top of page

Whitesnake - Ready An' Willing

אחד מהאלבומים האהובים עלינו ביותר בתקופה הקלאסית של "Whitesnake", אלבום האולפן השלישי של הלהקה - "Ready an' Willing", שוחרר ב- 31 למאי 1980.



אלבום זה מסמן את הצטרפותו של המתופף Ian Paice ללהקה, אשר יחד עם הקלידן Jon Lord והזמר ומנהיג הלהקה David Coverdale, משלימים 3/5 מהרכב MKIII של להקת האם "Deep Purple". איזה הרכב מדהים זה של הלהקה עם הצמד Micky Moody ו- Bernie Marsden על הגיטרות ו- Neil Murray בבס. אלבום אדיר שהופק על-ידי האולטרא מפיק של המטאל Martin Birch. אלבום הפריצה של הלהקה שהבטיח להם הצלחה גם מחוץ לאנגליה.


האגדה מספרת שאיאן פייס הגיע בשנת 1979 להופעה של "Whitesnake" כשהוא שיכור כלוט והצהיר קבל עם וקהל שווייטסנייק נשמעת טוב יותר ממה שדיפ פרפל נשמעה אי פעם. ההצהרה הזו הייתה בדיוק מה שקוברדייל היה צריך לשמוע. הוא גם ככה לא היה מאושר מביצועיו של Duck Dowle על התופים ומיד דאג להחלפתו בחברו "הסגול" משכבר הימים.


עם הפיכת "Whitesnake" למיני הרכב של "דיפ פרפל", הצפייה הראשונית היתה שהכיוון המוזיקלי של האלבום יחתור יותר לכיוונה של להקת האם. אך במקום להמשיך בקו המוזיקלי שאפיין את "דיפ פרפל" ולפתח אותו לכיוון ההבי מטאל, כפי שעשו לא מעט להקות שהושפעו בזמנו מלהקת האם, בחר David Coverdale לצלול עמוק יותר אל תוך הסגנון המוזיקלי שהחל בקריית הסולו שלו, ולייצר אלבום בלוז-רוק קלאסי.

(Photo: Fin Costello)


מעניין לציין שבאותה שנה בה האלבום יצא היה הניו ווייב של ההבי מטאל הבריטי בתקופת פריחה. להקות כמו Judas Priest" , "Iron Maiden", "Saxon", "Def Leppard ועוד שחררו אלבומים שהיו רחוקים שנות אור מהסגנון שבחר קוברדייל להוביל בו את "Whitesnake".


למרות האמור, האלבום הזה מצויין וכולל לא מעט "פנינים" ושירים מצוינים ששרדו היטב במבחן הזמן ואלה הבולטות שבהן:


השיר הפותח את האלבום, "Fool For Your Loving", נכתב במקור על-ידי קוברדייל יחד עם Bernie Marsden ו- Micky Moody, עבור בי.בי. קינג, אך לבסוף נותר בידי "Whitesnake" אחרי שקוברדייל הבין שאסור לו לוותר על שיר כזה. התיאוריה של David Coverdale התבררה כנכונה לאחר שהשיר הזה הפך ללהיט הראשון של הלהקה, משני צידי האוקיינוס. אין ספק שגרסת "Ready an' Willing" של השיר עולה בעשרות מונים על גירסת ה- "Hair Metal" של השיר, כפי שיצאה באלבום "Slip Of The Tongue" משנת 1989.


שיר הנושא "Ready an' Willing" הינו גם הסינגל השני ששוחרר מהאלבום, כולל ריף בלוזי קליט המאפשר לקוברדייל לאלתר סביבו ולהציג את היכולות הווקליות שלו.


הקטע החותם את צידו הראשון של הויניל "Blindman" הוא גם השיר הטוב ביותר באלבום ואחד הגדולים של Whitesnake בכל הזמנים. בלדת בלוז-רוק ממיסה ומלנכולית המדגימה את היכולות המדהימות ואת קולו האדיר של קוברדייל, אשר ללא ספק נשמע כאן טוב יותר מכל שיר אחר ברפרטואר העשיר שלו. השיר יצא לראשונה בשנת 1977 במסגרת אלבום הסולו הראשון של קוברדייל שנקרא "White Snake", ושוב, ללא ספק הגרסה של "Ready an' Willing" טובה בהרבה.


הרצועה הפותחת את צידו השני של הויניל, "Ain't Gonna Cry No More" הינה שיר דינמי שנפתח רך ושקט עם גיטרת 12 מיתרים של Moody, הנשמעת על גבול מוזיקת קאנטרי ובהמשכו כולל את אחת הכניסות המדהימות והגרוביות אי פעם וסולו סלייד-גיטר מדהים.


שירים נוספים ששווים איזכור: הנאמבר "Sweet Talker", שיר Cow Bell מקפיץ ומדליק הכולל סולו אורגן וירטואוזי של Jon Lord, הרצועה "Carry Your Load" שנשמעת לפרקים כמו "Bad Company", הבלוז המסורתי והמהפנט של "Love Man" והקטע הדינמי "She's A Woman" שכולל כנראה את הסולו הטוב ביותר של ג'ון לורד באלבום.


למרות שנתוני המכירות של האלבום הזה יגידו אולי אחרת, "Ready an' Willing" מביא לנו את "Whitesnake" במיטבה. בחלוף שבע שנים וארבעה אלבומים הלהקה תגיע אולי לשיא הפופולריות שלה, אולם ההצלחה הזו ללא ספק תבוא על חשבון אובדן הזהות והייחודיות שלה בדרך.


להאזנה לאלבום במלואו: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page