top of page

Red Hot Chili Papers - Californication

האלבום המופתי "Californication", השביעי של "Red Hot Chili Peppers" שוחרר ב- 8 ליוני 1999.


בואו לגלות, בין היתר, מה הקשר בין האלבום הזה לדייויד בואי, קורט קוביין ופרינסס ליאה מ- Star Wars.

עם 22 עובדות מעניינות על האלבום:



1. זה האלבום המצליח והנמכר ביותר של הלהקה עם מכירות של למעלה מ- 16 מיליון עותקים ברחבי העולם.


2. 6 מתוך 15 שירי האלבום שוחררו כסינגלים מצליחים וצעדו במצעדים במשך למעלה משנתיים, הסינגל הראשון שוחרר

במאי 1999 והסינגל האחרון במרץ 2001.


3. זה האלבום שסימן את חזרתו של הגיטריסט ג'ון פרושיאנטה ללהקה. פרושיאנטה עזב אותה ב-1992 מיד לאחר יציאתו של האלבום "Blood Sugar Sex Magik".


4. חזרתו של פרושיאנטה הביאה עימה שינוי מהותי בסאונד ובסגנון המוזיקלי של הלהקה, עם אלמנטים של רוק רך וקומפוזיציות יותר מלודיות, שהגיעו על חשבון הFאנק-פאנק-רוק השורשי של הלהקה שהלך והצטמצם בהשוואה לאלבומים הקודמים.


5. הלהקה הייתה מעוניינת ש- David Bowie יפיק את האלבום, אך הוא לא היה זמין.


6. שם אלבום של דייויד בואי, קורט קוביין והכוכב אלדראן (ממנו הגיעה פרינסס ליאה) קיבלו הומאז' בשורה משיר הנושא Californication: Cobain can you hear the spheres singing songs off station to station and Alderaan's not far away, it's Californication.


7. הקטע "Californication" הושפע מקטע אינסטרומנאלי בן 30 דקות של "The Cure" בשם "Carnage Visors" הלקוח מתוך האבלום המיתולוגי "Faith".


8. בשנת 2007 עלתה בארה"ב סידרת הקומדיה "Californication". יוצרי הסידרה לא קיבלו אישור מוקדם לשימוש בשם, דבר שהוביל לתביעה של ה"צ'ילי פפרס" נגדם.


9. יותר מכך, אחת מהדמויות בסדרה אותה משחקת Rachel Miner נקראת "Dani California" – כשם השיר של הלהקה משנת 2006.


10. שיר הנושא "Californication" זכה במקום ראשון במצעד העשור של גלגל"צ של העשור הראשון של המאה ה-21.


11. לקראת סוף שיר הפתיחה האדיר "Around the World" קידיס מקשקש משהו במקום מילים. הוא חיפש מילים לקטע הזה באולפן ומשלא מצא החלט לג'ברש משהו. אחרי שמצא מילים הקטע הוקלט שוב, אך הבת של Flea ששמעה את ההקלטה האיצה בחברים לחזור לגירסה המקורית. אגב הבס בפתיח של השיר מזכיר את זה שבשיר "Breadfan" של להקת "Budgie" אשר חודש בהמשך על-ידי "מטאליקה".


12. השיר "Emit Remmus" הוא למעשה summer time מאויית לאחור. את השיר כתב קידיס בהשפעת יחסיו הקצרים עם Melanie C מה"ספייס גירלז".


13. השירים "Porcelain" ו- "This Velvet Glove" הושפעו מיחסיו של קידיס עם מעצבת האופנה Yohanna Logan.


14. השיר "Get on Top" והשימוש המאסיבי שפרושיאנטה עושה בו ב- wah pedal נולד לאחר שהוא האזין ל- Public" Enemy". הסולו שלו בשיר הושפע מהנגינה של Steve Howe מלהקת Yes בשיר "Siberian Khatru" מהאלבום "Close To The Edge".


15. סאונד הגיטרה של פרושיאנטה בשיר "Savior" כולל שימוש מאסיבי באפקטים וביניהם Micro Synth עם דיליי של 16 שניות. הסאונד הזה הושפע מזה של אריק קלפטון בלהקת Cream.


16. השיר "Scar Tissue" זכה בפרס הגראמי לשיר הרוק הטוב ביותר בשנת 2000.



17. את השיר כתב קידיס תוך התייחסות לסרקאזם של הגיטריסט Dave Navarro שמכונה שם "King of Sarcasm". השורה "Close your eyes and I'll kiss you 'cause," מתייחסת לסצינה בה קידיס מנשק את נבארו בקליפ לשיר Warped מתוך האלבום "One Hot Minute".


18. פרושיאנטה כתב את קטע הגיטרה האייקוני של השיר בניסיון לשחזר טכניקה בה השתמש באלבום הסולו הראשון שלו - "Niandra Lades and Usually Just a T-Shirt", בה יצר קצב גרובי תוך נגינת שני תווים מרוחקים זה מזה.


19. את השיר "Otherside" כתב קידיס על ההתמכרות שלו לסמים.


20. האלבום היה אמור לצאת בדיוק באותו היום בו יועד לצאת האלבום "California" של "Mr. Bungle". הדבר נבע מהיריבות בין קידיס למייק פאטון. בסופו של דבר "Mr. Bungle" אולצה על-ידי חברת התקליטים לדחות את הוצאת אלבומם, רק בשל העובדה שהשמות היו דומים.


21. האלבום מדורג במקום 399 ברשימת "500 האלבומים הטובים ביותר בכל הזמנים" של מגזין ה"רולינג סטון".


22. הוא גם מופיע ברשימת "1001 Albums You Must Hear Before You Die" וברשימת "The Definitive 200: Top 200 Albums of All-Time" של היכל התהילה של הרוק.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music




1. בהופעתם בארץ, הקדיש קידיס את השיר "Otherside"...לחיפה....אני זוכר בברור את השלט, אשר נציגי מועדון המעריצים החזיקו בידם, בשורה הראשונה, ואשר הוקדש להילל סלובק ז"ל...


2. שנת 1999 הייתה שנת הזוהר שלי...עבדתי כס. קבט באחוזת בריאות מפונפנת, ובלילות, ובלילות עולות עולות בי מחשבות, כיצד לקחתי את אלבום זה, שמתיו במערכת השמע של המלון, וביצעתי את הסיור הלילי בינות הגינה, אזור הבריכה...מאחל בוקר בנעימים לאורחים האוחצ'ים.


3. הענקתי עותק חתום של אלבום זה, כמתנה לשוקי וייס, ביום אשר בו נתקבלה ההחלטה של קידיס, לא להופיע בישראל עקב פיגוע אכזרי...ישבתי במשרדו עם אביב גפן, שלושתינו עם הפנים בין הידיים...שוקי מאוד התרגש מהמחווה שלי, לקח דף נייר, ונתן לי את העותק היחיד, אשר גרפיקאית הכינה עבור עיצוב הבמה, על פי דרישות הלהקה.


שנים לאחר מכן, שוחחתי עם נשיא ארהב, ביל קלינטון, אשר פעל נימרצות לקיום המופע, והפעיל לחץ רב על קידיס ואביו, אך ללא הועיל...צוות הלהקה, היה זה שבאמת שם וטו על ההגעה לישראל.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page