top of page

Ratt - Invasion of Your Privacy

פינה בקטנה...


והפעם... על "Invasion of Your Privacy", אלבומה השני של "Ratt" ששוחרר ב- 13 ליוני 1985.


אם גדלתם על הייר/גלאם מטאל בשנות השמונים אין סיכוי שאתם לא מכירים את "Ratt" ובטח שלא את האלבום הזה. הסיכויים לכך אפילו גדלים אם אתם ממין זכר והייתם בגיל ההתבגרות כשהאלבום הזה יצא.


מקורותיה של "Ratt" הולכים אחורה לשנת 1973 אז הוקמה על-ידי הסולן Stephen Pearcy להקה בשם "Firedome". בשנת 1974 הלהקה התפרקה, ופירסי מקים הרכב אחר בשם "Crystal Pystal", שעבר מספר גלגולים, עד שבשנת 1977 שינה את שמו ל- "Mickey Ratt". ההרכב הזה היה חלק מסצנת המועדונים של סן דייגו ואט אט צבר מעריצים וקהל. לאחר חילופים של כמה חברים, בהם הגיטריסט Jake E. Lee שעזב ובהמשך הצטרף להרכב של Ozzy Osbourne, התגבש לו הליינאפ הקלאסי של הלהקה, הכולל את הסולן Stephen Pearcy, הגיטריסטים Robbin Crosby ו- Warren DeMartini עליו המליץ Jake E. Lee, הבסיסט Juan Croucier והמתופף Bobby Blotzer.


כדי להגביר את סיכוייהם לקבל חוזה הקלטות עם לייבל גדול, הקליטה הלהקה בשנת 1980 סינגל בשם "Dr. Rock" / "Drivin' on E", אשר חולק למעריצים בהופעות הלהקה במועדונים בלוס אנג'לס. בשנת 1981 קוצר שמה של הלהקה ל- "Ratt", כאשר בשנת 1982 הם מוציאים EP בהפקה עצמית שכלל גרסה שונה של השיר "Back For More". ה- EP זכה להצלחה יחסית עם מכירות של 100,000 עותקים, מה שהשיג ללהקה את חוזה ההקלטות עם "אטלנטיק רקורדס".


אלבום הבכורה של הלהקה "Out Of The Cellar", יצא לאור בשנת 1984 והעניק ללהקה הצלחה מסחרית גדולה, בעיקר בארה"ב וביפן, עם מכירות של למעלה מ- 3 מיליון עותקים. האלבום כלל בין היתר את הלהיטים Round And Round", "Wanted Man ועוד.


באלבום "Invasion of Your Privacy" עשתה הלהקה ניסיון להמשיך עם המומנטום של אלבום הבכורה. למרות

שלא הצליחה לשחזר את ההצלחה של "Out Of The Cellar", רקחה "Ratt" אלבום מעולה שמכיל כמה להיטי גלאם מטאל בלתי נשכחים, סולואים מעולים וריפים נושכים. שירים כמו "Lay it Down", "You're in Love", "Never Use Love", "What You Give Is What You Get", "Dangerous But Worth the Risk", הופכים את האלבום הזה לאחד האלבומים הגדולים והחשובים בגלאם מטאל של שנות ה- 80.


אם כבר הזכרנו ריפים נושכים, אז מה שלדעתנו מייחד את "Ratt" מלהקות גלאם מטאל אחרות, היא עבודת הגיטרות המצויינת והשילוב המעולה של צמד הגיטריסטים Crosby ו- DeMartini, אשר לעיתים מזכיר לנו בסגנון ובצליל להקות NWOBHM מהצד השני של האוקיינוס.


בסופו של דבר האלבום הזה הגיע למעמד של פלטינה כפולה עם מכירות של למעלה משני מליון עותקים, והוא עזר לבסס את מעמדה של "Ratt" כאחת השחקניות המובילות שיצאו מסצנת ה-L.A Glam Metal של שנות ה-80.


ומה על עטיפת האלבום? רבים מאיתנו גילו את הלהקה ורכשו את האלבום בגלל העטיפה, אבל בהמשך גילו את הפלא האמיתי שנמצא בפנים. האישה על הכיסא היא דוגמנית הפלייבוי Marianne Gravatte, אשר גם משתתפת בקליפ לשיר "You're in Love". העטיפה והמסר המציצני שלה משכו את תשומת הלב של ה- PMRC, שרצה לתייג את האלבום כ- "Parental Advisory" על-מנת להרחיקו מהנוער האמריקאי, אך כמובן השיג בדיוק את ההפך...


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page