top of page

Rammstein - Zeit

ב- 29 לאפריל 2022 יצא לאור "Zeit" ("זמן") של להקת "Rammstein".


זה אלבומה ה- 8 של "Rammstein" שמגיע 3 שנים לאחר אלבומה האחרון והמצוין "ללא שם" (עם ציור הגפרור) ששוחרר בשנת 2019.


האלבום לא היה מתוכנן והוקלט כתוצאה מדחייה של סיבוב ההופעות של הלהקה נוכח מגיפת הקורונה. אלבום האולפן השביעי "ללא שם" של "רמשטיין" יצא במאי 2019 וסיים פסק זמן ארוך שהלהקה נטלה לעצמה, במהלכו Till Lindemann ו- Richard Kruspe עסקו בפרויקטים הצדדיים שלהם - "Lindemann" ו- "Emigrate".


הלהקה תכננה סיבוב הופעות ארוך של כמה שנים בתמיכה באלבום "ללא שם" כדי לתמוך באלבום, אשר היה אמור לכלול שני סבבים באירופה וסבב אחד בארה"ב ולהימשך מספר שנים. עם זאת, אחרי שהשלב האירופאי הראשון הסתיים הגיעה מגיפת הקורונה, דבר שאילץ את הלהקה לדחות את שני הסבבים הבאים של הטור המתוכנן.


הלהקה ניצלה את הסגרים ואת הבצורת הארוכה מהופעות בכדי ליצור חומר חדש וספונטני שהלך והתגבש לכדי אלבום מלא. שם האלבום "Zeit" ("זמן") מתייחס אולי לזמן שהתפנה לחברי הלקה ואיפשר את יצירתו. הקלידן Christian "Flake" Lorenz ציין כי הסשנים היו ספונטניים וכי הסגרים העניקו לחברי הלהקה יותר זמן לחשוב על דברים חדשים עם פחות הסחות דעת. "Rammstein" הקליטו את האלבום בסוף 2020 ובראשית 2021 באולפני "La Fabrique" באולפני "Saint-Rémy-de-Provence" בצרפת, שם הוקלט גם אלבומם הקודם.


מעניין לציין כי האדם הראשון שהאזין לחומרים מהאלבום הזה היה האסטרונאוט הצרפתי Thomas Pesquet, מפקד תחנת החלל הבינלאומית. המתופף Christoph 'Doom' Schneider היה זה שהשמיע לתומאס קטעים מהאלבום בזמן ששהה בתחנה וציין שזו היתה התגשמות חלום של ילד קטן שמדבר עם אסרונאוט ששוהה בחלל.


עוד נתון מעניין מאוד קשור בעטיפת האלבום שצולמה על-ידי לא אחר מאשר הרוקר הקנדי Bryan Adams. חברי "רמשטיין" פנו לאדמס בבקשה לצלם את עטיפת האלבום המציגה אותם עומדים על מדרגות האנדרטה למחקר אווירי "Trudelturm" בברלין. Bryan Adams צילם אמנים שונים במוזיקה לאורך הקריירה שלו, כולל Rod Stewart, Mick Jagger, Robert Plant, "The Who", Lenny Kravitz ועוד.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page