top of page

חדשות השבוע במוזיקה 18.12.22

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 18.12.22

 

אגדות ההבי מטאל הבריטיות "Iron Maiden" מפרסמת שני סרטוני "מאחורי הקלעים" בהם הזמר Bruce Dickinson לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של סיבוב ההופעות "Legacy Of The Beast" שהסתיים לאחרונה.


הלהקה סיימה את סיבוב ההופעות "Legacy Of The Beast" הסתיים ב- 27 באוקטובר ב- "Amalie Arena" בטמפה, פלורידה וכסיכום לסיבוב המטורף הזה העניקה הלהקה למעריציה אפשרות להציץ אל מאחורי הפרגוד של מה שקורה בחלק האחורי של הבמה במהלך ההופעות.


 

להקת "Pink Floyd" העלתה לשירותי הסטרימינג 18 הקלטות של מופעים מתקופת האלבום "The Dark Side Of The Moon". כזכור, בשנה שעברה "פינק פלויד" העלתה לרשת 12 הקלטות חיות מהשנים 1970 עד 1972 אשר מעולם לא פורסמו. 18 ההופעות שעלו עכשיו לסטרימיניג, מעולם לא שוחררו באופן רשמי אך הופצו במסגרת בוטלגים. לאור ניסיון העבר, כדאי לכם להתחיל להאזין להקלטות הנדירות הללו, שכן ההקלטות הקודמות הורדו משירותי הסטרימנג וככל הנראה גם הפעם נזכה להנות מהחומרים הללו לזמן מוגבל בלבד.


 

להקת "Scardust" גאה להציג: "התפתחותה של נסיכת הדיסני, אבל היא מטאל". מסע דרך השנים, המציג בצורה כרונולוגית את התפתחותה של נסיכת הדיסני, בגיבוי נגינתה הכבדה והמורכבת של הלהקה, שירתה המגוונת של נועה, ומקהלת "Hellscore" העוצמתית. כל זאת מוגש בתוך סרטון של שוט אחד, המדגיש את אלמנט המחרוזת המתפתחת.

אחרי שחרור האלבום האחרון שלהם "Strangers" ב- 2020, בין כתיבת חומרים חדשים ותוך כדי סיבובי ההופעות, אחרי ההפסקה שכפתה עלינו המגיפה, הלהקה הצליחה לעבוד על הפרויקט הזה ולהביאו לידי מימוש, ואף לתעד את כל התהליך. וידאו-בלוג על כל תהליך ההקלטות נמצא בעמוד היוטיוב של הלהקה, ובקרוב יפורסם סרטון "מאחורי הקלעים" המתעד את הפקת הוידאו.

והנה רשימת השירים:

Songs in the medley:

Snow White and the Seven Dwarfs - With a Smile and a Song

Cinderella - A Dream is a Wish Your Heart Makes

The Little Mermaid - Part of Your World

Beauty and the Beast - Something There

Aladdin - A Whole New World

Pocahontas - Colors of the Wind

Hercules - I Won't Say I'm In Love

Mulan - Reflection

Tangled - When Will My Life Begin

Frozen - Let It Go

Moana - How Far I'll Go

Frozen 2 - Into The Unknown

Encanto - All Of You

 

השיר "Bohemian Rhapsody" חצה השבוע את רף שני מליארד האזנות בספוטיפיי. להקת "Queen" שהוציאה לאור את השיר ב- 31 לאוקטובר 1975 פרסמה ביום שלישי בעמוד הפייסבוק שלה פוסט שלווה בקטע מהקליפ של השיר ועליו הכיתוב "2,000,000,000 Strems". מעניין שמספר הצפיות בקלים הרשמי של השיר עומד על כ- 1.5 מליארד. אז הנה יש לכם הזדמנות לשנות את זה כאן:

 

צרפת או ארגנטינה? השבוע חזינו באחד ממשחקי הגמר הכדולים בתולדות המונדיאל, אם לא הגדול שבהם. את מי אהדתם ומי הנבחרת שרציתם שתנצח? אם תשאלו את "Judas Priest" התשובה ברורה. "ארגנטינה". בזמן שהלהקה ביצע את השיר "Turbo Lover" הלקוח מהאלבום "Turbo" במהלך הופעתה ב- Movistar Arena שבבואנוס איירס, ביום שלישי (13 בדצמבר), תמונה של קפטן נבחרת ארגנטינה ליונל מסי הוצגה על המסך מאחורי הלהקה. בהמשך, ביום ראשון, 18 בדצמבר, לאחר שארגנטינה זכתה בגביע העולם השלישי שלה בפנדלים מול האלופה המכהנת צרפת, באחד הגמרים הגדולים בתולדות הטורניר, Rob Halford שיתף תמונה מהקונצרט של להקתו יחד עם ההודעה הבאה: "congratulations argentina and to all the teams who played their hearts out you did your best".

 

איך זה קשור? בפסטיבל "Summer In The City" שיתקיים בין ה- 31 במאי ל- 1 ביוני 2023 יופיעו זה לצד זה רובי וויליאמס, סם סמית', מרטין גאריקס וגם נונו וסטטיק לצד...... ניחשתם לא נכון (-: להקת המטאל "Papa Roch". לא ברור כיצד קהל היעד של "Papa Roch" מתאים לכל הרשימה המכובדת, אבל מה שיותר לא ברור הוא מדוע לא מאפשרים רכישת כרטיס רק לאחד מתוך שני ימי הפסטיבל.

