top of page

Pat Smear

הוא Pat Smear והוא נולד ב-5 לאוגוסט 1959. לא יכולנו להתאפק וכתבנו כמה מילים על הגיטריסט הצבעוני והמיוחד הזה !

(Photo: David Brendan Hall)


הוא נולד לאמא אפרו אמריקאית ולאבא מהגר יהודי מגרמניה, חונך בבית ספר דתי ולאחר מכן למד בבית ספר תיכון אלטרנטיבי שם פגש את Darby Crash ושניהם סולקו מבית הספר מהר מאוד.

למה זה חשוב? כי ב-1976 לאחר ששניהם סולקו מבית הספר הם הקימו את להקת ה-Germs שרק בשלב מאוחר יותר קיבלה הכרה משמעותית כחלק מהתפתחות הפאנק רוק בארה"ב. והפכה לאחת הלהקות המשפיעות.


(Photo: The Guardian)

הם הוציאו אלבום אחד ב- 1979 בשם “GI” שיש אומרים נחשב לאלבום ההארד רוק פאנק הראשון אך התפרקו ב-1980 לאחר שקראש התאבד.


לא הרבה יודעים זאת אך פאט מופיע בווידאו קליפ של השיר Raspberry Beret של המוסיקאי Prince !! תחפשו אותו שם יושב בחליפה לבנה על במה כחולה עם שיער ארוך.

לאחר 13 שנים בהם הוא עבד על מספר פרוייקטים שונים הוא קיבל טלפון מ- Kurt Cobain, תחילה הוא לא האמין שהלהקה שנמצאת בשיא ההצלחה שלה צריכה אותו, גיטריסט "מזדקן" (בכל זאת הוא ב-10 שנים יותר גדול מחברי נירוונה). אך אכן כך היה וקוביין ביקש ממנו להצטרף ללהקה כגיטריסט ליווי בסיבוב ההופעות שלהם.

ההופעה הראשונה שלו עם נירוונה הייתה בסטרדיי נייט לייב בספטמבר 1993. הוא גם הופיע עם הלהקה בין היתר בהופעת ה- MTV Unplugged המפורסמת. דייב סיפר שהם מאוד אהבו את הלהקה של פאט ולכן קוביין התקשר אליו. הוא עוד סיפר שכשפאט הצטרף ללהקה הוא שינה הכל, הם הרגישו שוב כמו ילדים, כמו משפחה והוא החזיר להם את ההנאה. אך אנחנו יודעים איך הפרק הזה מסתיים ופאט שוב חווה התאבדות מצד חבר בלהקה והפעם זה שבר אותו לגמרי, עד כדי כך שהוא החליט לא לעסוק במוסיקה יותר.


אך ב-1994 הוא שוב קיבל טלפון, והפעם זה היה מ- Dave Grohl שביקש ממנו להצטרף ללהקה שהוא מקים. פאט לא יכול היה לסרב לצ'ארמר והוא שוב הסכים והצטרף ל- Foo Fighters. וכאן התחיל לו סיפור אהבה בהמשכים...

(Photo: Mick Hutson)


ב-1997 לאחר האלבום השני של הלהקה הוא החליט לעזוב עקב תשישות, הוא היה עייף מסיבובי ההופעות הבלתי פוסקים, במיוחד שהלהקה שנמצאת בתחילת דרכה מנסה להופיע בכל מקום אפשרי. כמובן שהעזיבה לא הייתה מיידית והוא מצא את עצמו שישה חודשים מאוחר יותר עדיין מופיע. אך למרות תחנונים מצד דייב הוא החליט בסופו של דבר ש-No More.


ההחלפה שלו ב- Franz Stahl אפילו מתועדת בהופעה של הלהקה על הגג של ה- Radio City בניו יורק, כשפאט מתחיל את הסט ובמחציתו אומר שלום, נפרד מהקהל ופראנז מחליף אותו וממשיך את הסט עד סופו.


בשנת 2005, לאחר כמעט 4 שנים של שיחות בינו לבין דייב, פאט חזר לאט לאט לנגן עם ה"פוס". העניין היה קשה מאוד ל- Chris Shiflet שהצטרף ב- 1999 כמחליף של פראנז. הוא סיפר מספר פעמים שעם חזרתו של פאט הוא חשש מאוד למקומו בלהקה. ברור היה לו שעם ההיסטוריה שיש לפאט עם נירוונה ועם דייב אין לו סיכוי להתחרות. הוא הסתובב עם ההרגשה שהולכים לפטר אותו בכל רגע מספר שנים...


מאז פאט הוא חבר קבוע בלהקה בהופעות ובהקלטות, אז בואו נאחל לבחור שחוגג היום יום הולדת' מזל טוב !!

להאזנה לאלבום הראשון של הלהקה של פאט, ה"חיידקים", תהנו!! Spotify,


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ותוכנית רוק, ימי ראשון בשעה 11:00

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page