top of page

Jon Lord

היום נספר לכם על הקלידן והיוצר הכל-כך ייחודי ומשפיע Jon Lord.

(Photo: Pinterest.com)


ג'ון לורד הינו אחד מנגני הסינתסייזר מוג ואורגן ה"האמונד" הגדולים ביותר בעולם הרוק ואחד מהקלידנים הגדולים והמשפיעים ביותר בכל הזמנים.


הוא נולד בלסטר אנגליה ב- 9 ליוני 1941 בשם John Douglas Lord.


אביו היה סקסופוניסט שדחף את לורד אל תוך עולם המוזיקה כבר מגיל צעיר.


לורד ידוע והתפרסם בעיקר כקלידן של Deep Purple, אך הוא היה גם חבר בהרכבים The Artwoods", "Whitesnake", Paice Ashton Lord", "The Flower Pot Men" והסופרגרופ "WhoCares" בהם היו חברים גם Ian Gillan, Tony Iommi, Jason Newsted ו- Nicko McBrain.


בשנת 1968 הוא ייסד יחד עם Ritchie Blackmore ו- Ian Paice את "Deep Purple" והוא ללא ספק היה אחד מעמודי התווך שהשפיעו באופן מהותי על הסאונד שלה.

(Photo: Pinterest.com)


לורד היה גם מלחין מחונן ובין הראשונים והבולטים בשילוב של מוזיקה קלאסית עם רוק. בין יצירותיו הגדולות אשר שילבו בין שני הסגנונות הללו ניתן למנות את הקטעים "April",‏ "Blind" ו-‏ "Anthem" מהאלבומים השני והשלישי של דיפ פרפל וכן את היצירות המלאות "Concerto for Group and Orchestra" ו- "Gemini Suite".


בשנת 1970 היה לורד שותף עיקרי בשינוי הסגנון הדרמטי שעברה להקת "דיפ פרפל" עם האלבום "In Rock", והוכיח את עליונותו גם בסגנון ההארד רוק.

בשנת 1974 הוא עשה זאת שוב והיה אחראי למהפכת הסאונד הנוספת של דיפ פרפל עם הרכב MKIII שלה והטבעת אלמנטים מסגנונות מוזיקה כמו בלוז, סול, בוגי ו- Fאנק באלבום "Burn".

לורד היה שותף בכתיבת להיטיה הגדולים של הלהקה ואחראי בין היתר לנגינה המושלמת ולסולואים האלמותיים בשירים "Child In Time", "Highway Star", "Burn", "Perfect Strangers", "Might Just Take Your Life", הפתיח המדהים לשיר "Knocking at Your Back Door" ועוד.

גם בלהקת "Whitesnake" לורד הטביע את חותמו בנגינה דומיננטית ונוכחות מדהימה בשירים כמו Here I Go Again", Wine, Women and Song", "Ready an' Willing" ועוד.

לורד נחשב לקלידן פורץ דרך עם סגנון נגינה ייחודי, עוצמתי, פראי ואגרסיבי בעיקר באורגן האמונד אותו היה מטלטל במהלך ההופעה כעלה נידף ברוח.


לג'ון לורד גם קריירת סולו עניפה במסגרתה שחרר בין היתר את האלבום המופתי "Sarabande" בשנת 1976.

פשוט לא ניתן למנות את כל שיתופי הפעולה של לורד, אבל המעניינים שבהם הינם: נגינה על פסנתר בשיר "You Really Got Me" של "The Kinks", השתתפות באלבום "About Face" של David Gilmour ונגינה באלבומים "Gone Troppo" ו- "Brainwashed" של George Harrison.


בשנת 2011 אובחן לורד כחולה בסרטן הערמונית. הוא עבר טיפולים באנגליה ובישראל, אך אלו לא עזרו והוא מצא את מותו ב- 16 ליולי 2012 והוא בן 71.


חבריו ל"Deep Purple" כתבו והקדישו את השיר "Above and Beyond" לזכרו. גם ריצ'י בלקמור כתב והקדיש את "Carry On... Jon" לזכרו.


לאחר מותו, בשת 2016, נכנס לורד להיכל התהילה של הרוקנרול יחד עם חבריו ללהקת "דיפ פרפל".


אין ספק שלורד הותיר חותם כבד על דורות של קלידנים בעולם אשר מושפעים ומחקים את נגינתו הייחודית והמושלמת גם כיום.


בשנת 2014 נערך ערב מחווה לכבודו בהשתתפות הרבה אמנים גדולים כמו: Bruce Dickinson, Glenn Hughes, Rick Wakeman, Micky Moody, Bernie Marsden ועוד. אנחנו מזמינים אתכם להאזין לאלבום שיצא בעקבות מופע המחווה כאן:

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page