top of page

Rod Evans

הזמר Rod Evans, מי שהיה הפרונטמן הראשון של "Deep Purple" בגלגול הראשון שלה, חוגג היום יומהולדת!


(Photo: WordPress)


כאמור, הוא היה הזמר הראשון של "Deep Purple" בהרכב MKI שכלל את Ritchie Blackmore, Ian Paice, Jon Lord ו- Nick Simper.


רוד נולד בעיירה איטון במחוז Buckinghamshire שבאנגליה, ב- 19 לינואר 1947.

החל ממחצית שנות ה- 60 החליף אוואנס מספר הרכבים בהם, "The Horizons" ו- "The Maze" בו ניגן יחד עם Ian Paice.


בשנת 1968 היה אוונס בין מקימיה של "דיפ פרפל". ניק סימפר הבסיסט סיפר שהוא הרוויח את מקומו בלהקה לאחר שהציע לחברים לבצע גרסת בלדה של השיר "Help!" של להקת "הביטלס". הגרסה הזאת מצאה לבסוף את מקומה באלבום הראשון של "דיפ פרפל" משנת 1968 שנקרא "Shades Of Deep Purple".


אוונס שחרר 3 אלבומים אייקונים יחד עם "דיפ פרפל", אלבום הבכורה "Shades Of Deep Purple", השני "The Book of Taliesyn", שניהם משנת 1968 והאלבום "Deep Purple" משנת 1969. הוא היה שותף לביצוע שירים מופתיים כגון: Hush", "Anthem", "April", "Lalena" ו- "Emaretta".


לאחר צאת האלבום השלישי של הלהקה, במהלך סיבוב הופעות בארה"ב, נפגשו הקלידן Jon Lord, הגיטריסט Ritchie Blackmore והמתופף Ian Paice בכדי לדון בעתידה של הלהקה. השלושה הביעו פה אחד את רצונם לעשות שינוי מהותי בכיוון המוזיקלי של "דיפ פרפל" ולקחת אותה לכיוונים כבדים יותר. לשלושתם היה ברור שהזמר רוד אוונס הוא בעל קול נקי ו"פופי" מידיי וכי גם הוא וגם הבסיסט ניק סימפר לא יתאימו לסגנון החדש בו הלהקה הולכת, ולכן הוחלט על החלפתם.


כבר בחודש יוני 1969, הוא חודש יציאת האלבום השלישי של הלהקה, נבחרו Ian Gillan ו- Roger Glover, שניהם היו חברים בלהקת "Episode Six", אך בשלב זה זהותם נשמרה עדיין בסוד כמו גם הכוונה לפטר את אוונס וסימפר. אף אחד מחברי "דיפ פרפל" לא רצה להיות זה שיבשר להם את הבשורה המרה והשניים למדו על הפיטורין מקריאה בעיתון.


אחרי "דיפ פרפל" עברו אוונס ובת זוגתו לארה"ב והתגוררו בלוס אנג'לס, מתוך כוונה שאוונס יפתח קריירה כשחקן.


בשנת 1971 הוא שחרר סינגל העונה לשם "Hard To Be Without You", וזמן קצר אחר כך הוא הקים את ההרכב "Captain Beyond" בו נגנו חברים מלהקת "Iron Buttefly", לאחר שזו התפרקה בשנת 1971. הופעתו הראשונה של אוונס עם "Captain Beyond" נערכה ב- 30 לאפריל 1972. הוא שחרר עם הלהקה שני אלבומים בשנים 72-73, אך בעקבות אי ההצלחה שלהם הוא החליט לפרוש ממוזיקה.


בשנת 1980 הוא נענה לעצת אחיתופל של אמרגנו והקים הרכב שפעל תחת השם "The New Deep Purple" והופיע בארצות הברית. האמרגן של אוונס ניצל את העובדה שבאותם שנים "דיפ פרפל" לא היתה פעילה ולמעשה היתה מפורקת לגורמים, והוא ניסה לעשות כסף עם שימוש בשם המותג "הסגול" בפרסומים ובפוסטרים שנועדו לקידום ההופעות של אוונס ולהקתו. באופן מדהים עד כדי להכעיס, הפוסטרים כללו אפילו את הלוגו של הלהקה מהאלבום "Stormbringer" ששחרר ההרכב MKIII של הלהקה בשנת 1975.


למרות שאוונס היה החבר היחיד בלהקה שהיה לו קשר עמום ל"דיפ פרפל" בהרכבה MKI שלה, הוא לא חשש לבצע בהופעותיו שירים של ההרכבים MKII עם Ian Gillan ו- MKIII עם David Coverdale. בעקבות כך, נאלצה הנהלת "דיפ פרפל" להגיש תביעה נגד אוונס ולמנוע את השימוש הלא חוקי בשם הלהקה. אוונס הפסיד במשפט ואולץ לשלם סכום פנטסטי לאותם ימים בסך של $672,000. בנוסף, איבד אוונס את הזכות לקבלת תמלוגים משלושת האלבומים הראשונים של הלהקה בהם השתתף. התקרית הזאת הביאה לסיכום בין כל חברי הלהקה על הרכביה השונים ולפיו כל הרוצה לעשות שימוש במותג "Deep Purple" יוכל לעשות זאת אך ורק אם יש בהרכבו שלושה חברים שהיו חלק מהלהקה.


מאז אותה תביעה נעלם אוונס מעיני המצלמות ולא הופיע יותר בציבור. בשנת 2015 ציין Ian Paice שאם מישהו יודע על מקום הhמצאו של אוונס או אפילו אם הוא עדיין "על כדור הארץ", אלו יהיו בשורות טובות עבורו. באותה שנה ציין מתופף "Captain Beyond" שהוא בקשר עם רוד וכי הוא עובד בתחום הרפואה כבר זמן רב.


בשנת 2016 נכנסה "דיפ פרפל" ל"היכל התהילה של הרוק אנד רול" ואוונס היה אמור לקבל את הפרס יחד עם יתר חבריו מההרכבים השונים של הלהקה. אוונס לא נכח בטקס.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page