top of page

Lady Silver - Circus Pop

כתב: Noam Asulin


ביקורת אלבום - Lady Silver - Circus Pop

תאריך הוצאה - 2.9.2022

חברת תקליטים - Digistage

ז'אנר - רוק אלטרנטיבי/אינדי


להקת "Lady Silver" מגיעה אלינו מתל אביב. בלהקה חברים Max Spon (קולות וגיטרה), Daniel Krichevsky (גיטרות), Gal Motiuk (בס וקלידים), Nir Hakim (תופים). הלהקה הוקמה בסוף 2017 והחלה להקליט באופן רציני בשנת 2018.

בשנת 2019 הלהקה הוציאה את EP הבכורה שלה, "Ladies First" וכעת הוציאה לאור את אלבום הבכורה המלא שלה, "Circus Pop" אליו אתייחס בסקירה.


הלהקה שמה לה למטרה להביא את הרוק הבריטי לארצנו הקטנה. כבר ב-EP הבכורה ניתן היה להבחין בהשפעות רבות מלהקות כמו "Arctic Monkeys" ועוד. הלהקה עצמה מגדירה עצמה כמושפעת מלהקות

כמו "Queens of the Stone Age", "Foals", "Arctic Monkeys", "The Black Keys", "Mother’s Cake" ועוד.


חברי הלהקה מציינים שבאלבום הבכורה שלהם, הם לקחו את המוזיקה לכיוון קצת יותר מודרני בהשוואה ל-EP שהוציאו בשנת 2019.


האלבום מתחיל עם השיר "Wondershow" שיצא כסינגל כבר באפריל 2021. אין ספק שכבר בשיר הראשון אפשר לחוש בהשפעות בריטיות רבות. מקס, הסולן, נשמע בריטי למהדרין. נקודה מעניינת היא שהוא למד במנצ'סטר לתקופה מסוימת, כך שהשפה האנגלית נשמעת מאוד שגורה בפיו. מבחינת לירית, השיר מדבר על תרבות הריאלטי והמציצנות ("Come and Quench Your Thirst For Voyeurism Through a Socially Accepted Prism"). אני לא יכול שלא להתחבר לזה כאחד שבאמת חושב שתוכניות הריאליטי והמדיות החברתיות פשוט השתלטו על חיינו.


בשיר הבא "News of the World" אפשר לחשוב שמי ששר הוא Alex Turner מ - "Arctic Monkeys". מקס שר עם קול נמוך ועמוק שמאוד מזכיר את אלכס. השיר מדבר על ספקולציות שהועלו כמו האפשרות שהנחיתה על הירח לא אמיתית, כדור הארץ שטוח וסין לא קיימת.


השיר "Pigeons" מתחיל עם פתיחה שמאוד מזכירה את "Knights of Cydonia" של "Muse" מתוך האלבום "Black Holes and Revelations" ומיד לאחר מכן מגיע טמפו מקפיץ עם גיטרות שגורמות לי לרצות לרקוד.


השיר החמישי "Honey" לוקח כיוון יותר רגוע אך מדבר גם הוא על הטכנולוגיה ועל כך שהכל היום מתנקז לעוקבים באינסטגרם ושיש המון שונאים שהם בעיקר בריוני מקלדת. ("Carry on, Ignore the Haters, they’re Just Keyboard Gladiators")


אחד השירים החזקים באלבום עבורי הוא "(Nothing Changes (But the Name of the City". השיר מאוד כיפי להאזנה, הגיטרות נשמעות נפלא ומה שמייחד את השיר עבורי הוא שינוי הטמפו שמכניס את השיר לכיוון יותר תיאטרלי עם כינורות שמחברות אותנו ישירות לרצועה הבאה "You Are the One".


השיר התשיעי "Magic and Science" הוא לטעמי השיר החזק באלבום. בכל פעם שאני מאזין לו אני מרגיש בתוך קסם, בדיוק כמו בשם השיר. הפזמון בשיר פשוט נפלא ומדבק. זהו שיר אהבה עם טוויסט. כששאלתי את מקס הסולן על משמעות השיר נאמר לי שהשיר הזה הוא אוסף מחשבות שלו. השיר מנסה להראות את המחויבות ואהבה שיש כלפי מוזיקה ובמקביל אהבה רומנטית שמשתווה בחשיבותה והתשוקה שלה לאהבה למוזיקה. מקס בחר לשלב פראפרזות משירים שהוא מעריץ כמו "I Never Loved Anything Until I Loved You" של "Queen of the stone age". אפשר לגמרי לשמוע את זה בשורה "I Don’t Think I Loved Anything Until I Met You".

מקס מסביר שהחלק המדעי באהבה היא הכימיקלים במוח, ומוסיקה היא גם סוג של מתמטיקה. חוסר היכולת להבין למה זה כל-כך מרגש זה החלק הקסום בכל העניין.


אפשר לשים לב שהאלבום נחלק לשני חלקים. החלק הראשון מדבר על טכנולוגיה ותרבות הריאלטי ומציג צד קודר. לעומת זאת החלק השני של האלבום מנסה לסיים בנימה אופטימית יותר בעזרת שירי אהבה ורומנטיקה.


לסיכום, אני חושב שהחברים ב- "Lady Silver" בהחלט עמדו בהבטחה שלהם להביא מוסיקה שנותנת וייב רציני של רוק בריטי. עם השפעות כמו "Arctic Monkeys", "Muse" ועוד. אי אפשר לטעות בזה. המסרים בשירים הופכים את האלבום לא רק למהנה להאזנה אלא גם למאוד מעניינת. האלבום משקף את החסרונות שהטכנולוגיה והרצון למציצנות הביאו איתם ומנקז לתוכו לא מעט בעיות הקשורות להערצה ריקה מתוכן וספקולציות חסרות בסיס.


לפני סיום אני חייב לציין לטובה את ההפקה הנפלאה של האלבום ואת השירה הדומיננטית של Max. מדובר באלבום שנשמע ומרגיש חו"ל, עם הפקה שלא הייתה מביישת להקות בינלאומיות גדולות.


אם אתם אוהבים רוק בריטי אתם לחלוטין צריכים לתת לאלבום הזה האזנה.



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page