top of page

Tim Commerford

הוא שייך לחטיבת הקצב של רביעיית הזעם והוא מחזיק בדעות אפילו יותר קיצוניות משאר חברי הלהקה, הוא בסיסט ויוצר עוצמתי !!


(Photo: Kevin Winter)


1. שמו המלא הוא Timothy Robert Commerford והוא נולד ב-26 לפברואר 1968.


2. הוא גדל ב-Irvine קליפורניה לאבא מהנדס חלל ואמא מורה למתמטיקה.


3. הבסיסטים שהשפיעו עליו רבות הם בעיקר Gene Simmons (KISS), Sid Vicious (Sex Pistols), Steve Harris (Iron Maiden) ו- Geddy Lee (Rush).


4. כשהיה בכיתה ה' ההורים שלו התגרשו והוא נשאר להתגורר עם אביו כשאימו עזבה לסקרמנטו. באותה תקופה היחסים שלו עם אביו החלו להתדרדר כשאביו מתעלל בו בכל דרך אפשרית.


5. עוד באותה תקופה חברו לספסל הלימודים Zack de la Rocha הכיר לו את גיטרת הבס, בה הוא מצא מפלט ומקלט לכל מה שעובר עליו.


6. השניים הקימו את להקתם הראשונה "Juvenile Expression".


7. בשנת 1991 החליט גיטריסט אנונימי בשם Tom Morello להקים להקה חדשה, הוא צירף את זאק ממנו התרשם באחד המועדונים בו ראה אותו מופיע כזמר, וצירף את המתופף Brad Wilk אותו הכיר. הם חיפשו בסיסט וזאק הציע את חבר ילדותו טים.

הרביעיה העניקה לעצמה את השם "Rage Against The Machine".



8. ההרכב שידוע אצלנו בכינויו "רביעיית הזעם", הקליט 12 שירים על קלטת שנשאה את שם הלהקה, וניסה להשיג לעצמו חוזה עם חברת תקליטים גדולה. אגב, לא כל השירים מהקלטת ייראו אור באלבום הבכורה של הלהקה.


9. לאחר שהקלטת טיילה במספר משרדים וההרכב קיים הופעות רבות במועדונים שונים בלוס אנג'לס במשך שנה, חתמה הרביעייה על חוזה תקליטים עם "Epic Records" שהייתה היחידה שהסכימה לכל תנאיה של הלהקה.


10. בשנת 1992 שחררה רביעית הזעם את אלבום הבכורה שלה הנושא את שם הלהקה. האלבום זכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו כשהסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Killing in the Name" מפרק את גלי האתר. האלבום הגיע למקום הראשון במצעד הלהיטים של בילבורד ולמקום ה-45 בבילבורד 200. בדיוק כמו בתמונה שתיעדה רגע מזעזע ועוטפת את האלבום, כך זעזעה הרביעייה את עולם המוסיקה והרעידה את העולם.



11. למרות שמועות רבות על פירוקה של רביעיית הזעם, שיחררה הרביעייה את אלבומה השני "Evil Empire". האלבום זכה להצלחה רבה וכבש את המקום הראשון בבילבורד 200, הלהקה הופיע עם השיר "Bulls on Parade" - הסינגל השני של האלבום בתוכנית "SNL" וחוללה פרובוקציה גדולה ובעקבות כך הוחרמה מהופעה בתוכנית בעקבות מה שנקרא "תקרית הדגלים" (SNL Flags Incident).


12. בשנת 1993 אימץ טים את התחביב הגדול ביותר שלו Mountain Biking. הוא רוכב מקצועי ומאוד מפורסם בענף אופני ההרים. פעם אחת זה אפילו השפיע על הקריירה שלו כשרייג' נאלצה לבטל הופעות ב-1995 לאחר שהוא שבר את זרועו מתאונת רכיבה.


13. בשנת 1998 שיחררה הלהקה את אלבום ההופעה החיה הראשון שלה "Live & Rare". שנה לאחר מכן השתתפה הלהקה בפסטיבל המפורסם "Woodstock '99".


14. בשנת 1999 שיחררה רביעיית הזעם את אלבומה השלישי "The Battle of Los Angeles". גם כאן האלבום כובש את המקום הראשון בבילבורד 200, אך בנוסף לכך הוא גם מעניק ללהקה מועמדות בפרס הגראמי בקטגוריית Best Rock Album. האלבום גם נכנס לרשימת 500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים של הרולינג סטון, במקום ה-426. זהו אלבומה האחרון של הלהקה.


15. בשנת 2000 צילמה הלהקה את הקליפ המפורסם לשיר "Sleep Now in the Fire" שצולם על המדרכה בכניסה לבורסה שבניו יורק. הקליפ בוים על-ידי הבמאי המפורסם Michael Moore שנתן להם את ההוראה היחידה, "לא משנה מה קורה אל תפסיקו לנגן". הרביעייה ומור נעצרו במהלך צילומי הקליפ אחרי שגם ניסו לפרוץ לבורסה, הם הצליחו להפסיק את פעילותה של הבורסה למספר שעות, ארוע נדיר !


16. למרות שהלהקה הודיעה על פירוקה הרשמי באוקטובר 2000 לאחר שזאק החליט שהוא עוזב את הלהקה, הם שחררו חודשיים לאחר מכן את אלבום הקאברים שלהם "Renegades". באלבום הם עושים כבוד ל: Bruce Springsteen, Bob Dylan, Minor Threat, Eric B. & Rakim, EPMD, "MC5", "The Rolling Stones", Cypress Hill ו- Devo.


