top of page

Neil Young & Crazy Horse - Barn

ריליס לשישי #124


האלבום ה- 41 במספר של Neil Young וה- 14 בשיתוף עם ה- "Crazy Horse", להקת הליווי הוותיקה של יאנג שהולכת איתו יחד כבר למעלה מחמישים שנה!


הקלטות האלבום תועדו בסרט אותו ביימה אשתו הנוכחית של יאנג - Daryl Hannah, שהשתחרר במקביל ליציאת האלבום. צפו בו כאן:


שמו של האלבום "Barn" נובע מהמקום בו הוא הוקלט, אסם ישן הממוקם אי שם בהרי הרוקי, אשר הוסב לאולפן הקלטות. האסם מופיע גם על עטיפת האלבום ובקליפ ששוחרר לשיר "Welcome Back", אחד הקטעים המהפנטים באלבום שאורכו כ- 9 דקות.


את החותמת הכל-כך מוכרת של יאנג ניתן לשמוע כבר בשיר הפתיחה "Song Of The Seasons". המפוחית ​​והאקורדים האקוסטיים זרקו אותנו היישר לימי "Harvest" והם מעידים על ההשפעה שהייתה למקום ולאווירה על תהליך הכתיבה, אשר ללא ספק הושפע מהנוף הקסום. ואם את זקוקים לאישוש נוסף בעניין, אז הוא מגיע יד כשיאנג פותח את הפה עם המילים: “Looking through a wavy glass window / In this old place by the lake… I see that nature makes no mistake.”


אבל אל תטעו האלבום הזה בהחלט לא נצמד לנוסחא של שיר הפתיחה.


יש לנו את הג'אם הבלוזי של "Shape Of You" ו- "Change Ain't Never Gonna", את הגראנג' המשתולל של "Heading West" ו- "Human Race", את הפולק הרומנטי של "Tumblin' Thru The Years" ועוד.


ועם יאנג כמו עם יאנג, למילים תמיד יש הרבה משמעות: ב- "Change Ain't Never Gonna" הוא שר על הצלת כדור הארץ וההתחממות הגלובלית, "Canerican" הוא מכתב אהבה לקנדה ולאמריקה ולתפקיד שמילאו בחייו של יאנג, "Shape Of You" הוא ההימנון של ההיפי המזדקן והאותנטי, אשר גם בערוב ימיו ממשיך לחלום ולדבוק בערכים של שלום ואהבה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ותוכנית רוק, ימי ראשון בשעה 11:00

60 צפיות

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page