top of page

Pixies - Surfer Rosa

המלצת המערכת...


והפעם "Surfer Rosa" של להקת "Pixies" ששוחרר ב- 21 למרץ 1988.


מדובר באלבום פורץ דרך אשר שינה את פני הרוק האלטרנטיבי והשפיע על להקות והרכבים רבים בשנות התשעים. אומנים כמו בילי קורגן ופיג'יי הארווי ולהקות כמו "Blur", "Bush", "Radiohead", "Dinosaur Jr.", "Nirvana" ואפילו משינה שלנו, אמרו שמדובר באחד ממקורות ההשראה שהשפיעו עליהם.


לא לחינם ציין Thom York מרדיוהד כי זה התקליט הכי סקסי ששמע בחייו. לא סתם הודה Kurt Cobain שהפיקסיז היו ההשראה הגדולה שלו וכי האלבום "Nevermind" היה ניסיון להעתיק את המלודיות של הפיקסיז. לא מאמינים? הקשיבו לדוגמא לשיר "River Euphrates" ותיווכחו.



קוביין גם יחבור בהמשך למפיק האלבום - סטיב אלביני, בהפקת האלבום "In Utero". אפילו David Bowie היה מעריץ גדול של האלבום ושל הלהקה והקליט קאבר לשיר "Cactus" מתוכו, אותו שחרר בשנת 2002 במסגרת האלבום "Heathen".


חודשיים בלבד לאחר שחרורו של המיני אלבום "Come On Pilgrim", בחודש דצמבר 1987 נכנסה הלהקה לאולפן להקליט את הפלא המוזיקלי הזה, אשר הוקלט בתוך 10 ימים ובעלות הפקה מינימלית של 10,000 דולר.

(Photo: Rob Verhorst / Redferns)


המפיק סטיב אלביני השתכר 1,500 דולר בלבד וסירב לקבל תמלוגים, אבל ההשפעה שלו על ההפקה הייתה מדהימה.


החל מהעברת ציוד ההקלטה לשירותים שבאולפן בכדי להקליט את קולה של Kim Deal בשירים "Gigantic" ו- "Where Is My Mind?" ועד להעברת קולו של Black Francis דרך מגבר גיטרה בשיר "Something Against You" לקבלת סאונד בוסרי ומחוספס, אלו הטריקים והרעיונות הקטנים שלו שנתנו לאלבום הזה את הערך המוסף הדרוש, בכדי להפוך אותו לאלבום שהותיר חותם כה גדול והשפיע כמעט על כל הרכב אלטרנטיב בשנות התשעים.


הסגנון המוזיקלי של האלבום הינו בליל של רוק קלאסי, פאנק, נויז, רוק כבד, רוק פסיכדלי, "Surfer Rock" ואפילו פופ. דינמיקה שקטה-רועשת. ערבוב של אקוסטיות רכות וחשמליות מנסרות, קטעים כבדים ומהירים לצד קטעים רכים ואיטיים.


המוזיקה לא נשמעת דומה לשום דבר שיצא קודם לכן, הכתיבה בלתי מתפשרת, בועטת, לא מצונזרת. בקיצור אלבום חובה!


אז אם אתם עדיין לא מכירים, עשו לעצמכם טובה ותאזינו לו עכשיו: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page