17. לאחר פירוק רביעיית הזעם החליטה השלישייה לנסות להקים הרכב חדש ולמצוא זמר מחליף לזאק. טים קרא לו "מלאך בצומת דרכים", Rick Rubin זיהה שיש לשלישייה פוטנציאל ענק (לא ממש קשה לזהות), תמך בהם ודחף אותם ללכת לטיפול קבוצתי. רובין הוא גם זה שהזמין את Chris Cornell אליו לאולפן עם השלישייה כי היה בטוח שזה יהיה זיווג משמיים, ואכן כך היה !!


18. בשנת 2002 שיחררה הרביעייה החדשה, הסופרגרופ החדש, שענה לשם "Audioslave" את אלבום הבכורה, האלבום שנקרא על שם הלהקה. השילוב בין כריס לשלישית הזעם היה פשוט ענק, שילוב קטלני של נגנים מוכשרים ומחוספסים עם זמר בעל קול אדיר, מרגש ומחוספס. מהאלבום יצאו הסינגלים "Cochise", "Show Me How to Live", "What You Are", "Like a Stone" ו- "I Am the Highway".


19. בשנת 2005 שיחרר הסופרגרופ אודיוסלייב את אלבומו השני "Out of Exile". זהו אלבומה היחיד של הלהקה שהגיע למקום הראשון בבילבורד 200 וגם העניק ללהקה את מועמדותה השנייה בפרסי הגראמי. מהאלבום שוחררו הסינגלים: "Be Yourself", "Your Time Has Come", "Doesn't Remind Me ו- "Out of Exile".


20. ב- 6 במאי 2005 קיימה הלהקה את הופעתה ההיסטורית בקובה, הסופרגרופ הפכה ללהקת הרוק האמריקאית הראשונה בהיסטוריה שקיבלה אישור לקיים הופעה חיה בקובה. האירוע צולם ויצא ב-DVD באוקטובר 2005 ובהמשך גם באלבום "Live In Cuba".


21. בשנת 2006 יצא אלבומה השלישי והאחרון של הסופרגרופ בשם "Revelations", האלבום הגיע למקום ה-2 בבילבורד 200. הסופרגרופ התפרק באופן רשמי כתוצאה מחילוקי דעות אמנותיים שהיו לו עם שלישיית הזעם.


22. בשנת 2007 חזרה רביעיית הזעם (שכללה את זאק) להופעה "חד פעמית" בפסטיבל "Coachella Music Festival". לשמחתנו ההופעה לא הייתה חד פעמית והלהקה המשיכה את הופעותיה בפסטיבלים גדולים לאורך השנים עד היום !! אנחנו עדיין מתפללים שהם יגיעו לארץ כי לא כולנו חווינו את האירוע ההיסטורי והמוטרף שהתרחש בסינרמה בשנות ה-90.


23. באותה שנה טים השתתף יחד עם Brad Wilk באלבום ""V" Is for Vagina" של להקת "Puscifer" אותה מוביל Maynard James Keenan.


24. בשנת 2013 הקים טים את להקת "Future User" יחד עם Jordan Tarlow ו- Jon Knox. להקת רוק פרוגרסיבי ששילבה אלמנטים אלקטרוניים ושחררה אלבום אחד בשנת 2015 "SteroidsOrHeroin". הקליפ לשיר "Voodoo Juju" של הלהקה הוא מעין ביקורת סאטירית על תעשיית הבריאות בארה"ב, בו הוא משחק חולה שעומד לעבור ניתוח בעמוד השדרה. בקליפ השתתפו בין היתר, Geddy Lee, Alex Lifeson ו- Tom Morello.


25. באותה שנה טים השתתף יחד עם Brad Wilk בהקלטת השיר "Time Slowing Down" במסגרת הפרויקט "Sound City" אותו הוביל Dave Grohl.


26. הרכב נוסף שהקים טים היה "Wakrat". להקת פאנק רוק המורכבת מטים Mathias Wakrat ו- Laurent Grangeon כשהם מוציאים אלבום אחד שנושא את שם הלהקה.



27. בשנת 2016 חברה שלישיית הזעם לשלישיית זעם אחרת, הראפר B-Real מ- Cypress Hill, הראפר Chuck D מ-"Public Enemy" ו- DJ Lord והם הפכו לשישיית הזעם "Prophets of Rage".


28. באותה שנה שיחררו הנביאים את המיני אלבום "The Party's Over" ובשנת 2017 הם שיחררו את אלבום הבכורה והיחיד שלהם הנושא את שם ההרכב.


29. אפשר לומר שטים הוא בעל הדעות היותר קיצוניות מבין רביעיית הזעם, הוא מאמין אדוק "בתאוריית הקשר". הוא מאמין שקיימת קנוניה או Fake News בהרבה מאוד ארועים כמו למשל הנחיתה על הירח או קיומו של ארגון דעא"ש.


30. בשנת 2022 טים שיתף שהוא נאבק בסרטן הערמונית וכי הורידו לו את הערמונית חודשיים לפני שיצא לסיבוב הופעות עם רייג'.


31. ב-9 ביולי 2022, Rage Against the Machine הופיעו בפעם הראשונה מזה 11 שנים בתיאטרון המוזיקה Alpine Valley באיסט טרוי, ויסקונסין. לאחר ההופעה הלהקה הייתה אמורה לצאת סיבוב הופעות ברחבי העולם אך הוא בוטל עקב פציעה ברגלו של זאק במהלך הופעה.


30. בינואר 2024 פרסמה הלהקה ברשתות החברתיות שהיא סיימה עם הופעות ואינה מתכוונת לקיים יותר הופעות בעתיד.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page