top of page

Yes - Yessongs

ב-4 במאי, 1973, הוציאה "Yes" את "Yesongs", אלבום ההופעה הראשון שלהם.


האלבום "Yesongs" הוא אלבום הופעה משולש של להקת הרוק המתקדם הבריטית "Yes". האלבום כולל הקלטות מהופעות שונות במהלך סיבובי ההופעות של הלהקה בשנים 1972-73, בצפון אמריקה ובבריטניה, וכולל רבים מהשירים הקלאסיים של הלהקה, כמו גם כמה קטעים ארוכים ומורכבים יותר.


אחד ההיבטים הבולטים של "Yessongs" הוא המוזיקליות והוירטואוזיות של חברי הלהקה. Steve Howe, Jon Anderson, Chris Squire, Rick Wakeman ושני המתופפים Bill Bruford (שמנגן בשלושה שירים) ו- Alan White, נמצאים בשיאם. העיבודים המורכבים והנגינה הוירטואוזית של חברי הלהקה נלכדת בהקלטה באופן מדהים וזאת חרף העובדה שאיכותה אינה מהטובות בלשון המעטה. לכל חבר בלהקה ניתנת הזדמנות מספקת לזרוח ולהתעלות, כאשר בולט מעל הכל הוא "משחק הגומלין" המוזיקלי בין הגיטריסט Steve Howe והקלידן Rick Wakeman, כפי שהוא מקבל ביטוי בין היתר בסולואים שלהם במהלך השירים "Roundabout" ו-"Yours Is No Disgrace" שמשמשים כ"היילייטס" של האלבום. השניים זוכים לנגן גם קטעים אינסטרומנטליים ייחודיים. ריק ווייקמן עם קטע מתוך אלבום הסולו הראשון שלו (The Six Wives of Henry VIII), אשר בזמן ההקלטה (1972) עדיין לא פורסם והפך לרב מכר עולמי, וסטיב האו עם "Mood For A Day" האינסטרומנטלי הקלאסי הלקוח מהאלבום "Fregile".


גם בחירת השירים ראויה לציון, כשהלהקה בחרה להנגן כמה מהקטעים הארוכים והשאפתניים יותר שלה. "Close to the Edge", שבמרכזו של האלבום, הוא אפוס בן 20 דקות השוזר בצורה חלקה מספר קטעים ומציג את היכולת של הלהקה ליצור מוזיקה מורכבת ודינמית, גם בהופעה. האלבום כולל גם את "The Gates of Delirium" בן 15 הדקות, שממזג באופן דומה מספר קטעים לכדי שלם מלוכד.


כמובן שזה לא הכל, "Yesongs" כולל גם כמה מהשירים הקצרים והנגישים יותר של הלהקה, כמו "I've Seen All Good People" ו- "Long Distance Runaround". הרצועות הללו מספקות ניגוד יפה לחומרים המאתגרים יותר ומראים ש-"Yes" יכולה ליצור שירים בלתי נשכחים גם כשהם לא נמתחים לקטעים ארוכים יותר.


לסיכום "Yessongs" הוא אלבום הופעה פנטסטי שפוגש את הלהקה בשיאה. הנגינה כאן היא מהטובות בז'אנר, בחירת השירים חזקה, רק שההפקה והסאונד קצת לוקה בחסר. זו כנראה הסיבה שהוא עדיין אלבום ההופעה הנמכר ביותר של הלהקה. בין אם אתה מעריץ מושבע של "Yes" או סתם מישהו שמחפש לחקור את עולם הרוק המתקדם, האלבום הזה שווה בדיקה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page