top of page

Accept - Restless and Wild

המלצת המערכת...


והפעם... האלבום "Restless and Wild", אלבום האולפן הרביעי של להקת "Accept", ששוחרר ב- 2 לאוקטובר 1982.



איזה אלבום מטורףףף זה ואיזו השפעה היתה לו על עולם המטאל של תחילת שנות השמונים.


שניה לפני שהת'ראש מטאל התפרץ לנו בפנים עם Kill 'Em All של מטאליקה, האלבום הזה כלל את אחד השירים הכי מכוסחים ששמענו עד אותו זמן. שיר הפתיחה של האלבום "Fast as a Shark", היה אכן "מהיר" במלוא מובן המילה. קלאסיקת Speed Metal שהשפיעה רבות על להקות המטאל של התקופה ואשר סאונד הדאבל בס שלה מהדהד גם 40 שנה אחרי עד ימינו אנו.


מי שמקשיב לשיר היום וודאי לא מבין כל מה כל המהומה, אבל עבור מי שגדל באותה תקופה, השיר הזה היה משהו חריג בנוף של ההבי מטאל. נכון, "Motorhead" הבליחו עם "Ace Of Spades" ו- "Venoom" עם "Welcome To Hell" קצת לפני כן, אבל עדיין מחוג ה- BPM בשיר הזה פשוט שבר לנו באותו זמן את הסקאלה, במיוחד כשהוא הגיע אחראי אלבום כמו "Breaker" ופשוט השאיר אותנו פעורי פה נוכח השינוי שעברה הלהקה.


דבר נוסף שתרם לשוק המטאלי שהתפוצץ לנו בפנים, היה האינטרו של השיר אשר כלל הקלטה ישנה של שיר גרמני המושר על-ידי מקהלת ילדים (Heidi heido heida heidi heido heida heidi heido heida Hahahahahahaha)

אקספט חשבו שהניגוד בין המקהלה העדינה עם חריקות המחט, הצרחה המצמררת של Udo Dirkschneider, המהירות והעוצמה של הדאבל בייס יעצים את הקיצוניות ויהיה אפילו משעשע. אבל הבדיחה היתה על חברי "Accept", לאחר שהתברר שההקלטה של מקהלת הילדים בה השתמשו יש קונוטציה אחרת לגמרי, כי הוא שימש כשיר מצעדים בתקופת הנאצים, עובדה שהלהקה לחלוטין לא היתה מודעת אליה באותה תקופה והתנערה ממנה מכל וכל.


האלבום הזה מייצג את Accept בשעתה היפה, ועד היום אנחנו סבורים שהוא אלבומה הטוב ביותר, לצד הקלאסיקות שבאו אחריו Balls to the Wall, ו- "Metal Heart".


האלבום כולל קלאסיקות נצחיות של הזאנר כמו שיר הנושא - "Restless and Wild" עם המקצב הדוהר והפזמון ההימנוני, "Shake Your Heads" עם הריף האיטי והמהפנט, "Ahead of the Pack" שהזכיר לנו את ג'ודאס פריסט, "Neon Nights" המדהים שנפתח עם צליל הגיטרה ששנה מאוחר יותר יבקע מגיטרת הבס של Cliff Burton בקטע "Anesthesia) Pulling Teeth"), הקטע "Demon's Night" שקיבל מאוחר יותר גירסת כיסוי של "Cannibal Corpse", השיר "Flash Rockin' Man" שהריף שלו "הושאל" מהריף של Swords and Tequila של "Riot" ובהמשך "יושאל" שוב על-די "Iron Maiden" בשיר 2 Minutes To Midnight, וכמובן קטע הסיום האדיר "Princess of the Dawn" שפשוט נחתך באופן פתאומי ומכוון ומשאיר אותנו עם טעם של עוד...

להאזנה ליצירת המופת הזאת: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page