top of page

Alter Bridge - The Last Hero

רק שלשום סיקרנו את "Blackbird" והנה היום מגיע עוד אחד של הלהקה המופלאה הזאת.


ב-7 לאוקטובר 2016 יצא האלבום "The Last Hero", האלבום החמישי של "Alter Bridge"

אז בואו ונפתח עם ציטוט (אנחנו אוהבים לעשות זאת מדי פעם) של Mark Tremonti על האלבום...


"It is similar to Fortress and Blackbird but with a darker sound”


אחרי שקראתם קצת על שני האלבומים הקודמים, הנה קצת מידע על האלבום הנ"ל:


1. זהו האלבום הרביעי ברציפות של הלהקה בו משתתף המפיק Michael "Elvis" Baskette , אשר הפיק את כל אלבומי הלהקה מאז "Blackbird" כמו גם את כל אלבומי ההרכב "Tremonti".


2. האלבום הזה מסמן את הפעם השלישית בה הלהקה מחליפה חברת תקליטים, אחרי שבאלבום "Blackbird" הלהקה החליפה את חברת התקליטים ל- "Universal Republic" ואחרי שבאלבום "Fortress" היא עברה לחברות "Roudrunner" ו- EMI, האלבום הזה יוצא כבר עם חברות התקליטים "Caroline" ו- "Naplam".


3. באלבום הזה הלהקה עושה לראשונה שימוש בגיטרות 7 מיתרים.


4. האלבום כולל 13 שירים כשמהם יצאו 4 סינגלים לפי הסדר: "Show Me a Leader", "My Champion", "Poison In Your Veins ו- "Cradle to the Grave".



5. האלבום נכתב במהלך שנת 2015 כששני הכותבים העיקריים Myles Kennedy וטרמונטי היו בסיבוב הופעות עם הפרוייקטים שלהם. מיילס עם "Slash featuring Myles Kennedy and the Conspirators" במסגרת קידום האלבום "World On Fire" ומארק עם "Tremonti" בסיבוב הופעות לקידום האלבום שלו "Cauterize".


6. זהו האלבום הראשון של הלהקה שנוגע בסוגיות פוליטיות וחברתיות, למרות שמיילס הצהיר שהם לא התכוונו לעצבן אף אחד עם אמירות ישירות מידיי. שם האלבום מגיע מתוך הרעיון של גיבור חברתי אשר יצמח ויבוא מתוך העם וייצור דיסוננס למנהיגים שקיימים היום.


7. את הריפים לשיר הנושא כתב בעיקר מיילס קנדי. בניגוד ל- 90% מהחומר לאלבום שהוכן ונכתב מראש, השיר הזה, למרות מורכבותו, נכתב באולפן במהלך ההקלטות.


8. מילות השיר "Show Me a Leader" נכתבו על-ידי מיילס בעקבות התסכול מהמצב השורר בעולם ומהעובדה שהוא חסר הנהגה אמינה ואפקטיבית. מיילס כתב גם את האינטרו לשיר, כאשר טרמונטי הביא את החלק של הבתים.


9. את מילות השיר "My Champion" כתב מיילס על תקופת ילדותו, ועל תסכולו של ילד קטן ולא מפותח שלטענתו נאלץ להתאמץ מאוד בכדי לעמוד בקצב של חבריו. את הריף לשיר טרמונטי ניגן למיילס לראשונה על גיטרה אקוסטית. מיילס אמר שהריף היה כל-כך טוב שזה לא שינה את הווייב של השיר למרות שהוא נוגן על אקוסטית.



10. את השיר "Poison In Your Veins" כתב מיילס על הרצון להשתחרר ולהתעלות מעל פחד המרעיל והמשתק שעוצר הרבה אנשים מלהתקדם ולהשיג דברים בחיים. השיר בא לעודד אנשים לחיות עם הרבה אומץ, לקחת סיכונים ולהאמין בעצמך. הפזמון לשיר הזה הוא אחד מהאהובים על טרמונטי מבחינת לחן. טרמונטי ציין שהוא מאוד אוהב כשהפזמון מתפוצץ עליך בפנים, כי פזמון אמור להיות משהו אנרגטי שתמיד תרצה לחזור אליו, והפזמון בשיר הזה היה לדעתו בדיוק כזה. אבל מה שהפך את השיר הזה לשלם ואהוב גם על יתר חברי הלהקה ועל המפיק Baskette לדברי טרמונטי, היה הרגע בו הוא הגה את הריף לבתים. לטענתו כולם התאהבו מיד בשילוב בין הריפים של הבתים והפזמון.


11. הלוגו באלבום הזה עובר שינוי למראה יותר נקי ופשוט, ללא קווים נוספים לאותיות, בעיקר כשהאות הראשונה והאחרונה משנות את העיצוב שלהן ללא תוספות הקווים המתעגלים.


12. זהו האלבום הראשון שבו מיילס כתב והכין את הסולואים שלו מראש בניגוד לאלבומים הקודמים בהם הוא אילתר תוך כדי החזרות וההקלטות של האלבום.



13. זה אחד האלבומים הכבדים של הלהקה שלא נותן למאזין מנוחה, אפילו לא לרגע אחד. כמו במלחמה הקרב נמשך עד הסוף עד הגיבור האחרון. יש אומרים שהאלבום ארוך מדי ואף מתיש אבל אנחנו אוהבים אותו ככה.


14. אין באלבום הזה שיר מתחת ל- 4 דקות, כשהאלבום כולו הוא באורך של 66 דקות.


15. עטיפת האלבום עוצבה על-ידי האח של מארק, Dan Tremonti, שהוא גם מעצב הבית של הלהקה ושל ההרכב "Tremonti". דן טרמונטי עיצב את עטיפת האלבום בהשראת גיבורי העל של Marvel עם שילוב של ספרטה.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page