top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Krist Novoselic

הוא היה בסיסט של להקת "Nirvana" והוא חוגג היום יומהולדת !!

אז לכבוד יום הולדתו אולי נצליח ללמוד עליו עוד קצת פרטים.

(Photo: Kathy Flynn)


1. הוא נולד ב- 16 למאי 1965. שמו המלא הוא Krist Anthony Novoselic והוא נולד בקליפורניה לשני הורים קרואטים שהיגרו לארה"ב. יש לו אח Robert ואחות Diana שקטנים ממנו בשלוש ושמונה שנים.


2. בשנת 1971 משפחתו עברה לגור ב- Aberdeen, Washington לאור עליות מחירים של הנדל"ן בקליפורניה אך ב-1980 הוריו שלחו אותו לגור עם קרובי משפחה בעיר Zadar שבקרואטיה במשך שנה אחת כשאחריה הוא חזר לאברדין.


3. הוא סיפר שמבחינת נגינה על הבס הוא הושפע מאמנים כמו: Paul McCartney, Geezer Butler, John Entwistle ו- Gene Simmons.


4. כריס הכיר את Kurt Cobain דרך אחיו רוברט, ובין השניים נרקמה ידידות בעיקר על בסיס טעמם המשותף במוסיקת פאנק רוק ואהבתם ללהקת ה- "Melvins" המקומית.


(Photo: tumblr.com)


5. קוביין הקליט מספר שירי דמו עם להקתו "Fecal Matter" שהקים ב-1985 על קלטת וביקש מכריס להאזין לה כי רצה להקים איתו ביחד להקה. רק לאחר מספר חודשים האזין כריס לקלטת והסכים להצעתו של קוביין.


6. תחילה השניים הקימו להקת קאברים בשם Sellouts שניגנה את שירי "Creedence Clearwater Revival" כשקוביין על התופים וכריס על הגיטרה והשירה.


7. השניים גייסו את המתופף Aaron Burckhard והחלו לעבוד על חומרים מלהקתו הקודמת של קוביין וגם על חומרים חדשים.


8. השניים עברו דירה ואיבדו את הקשר שלהם עם המתופף וחברו למתופף של המלווינס Dale Crover עימו הם הקליטו דמויים ראשונים כ-Nirvana בינואר 1988.


9. אחרי שעברו עוד מתופף או שניים וגם פרסמו מודעת דרושים בעיתון מקומי הם מצאו את המתופף Chad Channing, השלושה מיד החלו לנגן ביחד והופעתם הראשונה התרחשה במאי 1988.


10. הטריו הוציאו את אלבום הבכורה שלהם "Bleach" ביוני 1989 תחת הלייבל שהיה לב סצנת הגראנג' באותה תקופה בסיאטל Sub-Pop. כריס תרם לכתיבה של האלבום ונתן השראה לטקסטים של קוביין.


11. צ'אד עזב מיד אחרי יציאת האלבום והשניים מצאו את עצמם שוב מחפשים מתופף. Buzz Osborne הגיטרסיט והזמר של המלווינס הציע לשניים לבוא להופעה של להקה בשם "Scream". השניים התרשמו מאוד מהמתופף של הלהקה Dave Grohl שלהקתו התפרקה מספר שבועות לאחר מכן.


12. באז נתן את הטלפון של דייב לכריס והוא התקשר לדייב להזמין אותו לאודישנים ללהקה, התוצאה כמובן כבר ידועה והשלושה הפכו להרכב הקבוע של "Nirvana".


(Photo: Ed Sirrs)


13. בספטמבר 1991 יצא אלבומה השני של Nirvana והראשון עם דייב בשם "Nevermind". האלבום שהוקלט באולפני Sound City שבלוס אנג'לס זכה להצלחה פנומנאלית כנגד כל הציפיות והצליח מסחרית בכל העולם.


