top of page

Jake E. Lee

הוא היה חבר לתקופה מאוד קצרה בלהקה שהחל להרכיב Ronnie James Dio, ואתם בוודאי מכירים אותו מתקופת חברותו בהרכב של Ozzy Osbourne, אבל הוא בהחלט לא רק. בואו נכיר קצת יותר את הגיטריסט Jake E. Lee.

(Photo: Richard E. Aaron)


1. הוא נולד ב- 15 לפברואר 1957 בוירג'יניה ארה"ב לאבא ממוצא וולשי ואמא ממוצא יפני. שמו של ג'ייק בלידה היה Jake Lou Williams.


2. ג'ייק גדל בסן דייגו בבית מאוד מוזיקלי. אביב היה חובב ג'אז אימו חובבת מוזיקה קלאסית ואחותו פופ ורוק.


3. בהשפעת אימו הוא החל לקחת שיעורי פסנתר כבר בגיל 6 אבל בגיל 13 הוא איבד עניין בכלי ועבר לגיטרה עליה ניגנה אחותו.


4. הוא לימד את עצמו לנגן על גיטרה לבד בעזרת ספרים, תוך שהוא מיישם את מה שלמד בשיעורי הפסנתר.


5. אחותו האזינה בבית ללד זפלין, בלאק סאבאת' וג'ימי הנדריקס. זה סייע לגיבוש טעמו המוזיקלי של ג'ייק.


6. הגיטריסטים שהוא הושפע מהם בצעירותו היו Tommy Bolin, Jeff Beck ו- Ritchie Blackmore.


7. החל מסוף שנות ה- 70 ג'ייק ניגן בלהקות מקומיות מסן דייגו. להקתו הראשונה נקראה "Teaser" על שם אלבום הבכורה של הגיטריסט Tommy Bolin אותו העריץ.


8. בשנת 1980 הצטרף לי ללהקת "Mickey Ratt" שבהמשך תהפוך ללהקת הגלאם מטאל המפורסמת "Ratt". הוא אפילו הקליט איתם סינגל בשם "Dr. Rock" והקלט עם הלהקה שני שירים נוספים, אחד מהם "Tell the World" נכלל באלבום האוסף הראשון והמיתולוגי של "Metal Massacre" משנת 1982' אשר כלל גם את השיר "Hit the Lights" של "Metallica".


9. בהמשך עבר לי ללהקת "Rough Cutt" אותה הפיק Ronnie James Dio ושאותה ניהלה וונדי אישתו של דיו.


10. לא הרבה יודעים, אבל לי הוזמן על-ידי Ronnie James Dio להצטרף ללהקתו ההולכת ומתהווה מיד לאחר שעזב את "Black Sabbath".


11. ג'ייק נענה להצעה והמתופף Vinnie Appice ציין שיש אפילו הקלטות מהחזרות שנערכו עם ג'ייק. אבל ג'ייק לא החזיק מעמד זמן רב בהרכב. הוא טען שדיו ביקש ממנו לנגן "בלוק קורדס" של יעלו על השירה שלו ויפריעו לה וכנראה שג'ייק הרגיש מוגבל ולכן עזב, כאשר זמן קצר לאחר מכן הוא עבר להרכב של Ozzy Osbourne.


12. לאחר מותו של הגיטריסט Randy Rhoads, הגיע Ozzy Osbourne ללוס אנג'לס במסגרת החיפוש אחר גיטריסט שייכנס לנעליו הגדולות של רנדי. הוא נפגש עם הבסיסט Dana Strum שבזמנו המליץ לו על רודס, אשר המליץ לו הפעם על ג'ייק.


13. הבחירה הראשונה של אוזי היתה George Lynch גיטריסט להקת "Dokken", אבל בסופו של דבר אוזי בחר בג'ייק והוא לא טעה, זו היתה בחירה מצויינת שהיתה תפורה על אוזי וסייעה להזניק את קריירת הסולו שלו לשחקים.


14. ג'ייק היה חבר בלהקתו של אוזי אוסבורן במשך 5 שנים משנת 1982 ועד 1987. הוא היה חלק בלתי נפרד מהכתיבה של אלבומיו הגדולים של אוזי "Bark at the Moon" משנת 1983 ו- "The Ultimate Sin" משנת 1986. למרות תרומתו האדירה של ג'ייק לאוזי הוא לא תמיד קיבל על-כך קרדיט, כפי שניתן ללמוד מהסיקור שכתבנו על האלבום "Bark at the Moon".


15. ההופעה הראשונה שנתן עם אוזי היתה ב- "U.S. Festival" בשנת 1983 בפני 350,000 צופים.


16. לאחר סיום סיבוב ההופעות של האלבום "The Ultimate Sin" פוטר ג'ייק מלהקתו של אוזי. ההודעה נמסרה לג'ייק בשיחת טלפון על-ידי שרון אוסבורן והיא תפסה אותו לא מוכן. הוא היה בטוח שהוא ימשיך עוד זמן רב להיות הגיטריסט והכותב העיקרי של אוזי.


17. לאחר פיטוריו מההרכב של אוזי הוא קיבל הצעה לעבור לעבוד עם David Coverdale בלהקת "Whitesnake". ג'ייק ויתר ולבסוף הקים יחד עם הזמר Ray Gillen והמתופף Eric Singer את ההרכב המצוין "Badlands".

18. הלהקה שחררה את אלבום הבכורה נקרא על שמה "Badlands" בשנת 1989 בו ג'ייק מנגן גם על מנדולינה, סיטאר וקלידים.


19. בשנת 1991 המתופף Eric Singer עזב את הלהקה ועבר ללהקת "Kiss", בכדי למלא את מקומו של Eric Carr שהלך לעולמו וג'ייק והבאדלנדס שחררו את אלבומם השני "Voodoo Highway" בו ג'ייק מנגן גם על בס מוג וכלי הקשה.


20. אלבומה השלישי של הלהקה "Dusk" שוחרר בשנת 1998 לאחר מותו של הזמר Ray Gillen. השירים שנכללו בו היו אאוטייקים, דמואים וקטעי לייב מהאולפן.

21. לאחר פירוקה של ה"באדלנדס" הקים ג'ייק הרכב חדש בשם "Wicked Alliance" יחד עם הזמר Mandy Lion (מלהקת "World War III"), המתופף Ray Luzier שבהמשך יחבור ללהקת "Korn", והבסיסט Jimmy Bain. הפרויקט הקליט דמו ויצא לסיבוב הופעות אך זה לא המריא משם.


22. בשנת 1996 יצא ג'ייק לקריירת סולו שנפתחה עם אלבום הבכורה האינסטרומנטלי "A Fine Pink Mist".

(Photo: David Plastik)


23. ג'ייק ישחרר את האלבום "Retraced" משנת 2005 בו יבצע גרסאות כיסוי לאומנים שונים המוערכים בידו.


24. בשנת 2009 הוא ינגן באלבום "Dissonance" של להקת "Enuff Z'Nuff".


25. בשנת 2013 הוא יקים הרכב חדש בשם "Red Dragon Cartel". אלבום הבכורה הנושא את שם הלהקה יפורסם בשנת 2014, בעוד שהאלבום השני "Patina" שוחרר בשנת 2018.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page