top of page

Rush - Visit To Nasa

פינה בקטנה....


והפעם על ביקור היסטורי של להקת "Rush" בקייפ קנברל - מרכז החלל "קנדי" שבפלורידה, שנערך ב- 12 לאפריל 1981.


איזה משני שירי הלהקה הושפעו מהביקור הזה, ומהו הקשר הישראלי ? זאת תוכלו לגלות מיד.


ב- 12 באפריל 1981 הגיעו שלושת חברי להקת "Rush" למרכז החלל על שם קנדי באזור אורלנדו שבפלורידה.


הם היו אורחים מיוחדים של נאס"א (NASA) – סוכנות החלל של ארה"ב, במהלך שיגור מעבורת החלל הראשונה אי פעם - "קולומביה", במשימה STS-1.


במהלך ביקורם נערך להם סיור במרכז החלל, ולאחריו הם הובלו לאזור מיוחד שנקרא "Red Sector A", ממנו צפו כל האורחים המיוחדים בשיגור החללית.


הביקור הזה והצפייה הדרוכה לשיגור החללית הראשונה, הובילו את ניל פירט לכתוב את המילים לשיר "Countdown", אשר הופיע כשיר החותם את האלבום "Signals" משנת 1982.


קולות הקשר שנשמעים במהלך השיר הם קולות שהוקלטו ממערכת הקשר של מעבורת החלל באותה משימה, בין האסטרונאוטים John Young ו- Robert Crippen ואל מרכז הבקרה. הלהקה גם הקדישה את השיר לשני האסטרונאוטים ולכל אנשי נאס"א על ההשראה שהעניקו להם במהלך הביקור.


יצוין כי השיר "Countdown" שימש גם כשעון המעורר של האסטרונאוטים במהלך המשימה הלפני אחרונה של המעבורת קולומביה - משימה STS-109 משנת 2002.


(Photo: 2112.net)


כידוע אותה מעבורת בדיוק - "קולומביה", שעליה נכתב השיר, התרסקה כשנה לאחר מכן ב- 1 לפברואר 2003 במהלך משימה STS-107, לה היה שותף גם האסטרונאוט הישראלי הראשון - אילן רמון, והרי לכם גם הקשר הישראלי לסיפור.


אגב, גם האסטרונאוט Mike Fincke בחר את השיר "Countdown" כזה שיושמע במהלך המשימה האחרונה שלו לפני פרישה - משימה STS-134 של החללית אנדוור.


חברי "Rush" כל-כך הוקסמו מהביקור בנאס"א, עד כי החליטו לכלול תודה מיוחדת לאנשי הצוות שליוו אותם ברשימת התודות שבאלבום ההופעה "Exit... Stage Left". וכך נכתב שם:

"To the people of NASA for the spectacular launch of the Colombia which we were privilleged and thrilled to witness"

כזכור, אלבום ההופעה "Exit... Stage Left" יצא כשנה לפני האלבום "Signals" בו נכלל השיר.


השיר השני שהושפע מהביקור של חברי להקת "Rush" במרכז החלל שבקייפ קנברל, היה כמובן "Red Sector A", שקיבל את שמו מאותו מתחם VIP ממנו צפו חברי הלהקה בשיגור ההיסטורי.


נושא השיר אינו עוסק כמובן באותו שיגור והוא הושפע מסיפורם של הוריו של Geddy Lee, שניהם ניצולי שואה, אשר שרדו את מחנות הריכוז ברגן-בלזן ודכאו. השיר הזה נכלל כמובן באלבום "Grace Under Pressure" אשר חוגג יומהולדת בדיוק היום.


להאזנה לשיר: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page