top of page

Black Sabbath - Forbidden

הכבשה השחורה של השבת השחורה !

ב- 20 ליוני 1995 שחררה "Black Sabbath" את אלבום האולפן ה- 18 שלה "Forbidden".


האלבום נחשב בעיני רבים כאלבום הגרוע ביותר של "Black Sabbath". מבקר המוזיקה Bradley Toreano מאתר "Allmusic" אפילו העניק לאלבום 1.5 מתוך 5 כוכבים וכתב ש”עם שירים משעממים, הפקה נוראית וביצועים חסרי השראה, הרי שלמעט המעריצים השרופים, אפשר בקלות לדלג על האלבום הזה”. מגזין אחר קרא לאלבום "מביך" וטען שזה “האלבום הגרוע ביותר של הלהקה”. רק כדי לסבר את האוזן, האלבום מכר מאז צאתו ועד שנת 2013 רק 191,000 עותקים בארה"ב, לשם השוואה האלבום "13" שיצא אחריו מכר כמעט את אותה כמות בארה"ב בשבוע הראשון בלבד לצאתו.

אז אתם בטח שואלים את עצמכם למה אנחנו בכלל מזכירים את האלבום הזה ?

1. כי בלי להכיר את הרע כיצד נדע להעריך את הטוב ?

2. כי למרות שמדובר באלבום יחסית חלש של השבת השחורה, אנחנו סבורים שהביקורות היו קשוחות מידי איתו.

זה האלבום החמישי והאחרון של הלהקה עם הזמר Tony Martin, שכלל גם את המתופף האגדי Cozy Powell ואת הבאסיסט Neil Murray, אשר חזרו ללהקה לאחר 5 שנים של ההעדרות (מאז האלבום "Tyr").

מדובר באלבום האחרון של הלהקה עד לאלבום "13" שיצא בשנת 2013 והאיחוד המחודש עם Ozzy Osbourne.

האלבום כולל שיתוף פעולה מוזר עם Ice-T, אשר תרם את קולו לשיר הפותח של האלבום "The Illusion of Power", והוא הופק על-ידי Ernie C - הגיטריסט המוביל של להקת "Body Count".

יכול להיות שהכוונה בחיבור עם Ernie C היתה טובה, לתת לסאבאת' צליל יותר מעודכן ועכשווי ולהנגיש אותה לקהל צעיר יותר, אבל התוצאה הייתה לא מספיק טובה.

עם כל הכבוד לשניים האחרונים מלהקת "Body Count", ויש כבוד, החיבור של ראפ-מטאל עם ההבי-מטאל הקלאסי, לא עבד הפעם. כאשר בוחרים לשבץ כבר בשיר הפותח שת"פ עם Ice-T, צריך לדעת שכנראה המאזינים האדוקים שמצפים לקבל את סאבאת' הקלאסית, לא יצלחו אותו כדי לספר כיצד נשמעים יתר השירים באלבום.

אבל אם הייתם קשוחים והצלחתם לשרוד את מחסום השיר הראשון, מחכות לכם כמה הפתעות בדרך, שירים כמו “Get A Grip” (שהריף בו מזכיר את "Love in an Elevator" של "אירוסמית'"), “Can't Get Close Enough” עם הפתיח המהפנט, "Kiss of Death" האפי עם אינטרו הגיטרות המדהים, שיר הנושא כמובן, כמו גם הסולואים של איומי בשירים "Loser Gets It All" ו- "Won't Cry for You", הם רגעים יפים באלבום הזה.


גם חברי הלהקה לא ממש אהבו את האלבום. Tony Martin הודה שהאלבום הזה היה "פילר" שהעיף אותם מחוזה ההקלטות, סילק את הזמר ודחף את הלהקה לאיחוד. קוזי פאוול לא אהב את הסאונד והיו שמועות שהלהקה הולכת אפילו להקליט גירסה חדשה שלו. טוני הודה שהאלבום הזה די "איומי" ושהוא לא היה מרוצה ממנו. הוא תירץ זאת בכך שהותיר ל- Ernie C לעשות את ההפקה ושהוא לא ממש היה שם כדי להשגיח עליו. הוא גם ציין שקוזי וניל היו עדיין קשורים בחוזים אחרים שלא אפשרו להם לתרום ממש לתהליך הכתיבה, וכי זה נעשה בעיקר על-ידו, על ידי הקלידן Geoff Nicholls והזמר Tony Martin מבלי שהיה להם זמן לעצור, להרהר ולבחון מחדש את החומר אותו כתבו.


חלש או לא, זו עדיין "Black Sabbath", זה Tony Iommi האגדי והוא מלווא באחד המתופפים הגדולים ברוק ואחד מהזמרים העוצמתיים במטאל. מה נגיד לכם? לפעמים זנב של אריה שווה הרבה יותר מראש של שועל.

אגב, האלבום הזה כנראה כל-כך מאוס שלא מצאנו אותו באף פלטפורמת סטרימינג. אז אם אתם בכל זאת סקרנים כיצד נשמע אלבום "רע" של להקה גדולה, מצורף קישור לפלייליסט שערכנו עבורכם ביוטיוב: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page