 

הפרק הרביעי והאחרון בסדרת ה- EP's העונתית של "Weezer" כבר כאן! והפעם מיני אלבום בשם "SZNZ - Winter" הכולל שבעה שירים, אשר משוחרר אחרh ה- EP's שגילמו את שלושת העונות הקודמות "Spring", "Summer" ו- "Autumn",. המיני אלבום כולל את הסינגל האחרון של הלהקה "I Want A Dog" ואת הסינגל "Dark Enough To See The Stars" שיצא לאחרונה. יחד עם שחרורו של המיני אלבום ציינה הלהקה שיש לה את התרופה לדיכאון העונתי שלנו ובמקביל הוציאה לאור קליפ לשיר "Dark Enough To See The Stars" בבימויו של פיטר קווין).

 

בילי אייליש גייסה אומנים אורחים להופעות האחרונות שלה בעיר הולדתה "לוס אנג'לס" - ביניהם סולן "פו פייטרס" Dave Grohl. אגדת הרוק הצטרפה לבילי כשהזוג עשה כבוד ל- Taylor Hawkins בביצוע אקוסטי לשיר "My Hero". לפני שהם ניגנו, דייב התייחס למחווה של בילי מאפריל 2022 לטיילור, כאשר לבשה חולצה עם תמונתו של המתופף במהלך ההופעה שלה בטקס הגראמי של השנה.

 

מה שוב קורה בלהקת "Journey"??? על הסכסוך בין הגיטריסט Neal Schon לזמר Steve Perry אין מה להוסיף מילים. במרץ 2020, נוספו שתי צלעות נוספות לסכסוך, כאשר "Journey" פיטרה את הבסיסט הוותיק Ross Valory ואת המתופף Steve Smith בטענה שהם ניסו להשיג שליטה על זכויות היוצרים של הלהקה מ- Neal Schon ומהקלידן Jonathan Cain. כעת, גם שני החברים הוותיקים Neal Schon ו- Jonathan Cain הגיעו לבית המשפט לאחר שהגיטריסט Neal Schon הגיש בקשה לצו מניעה כנגד Cain בטענה שהקלידן בן ה-72 ביצע את השיר "Don't Stop Believin" באתר הנופש של הנשיא לשעבר דונלד טראפ שבפלורידה בנובמבר האחרון. ג'ונתן קיין שאשתו פולה ווייט-קין הייתה יועצת לטראמפ מואשם כעת על ידי חברו ללהקה ב"שיוך לא מורשה של "ג'רני" לפוליטיקה של טראמפ. עוד נתען שההופעה הזאת והשיוך הפוליטי גרם לנזק בלתי הפיך למותג של "Journey" לקהל המעריצים שלה ולפוטנציאל ההשתכרות שלו הלהקה.

(Photo: Getty Images)

 

מתופף "איירון מיידן" Nicko McBrain מגלה כי הוא החלים מסרטן הגרון בו אובחן בשנת 2020. ניקו ציין שלמרבה המזל הוא נקי מסרטן לאחר שזה הוסר בניתוח תוך שבוע מרגע הגילוי. הוא סיפר שהבין שמשהו לא בסדר איתו כשהרגיש שהקול שלו השתנה והוא נאלץ לכחכח בגרונו יותר מהרגיל בזמן דיבור. על הסיבה בגינה הוא סבור שחלה במחלה הוא ציין: "כשאני מנגן בתופים עם הלהקה, אני ממש צורח וצועק בזמן שאני מנגן, כמו בחור ג'ודו שעולה על המזרן".

הוא אמר: "אני ממליץ בחום לכל מי שאולי מרגיש שיש משהו שונה עם הקול שלו ללכת ולבדוק את זה. ולא לדחות את זה. היה לי מזל גדול שתפסתי את זה בשלב 1".

(Photo: Joby Sessions)

 

הבסיסט Tim Commerford הידוע מלהקות "Rage Against The Machine" ו- "Audioslave" פרסם כי הוא נאבק בסרטן הערמונית. בראיון למגזין "Spin" ציין טים שחודשיים לפני תחילת סיבוב ההופעות של להקתו הוא עבר ניתוח להסרת הערמונית. הוא אמר שזה סרטן מאוד, מאוד קשה כי הוא קשור למיניות. הוא דיבר על הסבל הנפשי אבל גם על הסבל הפיזי אחרי הניתוח כשהוא מציין שמעולם לא הרגיש כאבים כאלה, גם לא בנזקים הכבדים שעשה לעצמו דרך הספורט ואופני ההרים. הוא חשב שיש לו סיבולת ממש גבוהה לכאב, אבל נוכח לדעת שהסרטן הוריד אותו לברכיים. גם אחרי שהכאב חלף הוא עדיין לא ממש הצליח לקום, למרות שהוא איש חזק שעושה הרבה ספורט.

(Photo by Neil Lupin/Redferns)

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page