top of page

Tony Martin

הוא הזמר שהשתתף בהכי הרבה אלבומים של "Black Sabbath" (למעט Ozzy Osbourne) – חמישה אלבומי אולפן סך הכל.


יש לו קול עוצמתי ומדהים, ולא, לא מדובר ב- Ronnie James Dio. אז בואו נכיר קצת את Tony Martin.

(Photo: Mmaniadb.com)


הוא נולד בברמינגהאם אנגליה ב- 19 באפריל 1957, בשם Anthony Philip Harford.


למרות שהוא מוכר לכולם כזמר, הוא למעשה מוזיקאי פנומן ומוכשר - מולטי אינסטרומנטאליסט שמנגן על מגוון בלתי נתפס של כלים, ועכשיו תחזיקו חזק: גיטרה, בס, תופים, כינור, קלידים, מפוחית, חמת חלילים, חליל פאן ועוד....


טוני הצטרף ל"בלאק סאבאת'" בשנת 1987 בכדי להחליף את הזמר Ray Gillen, אשר לא סיפק את הסחורה במהלך הקלטות האלבום "The Eternal Idol". טוני הובא ללהקה לצורך הקלטה מחדש של כל תפקידי השירה של ריי גילאן בכדי לאפשר את הוצאת האלבום. הואיל והגיע לאחר שהאלבום היה כבר מושלם הוא לא השתתף בתהליך היצירה, אולם לאחר הגעתו הוא השתתף בכתיבת שני שירים חדשים נוספים: "Black Moon"' ו- "Some Kind of Woman" שלא נכללו באלבום המקורי ויצאו רק כבי-סיידים.


בשנת 1988 לקח מרטין הפסקה קצרה מ"בלאק סאבאת'" והצטרף לסופרגרופ "Forcefield", אשר כלל בין היתר את המתופף Cozy Powell, תוך שהוא משתתף בהקלטת האלבום השני של ההרכב "Forcefield II". "The talisman".


לקראת מחצית שנת 1988 מרטין שב ל"בלאק סאבאת'" והביא עימו את המתופף Cozy Powell לצורך הקלטת האלבום "Headless Cross". הפעם מרטין היה שותף לכתיבת כל שירי האלבום.



בשנת 1990 שחרר מרטין יחד עם "בלאק סאבאת'" את האלבום "Tyr". גם הפעם הוא היה שותף לכתיבת כל השירים.


בשנת 1991 חזר הרכב Dio של בלאק סאבאת' לעבוד יחד וטוני מרטין פשוט נדחק החוצה מהלהקה. בתקופה זו הוא עבד על אלבום הסולו הראשון שלו "Back Where I Belong" ששוחרר בשנת 1992. טוני ניגן על כל הכלים במהלך הקלטת הדמואים. האלבום כולל כמה אורחים מעניינים כגון, Brian May מקווין, המתופף זאק סטארקי – בנו של Ringo Starr וחבריו של טוני ל"בלאק סאבאת'" – הקלידן Geoff Nicholls והבסיסט ניל מארי.


בשנת 1993 השתתף טוני מרטין באלבום "Evolution" של הגיטריסט Misha Calvin.


באותה שנה עזב דיו את בלאק סאבאת' פעם נוספת בטריקת דלת, וטוני מרטין הוזמן שוב על-ידי איומי לחזור ללהקה. באופן מדהים מרטין הסכים לבלוע את גאוותו ושב ללהקה בכדי לעבוד על האלבום "Cross Purposes" ששוחרר בשנת 1994. האלבום הזה הוא היחידי של תקופת טוני מרטין בו משתתף הבסיסט Geezer Butler אשר יעזוב את הלהקה זמן קצר לאחר הוצאת האלבום ויקים את ההרכב "GZR". לפני שגיזר יעזוב את הלהקה הוא יצא עימה לסיבוב הופעות במסגרתו תוקלט ביום 13 לאפריל 1994 הופעה שתשוחרר בהמשך כאלבום וכדי. וי. די. "Cross Purposes Live" - זוהי ההופעה היחידה של "בלאק סאבאת'" עם טוני מרטין והיא כוללת ביצוע יפה לשיר "The Wizard" (עם המפוחית המפורסמת עליה מנגן מרטין), שיר שהלהקה לא ביצעה בהופעה מאז ראשית שנות ה- 70.


בשנת 1995 ישוחרר האלבום האחרון של סאבאת' עם מרטין "Forbidden", לאחריו תצא סאבאת' להפסקה של כמעט שני עשורים.

(Photo: Rockandrollgarage.com)


לאחר תקופת "בלאק סאבאת'" שיתף מרטין פעולה עם מספר הרכבים ואומנים, ביניהם Dario Mollo, Giuntini Project, Rondinelli, Empire, Mario Parga ועוד.


בשנת 2005 ישחרר מרטין את אלבום הסולו השני שלו "Scream". האלבום כלל קטע אינסטרומנטאלי שהוקלט כדמו עוד בימי בלאק סאבאת' לפני הסשנים לאלבום "Dehumanizer" עם דיו. מרטין השתמש בדמו והקליט עליו את השירה בכדי ליצור את שיר הפתיחה "Raising Hell".


בשנת 2006 הקים מרטין את ההרכב "Tony Martin's Headless Cross" עמו הוא מופיע עם שירים מקריירת הסולו שלו לצד שירים מתקופתו עם "בלאק סאבאת'".


החל מאותה שנה יתארח מרטין במספר אלבומים של זמרים והרכבים, ביניהם: "Phenomena", "Candlemass", Black Widow" ועוד.


בשנת 2014 הוכרז כי טוני עובד על אלבום סולו שלישי שאמור להיקרא: "Black Widow Angel", עד ליום זה לא נמסר תאריך הוצאה.


בשנת 2016 החלו שמועות כי טוני איומי מעוניין לחזור ולעבוד עם טוני מרטין. השמועות לא אומתו.


ב- 14 לינואר 2022 מרטין הוציא לאור את אלבום הסולו השלישי שלו "Thorns".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page