top of page

Johnny Marr

הגיטריסט והיוצר המוכשר Johnny Marr המוכר בעיקר בזכות חברותו בלהקת "The Smiths" חוגג היום יומהולדת.

(Photo: Amy Harris)


אספנו לכם 20 עובדות מעניינות עליו:


1. הוא נולד ב- 31 לאוקטובר1 1963 בעיר מנצ'סטר שבאנגליה, בשם John Martin Maher.


2. את להקתו הראשונה הוא הקים עוד כשהיה בן 13 בלבד.


3. את "the Smiths" הוא הקים יחד עם Morrissey בשנת 1982.


4. יחד עם הסמית'ס הוא שחרר ארבעה אלבומי אולפן מדהימים, כולם נכנסו לרשימת 500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים של מגזין הרולינג סטון.


5. הוא חבר ילדות של Billy Duffy גיטריסט להקת "The Cult". הם שומרים על קשר טוב עד היום. הנה הם מבצעים יחד את נעימת "הטוב, הרע והמכוער" של Ennio Morricone:


6. בשנת 2016 הוא ציין שהשיר האהוב עליו ביותר מהרפרטואר של ה"סמית'ס" הוא "Last Night I Dreamt Someone Loved Me", מהאלבום "Strangeways, Here We Come".


7. לאחר שעזב את הסמית'ס בשנת 1987 הוא היה חבר בלהקת "The Pretenders" לזמן קצר והקליט איתם בין היתר את הסינגל "Windows Of The World", כפי שניתן לראות גם בוידאו קליפ שצולם לשיר, כאן:

8. בשנת 1989 הוא הקים את ההרכב "Electronic" יחד עם Bernard Sumner הידוע מהלהקות "Joy Division" ו- "New Order". במסגרת ההרכב הזה שיחרר מאר שלושה אלבומי אולפן.


9. בהמשך הצטרף מאר ללהקת "The The" והקליט איתם שני אלבומים, ביניהם "Dusk" המדהים משנת 1993, שכולל בין היתר את הלהיטים "Dogs of Lust" ו- "Love Is Stronger than Death" המדהים:


10. במקביל שימש ג'וני כנגן סשנים מבוקש והוא כתב וביצע שירים עם אומנים רבים וטובים, ביניהם: "Pet Shop Boys", Bryan Ferry, "Talking Heads" ו- Beck.


11. בשנת 2000 הוא הקים את ההרכב "Johnny Marr and the Healers" יחד עם Zak Starkey, בנו של Ringo Starr ועם Alonza Bevan הבסיסט של "Kula Shaker". מאר כתב ושר את כל השירים באלבום למעט אחד.


12. בשנת 2001 הוא היה חלק מסופרגרופ בשם "7 Worlds Collide" שכולל חברים מ- Pearl Jam", "Radiohead ו- "Crowded House". הם שחררו בשנת 2009 את אלבום הצדקה "The Sun Came Out".


13. בשנת 2007 הוא שיתף פעולה עם להקת האינדי רוק האמריקאית "Modest Mouse" ושחרר איתם את האלבום "We Were Dead Before the Ship Even Sank".


14. בשנים 2008 עד 2011 הוא היה חבר בהרכב האינדי רוק "The Cribs". הוא שחרר איתם את האלבום "Ignore the Ignorant" משנת 2009.


15. את אלבום הסולו הראשון שלו "The Messenger" הוא שחרר בשנת 2003 ומאז הוא שחרר עוד שלושה אלבומים.


16. ג'וני נכח באחת ההופעות הראשונות של "Oasis". אחרי ההופעה Noel Gallagher פנה אליו ושאל אותו איך היא היתה. מאר השיב לנואל שלוקח לו יותר מידי זמן לכוון את הגיטרה בין השירים ונואל אמר שזה בגלל שאין לו כסף לגיטרה נורמלית. זה מאוד נגע למאר שהחליט להעניק לו במתנה גיטרת גיבסון לס פול 1960 שקיבל במתנה מ- Pete Townshend.


17. באופן מצער נואל הצליח לשבור את הגיטרה כשדחף איתה את אחד המעריצים שעלה לבמה. זה נודע לג'וני מאר שמיהר להעניק לנואל גיטרה נוספת ולא סתם גיטרה את זו שהוא כתב עליה את השיר "Big Mouth Strike Again" מהאלבום "The Queen Is Dead".


18. בסוף שנות ה- 90 ג'וני קיבל הצעה מנואל להצטרף ל"אואזיס", אך באותו זמן הוא עבד על פרויקטים אחרים ולכן הוא סירב.


19. בשנים 1992-1993 ג'וני הקליט כמות שירים המספיקה למלא אלבום שלם, יחד עם Ian McCulloch הידוע כזמר של להקת "Echo & the Bunnymen". המאסטרים של ההקלטות נעלמו יחד עם רכב הוואן שנגנב במהלך העברתם מביתו של ג'וני במנצ'סטר לביתו של איאן בליברפול.


20. הוריו של ג'וני מאר חשבו ששם האלבום "The Queen Is Dead" של הסמית'ס מזלזל במוסד המלכה של אנגליה ולכן הוא ביקש ממוריסיי לשנות את השם ל- "Bigmouth Strikes Again", אך מוריסיי סירב.


סגנון הנגינה הייחודי של ג'וני מאר המכונה "ג'אנגל פופ" השפיע על גיטריסטים רבים, ביניהם John Squire מלהקת "The Stone Roses" וכמובן Noel Gallagher מלהקת "אואזיס".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page