top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Alter Bridge - Fortress

אחת מהלהקות האהובות עלינו "Alter Bridge" הוציאה את האלבום הרביעי שלה "Fortress" ב-25 לספטמבר 2013


אז בואו נשתפך קצת לפני שנקפוץ למים...


זהו ללא ספק אלבום משובח (גילוי נאות בהמשך), עוד צעד קדימה בהתפתחות הלהקה אחרי "AB III". היכולות של כל חברי הלהקה ובמיוחד של Myles Kennedy ו- Mark Tremonti עולות כאן שלב מכובד ומוצגות לתפארת ההארד רוק והמטאל. בכל פעם מחדש הם מצליחים להביא את עצמם למקום אחר וליצור מוסיקה שמצד אחד מאוד נאמנה לסאונד ולדינמיקה של הלהקה ומצד שני מגוונת, מחדשת וקצת שונה. יש באלבום הזה שירים שצריכים להיכנס לפנתאון והוכחה לכך היא שיבוצם של רבים מהשירים בסיבוב ההופעות של הלהקה.

מי שמכיר את הלהקה יודע שהם חבורת וורקוהוליקס שאי אפשר לתאר. כשמיילס לא עם אלטר אז הוא בסיבוב הופעות או מקליט עם Slash ובין לבין עובד על אלבום סולו. טרמונטי גם הוא עם קריירת סולו שהולכת ותופסת תאוצה (כשבאותה תקופה גם Creed עוד היו קצת קיימים), Scott Phillips המתופף הקים ביחד עם חברי להקת Sevendust להקה בשם Projected ו- Brian Marshall הבסיסט פשוט עובד קשה בלהנות מהחיים הטובים!

אז אחרי הפסקה של 3 שנים כשכל אחד היה עסוק בעיניניו, חברו החברה יחדיו בינואר להתחיל לעבוד על האלבום הבא. ואיזה אלבום גדול יצרו חבורת המוכשרים הללו.

(Photo: therockpit.net)


האלבום נפתח עם "Cry of Achilles" שהוא מרגיש גדול יותר ממה שהלהקה עשתה אי פעם, מן יצירת מופת מוסיקלית, דרמטית ואפית. ללא ספק יריית פתיחה של מה שצפוי לנו בהמשך. כבר כאן מרגישים שכאילו משהו חדש מתרחש פה ועולם שלם וחדש של יצירות מוסיקליות עומד להגיע אל אוזנינו.


אחריו מגיעה פצצת מצרר אימתנית, הסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Addicted to Pain". הוא הבחירה המושלמת לסינגל ראשון של האלבום, שמשלב את הריפים האגרסיבים והמתגלגלים עם השירה המלודית של מיילס.



רק התחלנו וכבר טרמונטי מגיע לשיר השלישי "Bleed it Dry" עם אחד הריפים הכבדים באלבום ולא רק, אלא גם עם אחד מהסולואים היפים באלבום, כבר הזהרנו מספר פעמים שזה מאוד מסוכן לשחרר לבחור הזה את הרצועה, אפילו בקצת.


יופי... עכשיו קצת נרגעים, אמנם פתיח השירה של מיילס קצת מפתיע ומלחיץ בהתחלה, במיוחד לאור המילים על הייאוש והבגידה, אבל אנחנו אוהבים ומתמכרים ל-"Lover" שהוא פשוט מעולה.


ה- "The Uninvited" שמגיע אחריו הוא פשוט שילוב קטלני של מיילס וטרימונטי שמרגיש כאילו משחקים אחד עם השני ואנחנו צופים (מאזינים) מהצד ונהנים.


ה- "Peace Is Broken" הוא שיר אלטרי צפוי, אך אז מגיע טוויסט קטן עם "Calm The Fire" שמתחיל מאוד שונה וממשיך ומתגלגל בהארד רוק לפנים.


אבל אז...אז... מגיע אחד השירים האהובים עלינו באלבום, שיר שבהופעה החיה פשוט העיף לנו את הריסים ואת הגבות יחד. "Waters Rising" שמתחיל עם טרימונטי כזמר ראשי, פעם ראשונה בהיסטוריה של אלטר שטרימונטי הוא זה שמוביל את השיר מבחינת שירה, והשילוב חברים הוא פשוט קטלני!! כבר דיברנו על כך כאן בעמוד שלנו, שטרימונטי מתגלה כזמר מוכשר עם אנרגיות ועוצמות מדהימות. כשהוא מוביל את הבתים וגם את הפזמון ומיילס מצטרף אליו בפזמון ונכנס בקטע השבירה, השיר הזה פשוט פצצתי. איזה עוצמה!! איזו אנרגיה!! אפשר להחליף את הכור בדימונה רק עם השיר הזה!! (אל תתבישו ללחוץ על כפתור הריפיט, אנחנו לחצנו!). אנחנו מאוד מקווים שמדי פעם הם יבצעו כאלה שירים באלבומים הבאים כמו באלבום החדש עם השיר "Forever Falling" !!



טוב בואו נשטוף פנים ונמשיך עם "Farther Than The Sun", שוב פעם מישהו שכח לקשור את טרימונטי ועכשיו מתפלאים למה אנחנו צריכים להחזיק חזק שלא ניפול, למרות שהפזמון בשיר הזה קצת מפיל את הדינמיקה של השיר.


ה-"Cry a River" שבא אחריו קצת מזכיר אותו אבל בואו נתקדם אל "All Ends Well" שהוא סוג של בלדה שונה שמדברת מגרונה של אמא וגורמת לך לשיר ביחד איתה.


השיר שסוגר את האלבום "Fortress" מרגיש כמו סוג של המשך לשיר שפותח את האלבום, זהו השיר האקספרימנטלי ביותר באלבום לפי דברי הלהקה ואכן הוא סיום משובח לאלבום משובח מאוד !!


שני דברים שאנחנו מרגישים שחייבים לציין כאן:


1. סגנון המוסיקה של אלטר הוא לא משהו שלא שמענו בעבר אבל... ויש פה אבל גדול. הכשרון המדהים של טרמונטי על הגיטרה והכשרון המדהים של מיילס בשירה (הוא גם גיטריסט מדהים, תראו בהופעות) הם מה שהופכים את הלהקה הזו למיוחדת. השילוב של השניים מביא ליצירות מדהימות שפשוט גורמות לך להתאהב ואין לנו דרך יותר טובה להסביר זאת!


2. גילוי נאות, בתחילה לא אהבנו את האלבום הזה. היה לו ריח של ניילונים, כמו שרוכשים מכונית חדשה או ריהוט חדש. משהו שנוצר בפס ייצור שמורכב בעיקר מרובוטים או מחשבים. משהו באלבום הזה הרגיש יותר מדי מכני, הפקתי ומהוקצע עד לעייפה. כאילו מישהו הכריח את חברי הלהקה ליצור אלבום, אז הם נכנסו לאולפן, זרקו כל מיני רעיונות לפרו טולס במחשב ויצרו מזה אלבום. אך מהר מאוד הבנו או יותר נכון הרגשנו שטעינו וטעינו בגדול!!


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

144 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page