top of page

Led Zeppelin - Knebworth Festival 1979

ב-5 וב- 11 באוגוסט 1979, "Led Zeppelin" ביצעו את ההופעות האחרונות שלהם על אדמת בריטניה בפסטיבל "Knebworth".


המופעים הללו מציינים את חזרתה של "Led Zeppelin" לבמות לאחר הפסקה של שנתיים שנכפתה עליה בעקבות מותו של בנו של Robert Plant במהלך סיבוב ההופעות של הלהקה בצפון אמריקה בשנת 1977, ולאחר שלא הופיעו בבריטניה במהל ארבע השנים האחרונות.


הפסטיבל, שנערך ב- "Knebworth" בהרטפורדשייר, אנגליה, כלל שתי הופעות מונומנטליות שערכה "Led Zeppelin" ב-4 וב-11 באוגוסט. הקונצרטים נתמכו על ידי הופעות של אמנים שונים, כולל "The New Barbarians" עם Ronnie Wood ו- Keith Richards, הזמר Todd Rundgren ו- "Utopia" ואחרים.


ההופעה של "לד זפלין" בפסטיבל הייתה אירוע מאוד מיוחל ומצופה, בעיקר בשל היעדרותה הממושכת של הלהקה מהבמות והחלטתה לוותר על סיבוב הופעות גדול ובמקום זאת לקיים מופע ראווה גדול.


לקראת הפסטיבל, "לד זפלין" עסקה בחזרות קפדניות, במטרה לחזור לבמה ברעש גדול. ההיקף העצום של האירוע היה מעורר השתאות ובמהלכו נשברו מספר שיאים. 570 מושבי אסלה, כ- 300 מטר של משתנות, מערכת סאונד עצומה בעוצמה של 100,000 וואט, תאורה גרנדיוזית של 600,000 וואט, עשן ולייזר שעטפו את הלהקה.


הציפייה להופעה הייתה עצומה. כבר חמישה ימים לפני המופע הראשון מבין השניים, אנשים התחילו להקיף את האזור. בערב שלפני ההופעה הראשונה התאספו כ-30,000 איש סביב הכניסה למתחם הפסטיבל. לאחר שהגדר נפרצה בפעם השלישית, המארגנים פתחו את הדלתות ואפשרו למעריצים לרוץ לעבר הבמה, כשהם ממתינים שם 18 שעות לפני שהמופע הראשון בכלל התחיל. בסופו של דבר בין 110,00 ל- 150,000 איש נכחו בהופעה הראשונה.


עבור מעריצים רבים, פסטיבל "Knebworth" היה המפגש הראשון עם הנוכחות הבימתית האדירה של "לד זפלין".


הסטליסט שנבחר היה שילוב של להיטים קלאסיים וחומרים חדשים יותר מאלבומם הקרוב, "In Through The Out Door", שיצא 4 ימים בלבד לאחר ההופעה השנייה.

שני המופעים התחילו עם "The Song Remains The Same" והסתיימו עם "Stairway to Heaven", כשהם אוצרים רגעים בלתי נשכחים כמו האור והעשן המתערבל שאפפו את הלהקה במהלך "Achilles' Last Stand", וקרני הלייזר בצורת פירמידה שעטפו את Jimmy Page במהלך השיר "In The Evening". ההופעות נמשכו שלוש שעות, כאשר בסופם ההדרנים "Heartbreaker" במופע הראשון ו- "Communication Breakdown" בשני.


ההופעות הוקלטו באמצעות האולפן הנייד של "הרולינג סטונס" והוקלטו בוידאו. הן עוררו התלהבות גדולה בקרב הקהל, למרות שזכו לביקורות מעורבות מהמבקרים.


הופעותיה של "לד זפלין" בפסטיבל "קנבוורת'" הינן ההופעות הגדולות האחרונות של הלהקה בבריטניה. קנה המידה העצום של האירוע, הנוכחות הבימתית האדירה של הלהקה והעובדה שהן האחרונות שקוימו בבריטניה לפני מותו של John Bonham הפכו אותן לנקודת ציון מכריעה בהיסטוריה של "לד זפלין".


להלן הסטליסט מהופעות הלהקה:


1. "The Song Remains the Same"

2. "Celebration Day"

3."Out on the Tiles" (intro) / "Black Dog"

4."Nobody's Fault but Mine"

5. "Over the Hills and Far Away"

6. "Misty Mountain Hop"

7. "Since I've Been Loving You" / "Tea for One" (solo)

8. "No Quarter"

9. "Ten Years Gone"

10. "Hot Dog"

11. "The Rain Song"

12. "White Summer" / "Black Mountain Side"

13. "Kashmir"

14. "Trampled Under Foot"

15. "Sick Again"

16. "Achilles Last Stand"

17. Jimmy Page solo

18. "In the Evening"

19. "Stairway to Heaven"


Encores:

20. "Rock and Roll"

21. "Whole Lotta Love"

22. "Heartbreaker" (on 4 August only)

22. "Communication Breakdown" (on 11 August only)


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page