top of page

Whitesnake - Flesh & Blood

ב- 10 למאי 2019 שחררה "Whitesnake" את אלבום האולפן ה- 13 שלה שנקרא "Flesh & Blood".


כפי שכבר ידוע לכם, "Whitesnake" היא כבר מזמן לא "Whitsnake", אלא להקת הליווי של David Coverdale. אך למרות זאת ואולי דווקא לאור זאת, אנחנו מקבלים ב- "Flesh & Blood" את הפורמולה הקבועה, הטובה והמוכרת של הלהקה מאז האלבום "1987", קרי, מינון מאוזן ונכון בין ריפים מושחזים וקליטים, מלודיות פשוטות ומוקפדות, הימנוני איצטדיונים ובלדות רוק מתקתקות.


לזכותו של קוברדייל יאמר, שהוא אשף בבחירת גיטריסטים מחוננים המשמשים גם כשותפים שלו לכתיבת החומרים לאלבומי הלהקה. הוא עשה זאת יחד עם John Sykes באלבום הקלאסי "1987", עם Adrian Vandenberg באלבום העוקב "Slip of the Tongue" ובשיתוף עם Doug Aldrich באלבומים "Good to be Bad" ו- "Forevermore".


הפעם בחר קוברדייל את הגיטריסט Joel Hoekstra שהצטרף ללהקה לפני 4 שנים ומאז הוכיח את עצמו כנגן בחסד עליון, וכעת גם ככותב שירים מוכשר אשר כתב יחד עם קוברדייל 6 מתוך 13 השירים באלבום.


אם כבר מדברים על גיטריסטים מוכשרים, אז אי אפשר בלי להזכיר את Reb Beach שנמצא בלהקה מאז 2002 ואשר על היכולות שלו לא ניתן להתווכח. Beach כתב יחד עם קוברדייל 5 שירים נוספים והוא משמש גם כמנטור שמנחה את חברי הלהקה כיצד לממש את החזון המוזיקלי של קוברדייל.


אין ספק שהצמד Hoekstra ו- Beach משלימים זה את זה ומהווים יחד את מה שנראה היום כצמד הגיטריסטים הטוב ביותר שהיה ל- "Whitesnake" מזה שנים רבות.


עוד מנגנים בהרכב המצוין הזה, הבסיסט Michael Devin שהצטרף ללהקה באלבום 'Forevermore', המתופף הוותיק Tommy Aldridge, שהולך עם "Whitesnake" בדרך זו או אחרת כבר 30 מתוך 41 שנותיה, והקלידן Michele Luppi שהצטרף ללהקה במהלך סיבוב ההופעות "The Purple Tour", בשנת 2015.


אז כמו שאמרנו, באלבום קיים מינון די מאוזן של שירים כבדים וקצביים יותר כמו: Trouble Is Your Middle Name", "Well I Never ו- "Get Up", ולעומתם שירים איטיים ורכים יותר כגון: When I Think of You (Color Me Blue)", "After All", "Heart of Stone.

(Photo: Whitesnake on Twitter)


באופן סימבולי האלבום נפתח בשיר "Good To See You Again", ואכן כמה טוב לראות את הלהקה הזו יוצרת לראשונה חומר חדש, שמונה שנים לאחר אלבום האולפן הקודם שלה, "Forevermore". "קבלת הפנים" של האלבום כוללת ריף גיטרה חזק וקליט עם סלייד גיטרה טיפוסי ושירה חזקה ועוצמתית של קוברדייל.


כאן המקום לציין כי קולו של קוברדייל כמעט ולא השתנה ונשמע עדיין מצוין, גם ממרום 67 שנותיו של הזמר האלמותי והכריזמתי הזה.


השיר "Shut Up & Kiss Me" נבחר לשמש כסינגל הראשון שהלהקה בחרה לשחרר מתוך האלבום, והסיבות לכך מובנות. השיר הזה מתגלה כאחד הקליטים ביותר באלבום. קטע המעבר בשיר נשמע ממש מוכר ולאחר כמה השמעות נפל האסימון שהמלודיה שם מזכירה את הריף המפורסם של "Judas Priest" בשיר “Electric Eye”.


אין זו הפעם היחידה שקטעים באלבום נשמעים כמו או מזכירים שירים אחרים. כך למשל, הפזמון בשיר "Hey You (You Make Me Rock)", שהוא גם אחד החזקים באלבום, מזכיר את המלודיה בשיר "Rocket" של "Def Leppard". הרצועה המצוינת הסוגרת את האלבום "Sands Of Time" נשמעת כמו שילוב של "Kashmir" ו- "Stargazer" עם השפעה של מוטיבים מזרחיים.


אולי זה יישמע מוזר, אבל ההשפעות הללו אינן מורידות מערכה של רמת הכתיבה הגבוה שיש באלבום הזה, אלא להיפך. האזכורים והמחוות לקטעים הקלאסיים והאלמותיים הינם תמיד "ליד" ובמינון נמוך, כך שאינם נשמעים כמו העתקה, ולכן מהווים "ערך מוסף" שדוחף את השירים קדימה.


האלבום כולל 13 רצועות בגרסה הרגילה ו- 18 רצועות בגרסת הדלוקס הנפרשת על פני 82:58 דקות.


גרסת הדלוקס כוללת 5 קטעי בונוס נוספים, ביניהם 3 גירסאות מיקס לשירים מהאלבום ועוד שני שירים חדשים, אשר לא נכללו בגרסה הרגילה של התקליט. בולט במיוחד השיר "Can't Do Right For Doing Wrong", שיר בלוז-רוק מצוין עם עבודת גיטרות יפה, אשר עולה ברמתו אפילו על כמה משירי האלבום עצמו.


לסיכום, קוברדייל לא מחדש לנו דבר באלבום הזה. הוא עושה פחות או יותר את מה שעשה ב- 30 מתוך למעלה מ- 40 השנים האחרונות לפעילות הלהקה, אבל הוא עושה את זה מצויין, וזה כיף וזה טוב!!!


האלבום Flesh & Blood" הינו "קאמבק" מוצלח של "Whitesnake", לאחר כל-כך הרבה שנים בלי חומר מקורי חדש. זה אלבום הארד-רוק קלאסי, המכיל יותר מאשר המנון אצטדיונים אחד, שיגרום לכם לזמזם אותו כבר לאחר האזנה ראשונה. אז אולי האלבום הזה לא מגיע ברמתו ליצירות המופת של הלהקה, אבל הוא בהחלט כולל מספיק רגעים טובים כדי למלא את הציפיות מאחת הלהקות האייקוניות והוותיקות ביותר בסצינת ההארד-רוק.


להאזנה לגירסת הדלוקס: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page