top of page

Tony Iommi - Iommi

ב- 17 לאוקטבר 2000, שחרר הגיטריסט Tony Iommi את אלבום הסולו הראשון שלו שנקרא בפשטות - "Iommi".


זה אלבום שכולל נבחרת "All Star" של זמרים ומוזיקאים כמו: Ozzy Osbourne, Henry Rollins, Dave Grohl, Phil Anselmo, Bill Ward, Billy Idol, Billy Corgan, Skin, Brian May, Matt Cameron, Serj Tankian ועוד.


לטוני איומי לקחו כמעט 5 שנים ליצור את האלבום. הוא החל בתהליך הכתיבה מיד לאחר שחרורו של האלבום "Forbidden" של "Black Sabbath" בשנת 1995, כאשר ההקלטות הראשונות בוצעו החל בשנת 1996.


יאמר לזכותו של איומי שהוא הצליח להתאים את הסגנון של כל שיר ושיר באלבום לאומן שהתארח בו וזאת מבלי לאבד את הזהות ואת חותמת הצליל הכל-כך מזוהה איתו. כל אחד מעשרת השירים באלבום נכתב על-ידי איומי בשיתוף עם הזמר המבצע אותו.


במהלך היצירה נכתבו שירים נוספים שלא מצאו את דרכם לאלבום. כך לדוגמא, איומי הקליט שלושה שירים יחד עם הזמר Phil Anselmo, אך רק אחד מהם - "Time is Mine" נכנס לאלבום, בעוד שהשיר "Inversion of the Saviours" ושיר נוסף נותרו מחוצה לו.


כמו-כן, נכתבו שני שירים עם Billy Idol ושניים עם Billy Corgan, אך גם הפעם רק שיר אחד מכל זמר נכנס לאלבום.


בנוסף הקליט איומי יחד עם Scooter Ward הפרונטמן של להקת "Cold" את השיר "Something Wicked This Way Comes", אשר לא נכנס לאלבום לבסוף.


השיר "Who's Fooling Who" כולל מיני איחוד של "Black Sabbath" והוא הראשון מאז שנת 1978 בו משתתפים Tony Iommi, המתופף Bill Ward והזמר Ozzy Osbourne.


אחד משיתופי הפעולה המעניינים באלבום הזה הוא בשיר "Goodbye Lament", הכולל את Dave Grohl בשירה ובתופים ואת Brian May בגיטרה. מעין שילוב של מטאל, אנדסטריאל ופוסט גראנג'.


שירים נוספים הראויים לצין הם: "Black Oblivion" יחד עם Billy Corgan בשירה, גיטרה ובס, "Patterns" עם Serj Tankian בשירה, "(Laughing Man (In the Devil Mask" עם Henry Rollins ועוד...


הואיל והאלבום לא מצוי באפליקציות הסטרימינג למיניהן, ערכנו עבורכם פלייליסט ב- Youtube


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page