top of page

Udo Dirkschneider

היום נכתוב לכם על Udo Dirkschneider אחד הזמרים העוצמתיים, המשפיעים והפוריים במטאל.

(Photo: Andreas Lawen, Fotandi)


מי זה Udu חלקכם שואלים ?


ובכן, Udo Dirkschneider נולד ב- 6 לאפריל 1952. הוא היה הזמר המוביל של להקת המטאל הגרמנית "ACCEPT", - להקה חשובה ומוערכת מאוד שהשפיעה על סצינת המטאל העולמית, ובין האחראיות להתפתחות ז'אנרי הספיד והת'ראש מטאל.


למרות שמוצאה ומרכז פעילות בגרמניה, הצליחה הלהקה להשפיע על להקות גדולות מחוץ לגרמניה, כמו Metallica" ,"Annihilator" ,"Pantera" ,"Testament" ,"Anthrax ועוד.


החל מראשית שנות ה- 80 הלהקה זכתה להכרה רבה בסצינת המטאל והצליחה לפרוץ גם מחוץ לגרמניה עם הצלחה מסחרית בכל רחבי אירופה, ארה"ב ואפילו ביפן, שם הקליטה את אחד מאלבומי ההופעה שלה "Kaizoku-Ban" בשנת 1985.


הלהקה הוקמה בגרמניה בשנת 1968, על-ידי Udo והגיטריסט המצוין Wolf Hoffmann אשר עד היום מנהיג את הלהקה, אך את האלבום הראשון שלה הצליחה להוציא רק בשנת 1979.

(Photo: Accept-archive.ru)


החל מראשית שנות השמונים החלה הלהקה לשחרר רצף של אלבומים שהם בגדר נכסי צאן ברזל בעולם המטאל. אלבומים שהכרנו וחרשנו באותם שנים והיו ניתנים לרכישה בזמן אמת, בין היתר, בחנויות כמו פאז ואלגרו בתל אביב.


קולו של Udo היה ייחודי ועוצמתי ותרם לא מעט לתוצר הסופי של ההימנונים שיצרה הלהקה. בין האלבומים האדירים שהלהקה שחררה באותם שנים ניתן למנות את Breaker" (1981), "Restless and Wild" (1982), "Balls to the Wall" (1983), "Metal Heart" (1985) ו- Russian Roulette (1986).


אבל אז קורה דבר מוזר. בשנת 1987, ממש בשיא ההצלחה של הלהקה, נפרד Udo מ- "Accept" ומחליט לפתוח בקריירת סולו. חברי Accept לא רק תמכו בהחלטה אלא גם סייעו ל Udo לכתוב את החומר לאלבום הסולו הראשון שלו "Animal House" שיצא בשנת 1987, תחת שם ההרכב "U.D.O".


חברי הלהקה ישמרו עם Udo על קשר והוא יתאחד איתם בהמשך הדרך, במקביל לקריירת הסולו המפוארת שלו, בין היתר ברצף של שלושה אלבומים החל מהאלבום "Objection Overruled" ששוחרר בשנת 1993.


יחד עם "Accept" שחרר Udo כמות מכובדת של 10 אלבומי אולפן, שני EPs ושני אלבומי הופעה.


במסגרת קריירת הסולו שלו עם ההרכב U.D.O. שחרר הזמר האגדי לא פחות מ- 18 אלבומי אולפן ו- 8 אלבומי הופעה.


במקביל לפעילותו עם U.D.O. תיחזק Udo Dirkschneider את ההרכב "Dirkschneider", אשר הופיע ברחבי העולם עם חומרים של להקת האם "Accept".


בשנת 2018 שחרר Udo עם ההרכב U.D.O. את האלבום המצוין "Steelfactory", אלבום הבי מטאל שורשי מצוין וממומלץ להאזנה. חברי הלהקה ציינו שכתיבת החומר לאלבום הנ"ל הושפעה מלהקת האם "Accept" והדברים ניכרים מאוד בסאונד ובחומר המוזיקלי באלבום.


בשנת 2020 שחרר Udo יחד עם להקתו את "We Are One", בו הוא משתף פעולה עם תזמורת כוחות הצבא הגרמני, ליצירת אלבום מטאל סימפוני ייחודי ומעניין.


באותה שנה שיתף Udo פעולה עם שניים מחבריו ללהקת "Accept", הבסיסט Peter Baltes והגיטריסט (מתופף לשעבר) Stefan Kaufmann שהיה גם שותף לכתיבה. השלושה שחררו את השיר "Where The Angels Fly" תחת שם ההרכב "Dirkschneider & The Old Gang". מי שליווה את השלישייה בתופים היה Sven Dirkschneider בנו של Udo שמשמש גם כמתופף ההרכבים של אביו.

במרץ 2021 שחררו U.D.O. את אלבום ההופעה החמישי שלהם - "Live in Bulgaria 2020 - Pandemic Survival Show". זה היה אחד מהמופעים היחידים שהתקיימו בסדר גודל שכזה בפני קהל בתקופה הקורונה והמופע היחידי שגם הוקלט והוסרט בתקופה זו.


ב -27 באוגוסט 2021 שחרר ההרכב ההרכב "Dirkschneider & The Old Gang" מיני אלבום בשם "Arising".


ב- 22 לאפריל 2022 שחרר Udo Dirkschneider את האלבום "My Way, בו הוא מבצע גירסאות כיסוי לשירים שהושפע מהם.


באפריל 2023 הצטרף הבסיסט Peter Baltes, חברו שלו Udo ללהקת "Accept" לשעבר, כחבר קבוע בהרכב "U.D.O.". תחת ההרכב המחודש הוציאה הלהקה את האלבום "Touchdown" ב- 25 לאוגוסט 2023.


במהלך השנים ומעבר לפעילותו בהרכבים לעיל, שיתף Udo פעולה עם לא מעט אומנים. בין המעניינים שבהם: זוכת האירוויזיון "Lordi" באלבום The Arockalypse", "HammerFall", Doro, Aria, Raven" ועוד.


בשנת 2019 ביקרו U.D.O. בארץ בפעם השניה והעניקו לנו מופע מדהים ובלתי נשכח במועדון הוואנה, אותו סיקרנו כאן:


לאלה מכם שאל מכירים, הכנו פלייליסט שיסייע לכם להכיר אותו, כאן:


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page