top of page

Ohio Kent State shootings - May 4, 1970

פינה בקטנה...


והפעם, על אירוע ירי שהתרחש היום בשנת 1970 ושימש השראה לכתיבת אחד משירי המחאה הגדולים של Neil Young במסגרת ההרכב "Crosby, Stills, Nash & Young".


ב- 4 למאי 1970 התרחש באוניברסיטת קנט שבאוהיו אירוע ירי שגרם להריגתם של ארבעה סטודנטים ולפציעתם של 9 נוספים.


הסטודנטים הלא חמושים נורו על-ידי חיילי המשמר הלאומי של אוהיו ארה"ב במהלך הפגנה אנטי מלחמתית הקשורה למלחמת וייטנאם, וליתר דיוק, בעקבות הכרזה מיום 30 לאפריל 1970 של הנשיא ניקסון על הרחבת הקמפיין בוייטנאם לשכנתה קמבודיה הניטראלית.

(Photo: John Filo)


ההפגנה שאורגנה בעקבות ההכרזה של ניקסון מנתה כ- 3,500 סטודנטים, ובמהלכה ירו 28 חיילי המשמר הלאומי 67 כדורים בתוך 13 שניות, אשר הביאו להריגת 4 סטודנטים ופציעתם של 9 נוספים.


ניל יאנג אשר צפה בדיווחים על האירוע היה כה מזועזע מהירי, והוא מיד כתב את השיר "Ohio" המתייחס במפורש לאירועי אותו היום. בצעד חריג מאוד במיוחד לאותם ימים, מילות השיר מתייחסות באופן מפורש לנשיא ניקסון ועושות שימוש בשמו, בין היתר במשפט: "Tin soldiers and Nixon coming".

(Photo: Britannica.com)


הרביעייה נכנסה לאולפן מספר ימים לאחר האירוע והקליטה את השיר בלייב, לאחר מספר טייקים בודדים.


השיר שוחרר כבר כסינגל פחות מחודש לאחר האירוע, אך הוחרם משידור בחלק מתחנות הרדיו, אשר ראו בו כהתרסה כנגד משטרו של ריצ'ארד ניקסון.

השיר שלא נכלל באף אלבום אולפן של הרביעייה, נחשב בעיני ניל יאנג כשיר הטוב ביותר שכתב במסגרת Crosby, Stills, Nash & Young.


מעניין לציין שאירועי אותו היום השפיעו מאוד על סטודנטים נוספים שנכחו בהפגנה והפכו מאוחר יותר למוזיקאיים בעצמם, ביניהם Chrissie Hynde שהקימה מאוחר יותר את "The Pretenders" וכן Mark Mothersbaugh ו- Jerry Casale שהקימו את ההרכב "Devo" וציינו כי זה לא היה מוקם לולא ההשראה שקיבלו מהשיר האנטי מלחמתי שכתב יאנג בעקבות האירוע. חברי "Devo" אף הגדילו עשות כאשר בשנת 2002 הקליטו גירסת כיסוי לשיר, אשר נכללה באלבום האוסף "When Pigs Fly, Songs You Never Thought You'd Hear".


להאזנה לשיר: לחצו Spotify.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוקו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page