14. בשנת 1992 ניגנה הלהקה בארוע MTV music awards וכשכריס החל לנגן את השיר "Lithuim" הוא לא שמע את עצמו מנגן, מהעצבים הוא זרק את הבס באויר בכוונה לתפוס אותו כשהוא נוחת, אך הוא לא העריך נכון את הגובה והבס פגע לו בפנים, מי שקפץ לתת טיפול רפואי ראשוני היה לא אחר מאשר Brian May.



15. בדצמבר 1992 שיחררה הלהקה את האלבום "Incesticide" שהורכב מבי-סיידס, דמואים, קאברים וגרסאות רדיו. באלבום הזה כריס תרם לכתיבת השירים "Dive", "Hairspray Queen", ו- "Aneurysm".


16. בספטמבר 1993 שיחררה הלהקה את אלבומה השלישי "In Utero" שהגיע הישר למקום הראשון בבילבורד 200. זהו היה אלבום הסטודיו האחרון של הלהקה.



17. בנובמבר אותה שנה קיימה הלהקה את המופע המדהים והמיוחד "MTV Unplugged". באותה הופעה ניגן כריס על גיטרה בס אוקסטית, גיטרה אקוסטית ועל אקורדיון. ההופעה יצאה שנה יותר מאוחר כאלבום והעניקה ללהקה זכיה בגראמי.



18. בשנת 1994 התכנסו השלושה לעבוד על האלבום הבא אך היעדרויות רבות של קוביין הובילו את השניים לעבוד יחד על חומרים לאלבום כמו: "Exhausted", "Big Me", "February Stars", ו- "Butterflies".


19. באפריל 1994 הגיע ההרכב לסוף דרכו כשקוביין התאבד. כריס עבד מאחורי הקלעים לשחרר מספר אלבומים של נירוונה. הוא הוציא את המארז המיוחד "With the Lights Out" ב-2004, אלבום הופעה חיה בשם "From the Muddy Banks of the Wishkah" ואת האלבום החגיגי "20th anniversary album for Nevermind".


20. לאחר נירוונה כריס עבד עם מספר רב של אומנים, הקים מספר פרויקטים והוציא אלבומים בודדים, ביניהם...


21. הרכב בשם "Sweet 75" עם מוסיקאים מוונצואלה, הם שיחררו אלבום יחיד הנושא את שם הלהקה ב-1997


22. בשנת 1998 הוא ביים את סרטו הראשון "L7: The Beauty Process", סרט דוקומנטרי דמיוני על להקת L7.


23. בשנת 1999 הוא הקים יחד עם הגיטריסט של סאונדגרדן את הרכב הפאנק רוק החד פעמי בשם "No WTO Combo".


24. בשנת 2002 הוא שיחרר אלבום יחיד עם הסופרגרופ "Eyes Adrift" שהיו בו חברים Curt Kirkwood (Meat Puppets), Bud Gaugh (Sublime). בהרכב כריס תפס בפעם הראשונה את עמדת הזמר המוביל בחלק גדול מהשירים.


25. למרות שלאחר יציאת האלבום הכריז כריס שהוא יוצא מעסקי המוסיקה הוא עדיין היה חלק ממספר הרכבים כמו: "Giants in the Trees", "Filthy Friends", "Lepidopterist" ועוד...


26. כריס שיתף פעולה מספר פעמים עם דייב, במספר אלבומים, הופעות וסינגלים ביניהם: "One By One", "Wasting Light" ואלבום המחווה ל- "Sound City".



27. בשנת 2004 הוא הוציא לאור את סיפרו "Of Grunge and Government: Let's Fix This Broken Democracy!"


28. בשנת 2007 הוא החל לכתוב מאמרים לבלוג של העיתון "Seattle Weekly".


29. בשנת 2009 שיחק כריס כספק עיתונים בסרט "World's Greatest Dad" בו שיחק Robbin Williams.


30. בשנת 2022 הקים את הסופרגרופ "3rd Secret" יחד עם המתופף Matt Cameron והגיטריסט Kim Thayil. הלהקה הוציאה את אלבום הבכורה שלה באפריל 2022.


להאזנה לאלבום של "3rd Secret" בחרו קישור: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

258 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page