top of page

Ian Gillan & Tony Iommi - WhoCares

פינה בקטנה...


מה דעתכם על סופרגרופ שמאגד בתוכו חברים מהלהקות "Deep Purple", "Black Sabbath", "Iron Maiden", "Metallica" ו- "HIM"?


אז, ב- 13 ליולי 2012 יצא לאור אלבום בשם "WhoCares" שכולל שיתוף פעולה בין Ian Gillan (שירה), Tony Iommi (גיטרות), Jon Lord (קלידים), Jason Newsted (בס), Nicko McBrain (תופים) ו- Mikko Lindström (גיטרות).


האמת שאחרי האלבום "Born Again" משנת 1983 לא חשבנו שנראה עוד את Ian Gillan ו- Tony Iommi משתפים פעולה לעולם, אבל כנראה שסיוע לבניה מחדש של בית ספר למוזיקה ב- "Gyumri", ארמניה, שנהרס ברעידת האדמה בשנת 1988, היא מטרה מספיק חשובה כדי לאחד בין השניים. הם התכנסו לכתוב את השיר "Out Of My Mind" והצליחו לרתום את החבורה המכובדת שהזכרנו לעיל כדי להקליט אותו. השיר שוחרר כסינגל ב-24 למאי 2011 יחד עם שיר חדש נוסף בשם "Holy" Water” אותו כתב Ian Gillan יחד עם Steve Morris ואשר Tony Iommi השתתף בהקלטתו.


לאור הצלחת הפרוייקט החליטו השניים להרחיב אותו לאלבום מלא שבסופו של דבר יצא לאור כאלבום כפול תחת הכותרת "Ian Gillan & Tony Iommi: WhoCares".


למעט שני השירים החדשים שהוזכרו, האלבום כולל שירים מוכרים בגרסאות שונות ונדירות, אותם גילן ואיומי אספו וקיבצו במיוחד לאלבום. כך לדוגמא, תוכלו לשמוע את הטייק המקורי של "Zero The Hero" מ- "Born Again", את "Trashed" מאותו אלבום, בהקלטה מחודשת לאלבום "Gillan's Inn" בהשתתפות Roger Glover ו- Ian Paice, שנשמעת הרבה פחות כמו "בלאק סאבאת'" ויותר כמו טראק של "דיפ פרפל", את "Slip Away" ו- "Let It Down Easy" שהוקלטו במהלך הסשנים לאלבום "Fused" של Tony Iommi ו- Glenn Hughes, את השיר "Don't Hold Me Back" הלקוח מאלבום הסולו "Toolbox" של גילאן אותו אסור לכם לפספס, את "Smoke On The Water" שהוקלט עם "Deep Purple" והתזמורת הפילהרמונית של לונדון וכולל הופעת אורח של Ronnie James Dio, את השיר "Anno Mundi" של "Black Sabbath" עם המתופף Cozy Powell והזמר Tony Martin ועוד ועוד הפתעות.


מעניין לציין שגירסת האלבום בספוטיפיי כוללת 13 שירים בלבד, בעוד את האלבום הכפל המלא ניתן למצוא באפל מיוזיק.


באופן מצער הקלידן Jon Lord הלך לעולמו שלושה ימים בלבד לאחר יציאת האלבום, מה שהפך את "WhoCares" להקלטה האחרונה שיצאה לאור בחייו.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page