top of page

Marillion - Brave

המלצת המערכת...


יש מעריצי פרוג בקהל ?


אז כדאי לכם להישאר כי היום אנחנו הולכים לספר על האלבום "Brave" של להקת "Marillion" ששוחרר ב- 7 לפברואר 1994.


אנחנו מניחים לרובכם השם "מריליון" מיד מעורר רפלקס לא מותנה שמנגן לכם ברקע את השיר "Kayleigh". אבל "מריליון" היא הרבה יותר משיר מלודי וקליט אחד, אפילו מצליח ככל שיהיה.


"מריליון" היא הלהקה שאחראית כמעט באופן בלעדי על התפתחות זרם הניאו-פרוג ובכך חשיבותה ההיסטורית ותרומתה לעולם המוזיקה. זרם הניאו-פרוג הינו זרם שצמח באנגליה של ראשית שנות השמונים ונשען על ברכי הרוק המתקדם הקלאסי של שנות השבעים, רק קצת פחות מורכב ומאתגר והרבה יותר חדשני וסקסי.


"מריליון" הינה להקה מאוד פורה ופעילה ועד היום שחררה 18 אלבומי אולפן (ה- 19 ממש מעבר לפינה), ארבעה מהם יצאו בתקופה הקלאסית של הלהקה עם הזמר Fish, ביניהם אלבום הקונספט המצוין "Misplaced Childhood" ששוחרר בשנת 1985.


מעניין לציין שהרכב הלהקה הינו הרכב די קשיח והוא נותר ללא שינוי מאז אלבומה הראשון של הלהקה, למעט המתופף מיק פוינטר שהוחלף לאחר האלבום הראשון עם Ian Mosley והזמר Fish שהוחלף ב- Steve Hogarth בשלהי שנת 1988. יתר חברי ההרכב הם Steve Rothery על הגיטרה, Pete Trewavas על הבס ו- Mark Kelly על הקלידים.


אז "Brave" הוא אלבום קונספט נוסף של "מריליון". זה אלבומה השביעי של הלהקה והשלישי עם הסולן החדש Steve Hogarth, אשר גם הגה את הרעיון לסיפור הקונספט שבאלבום. סטיב שמע בחדשות סיפור על ילדה שנלקחה למעצר במשטרה לאחר שנמצאה משוטטת בגשר סוורן המחבר בין אנגליה לויילס. הילדה לא ידעה מי היא, מאיפה היא הגיעה וסירבה אפילו לדבר עם המשטרה. הסיפור הזה היווה השראה לסטיב לכתיבת סיפור בדיוני על הילדה הזו ועל מה שעלול היה להוביל אותה ל- "Severn Bridge" עליו היא נמצאה.


אחרי שני אלבומים יחסית מסחריים ששחררה הלהקה עם הסולן Steve Hogarth, חוזרת "מריליון" באלבום הזה לשורשים הפרוגרסיבים שלה, רק שהפעם הדגש הוא על מקצבים יותר איטיים ועל אווירה שקטה ומלנכולית, המתחייבת מסיפור הקונספט.


האלבום נפתח עם הקטע האינסטרומנטאלי "Bridge" שנועד להכניס אותנו לאווירת הסיפור, בדיוק במקום בו נמצאה הילדה. גירסת הויניל של האלבום אפשרה למאזין לבחור את סופו של הסיפור מבין שתי אופציות אפשריות. כך, הצד הרביעי של האלבום מוקלט בטכנולוגית "Double Groove", עם 2 רצועות סאונד מקבילות, כאשר המחט בוחרת לנגן רק אחת מהן בהתאם לנקודה בה הונחה המחט על התקליט. באופן זה, הגרסה הראשונה ו"השמחה" של הצד הרביעי כללה את השירים "The Great Escape" ומיד אחריו את "Made Again", בעוד שהגרסה השניה ו"העצובה" כללה את השיר "The Great Escape (Spiral Remake)" ולאחריו 7 דקות של קולות מים...


האלבום הזה נבחר על-יד מגזין "Classic Rock" כאחד מ- 30 האלבומים הטובים של שנות ה- 90 וכאחד מ- 30 אלבומי הקונספט הגדולים בכל הזמנים. שיטת ההקלטה שלו השפיעה על אופן ההקלטה של האלבום "OK Computer" של להקת "Radiohead".


מסוקרנים? יופי, תהיו "אמיצים" ותאזינו, זה שווה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page