top of page

ICE-T

הוא לא שותה או צורך סמים, אך הוא היה פושע מושחז שחיפש מפלט במוסיקה. יש בו הרבה זעם והוא משחרר אותו בכל הזדמנות. מספיק להאזין לשיר אחד או שניים...

(Photo: Steve Vaccariello)


1. שמו המלא הוא Tracy Lauren Marrow והוא נולד ב- 16 בפברואר 1958.


2. הוא בן לאבא אפרו-אמריקאי ואמא מלואיזיאנה והוא גדל בניו-ג'רזי. שני הוריו נפטרו כתוצאה מהתקף לב כשהיה בן 8 (אימו) וכשהיה בן 13 (אביו).


3. כבר בגיל 7 הוא גילה מה היא גזענות כשהחברים הלבנים שלו התנהגו בצורה משפילה כלפי ילדים שחורים, אירוע שהטביע בו חותם עמוק מאחר והוא עצמו נתפס כלבן בגלל צבע עורו הבהיר.


4. הוא למד בבית הספר "Crenshaw High School", שהיה מורכב בעיקר משחורים. כנופיות ה "Crips" וה "Bloods" שלטו בבית הספר, אך "אייס" לא היה שייך לאף אחת מהן. הוא גם התבלט בכך שלא שתה אלכוהול או צרך סמים, בניגוד לחבריו.


5. הוא היה נוהג לדקלם משפטים מתוך ספריו של הסרסור המפורסם "Iceberg Slim". בכך הוא הפך לאטרקציה בבית הספר כשלעיתים קרובות הוא היה נעמד במסדרונות ומדקלם משפטים שלמים (מזכיר לנו את סמואל ל. ג'קסון ב"ספרות זולה").


6. משם הוא קיבל את הכינוי המפורסם שלו: "ICE-T".


(Photo: Jackson Kalos)


7. משם גם התחיל ההרכב הראשון שלו: "The Precious Few of Crenshaw High School". הם הופיעו במועדונים עם להקה חיה ורקדנים.


8. בגיל 17 הוא היה מוכר קנאביס ומערכות סטריאו גנובות למחייתו. כשחברתו נכנסה להיריון וילדה את בִתם הוא לא עמד בהוצאות והתגייס לצבא כדי להביא כסף הביתה.


9. הוא שירת בחטיבת החי"ר 25 שמוצבת בהוואי במשך שנתיים וחודשיים, במהלכן הוא גם קנה ציוד תקליטנים והחל ללמוד לתקלט ולשיר ראפ.


10. בשנת 1980, לאחר שחרורו מהצבא, הוא הצטרף לחיי הפשע והחל לשדוד חנויות תכשיטים ובנקים כשבערבים הוא יצר לעצמו שם כ-DJ וראפר במועדונים מקומיים.


11. במהלך אחד השודים הוא היה מעורב בתאונת דרכים קשה ואושפז למספר ימים בבית החולים. לאחר שחרורו הוא החליט לעזוב את חיי הפשע ולהשקיע בקריירת המוסיקה שלו.


(Photo: Glen E. Friedman)


12. הוא החל להקליט לבד סינגלים בסגנון אלקטרו היפ-הופ כשמסינגל לסינגל הביטים שלו השתפרו והטקסטים שלו הפכו חריפים יותר.


13. אחד הסינגלים הבולטים שלו באותה תקופה היה “6 In The Mornin”, שהיה לסינגל הראשון שמדבר בצורה בוטה, שקופה ומפורטת כל כך על חיי הכנופיות בלוס אנג'לס.


14. בשנת 1987 הוא הוציא את האלבום הראשון שלו: "Rhyme Pays". האלבום זכה להצלחה ומהר מאוד קיבל את התואר אלבום זהב. זהו האלבום הראשון שקיבל את מדבקת "Explicit Lyrics", שהומצאה באותה שנה.


15. שנה לאחר מכן הוא הוציא את אלבומו השני: "Power". הוא הוציא אותו תחת הלייבל החדש שהקים בשם Rhyme Syndicate. גם האלבום הזה צבר תאוצה והגיע למעמד אלבום זהב.


16. הוא הוציא אלבום שלישי ובשנת 1991 הוא הוציא את אלבומו הרביעי: "O.G. Original Gangster." האלבום הפך להיות אבן דרך בעולם הראפ והיה לאחד האלבומים שהגדירו את סגנון ה Gangsta Rap. באלבום הזה הוא גם הציג את ההרכב שלו: "Body Count".



17. הרכב המטאל שלו "Body Count" הוקם באותה שנה יחד עם הגיטריסט Ernie C כשהשניים כותבים יחד את המוסיקה ואת הטקסטים.


(Photo: Dirk Behlau)


18. בשנת 1992 יצא אלבום הבכורה של הרכב המטאל היפ-הופ האכזרי, שנשא את שם הלהקה. האלבום זכה להצלחה וחשיפה גדולה לא רק בגלל המוסיקה שלו אלא גם בגלל שיר אחד ספציפי בשם "Cop Killer".


19. השיר נתפס על ידי הממשלה כשיר שמסית נגד נציגי החוק ומעודד אלימות כלפי שוטרים. התחוללה סערה תקשורתית אדירה סביב השיר וזה העלה את הלהקה ואת האלבום לכותרות החדשות. אייס טען שהשיר מדבר על אלימות משטרתית אגרסיבית מתוך עיניו של פושע שחור.


20. בשנת 1993 הוא הוציא את אלבום הסולו החמישי שלו, "Home Invasion", שהגיע למקום ה-14 במצעד הפזמונים.


21. באותה שנה הוא שיתף פעולה עם להקת "Slayer" והקליט עימה מחרוזת של שלושה שירים של להקת הפאנק-רוק הסקוטית "Exploited", אשר נכללה בפסקול הסרט "Judgment Night".


22. הוא הוציא שלושה אלבומים נוספים בקריירת הסולו שלו,

Ice-T VI: Return of the Real" (1996), "The Seventh Deadly Sin" (1999)" ו Gangsta Rap" (2006)".


(Photo: Terje Dokken)


23. בשנת 1993 הקליטה "Body Count" קאבר לשיר של ג'ימי הנדריקס "Hey Joe" לאלבום Jimi Hendrix tribute album Stone Free: A Tribute to Jimi Hendrix. הקאבר זכה להצלחה רבה ולהשמעות רבות ברחבי העולם.


24. שנה לאחר מכן יצא אלבומה השני: "Born Dead". בשנת 1997 יצא אלבומה השלישי: "Violent Demise: The Last Days".


25. בשנת 2006 יצא אלבומה הרביעי של הלהקה, לא לפני ש"אייס" וארני איבדו את שלושת חברי הלהקה האחרים לעולם הבא. שניים מתו כתוצאה ממחלה וקשה והשלישי מירי מרכב חולף. מבחינת אייס זו הייתה תקופה של להיות או לחדול והלהקה יצאה להפסקה ארוכה.


26. שמונה שנים מאוחר יותר התאחדו השניים והחזירו את "Body Count" לחיים. הם הוציאו את האלבום החמישי שלהם: "Manslaughter".


27. בשנת 2017 יצא האלבום השישי: "Bloodlust". הלהקה זכתה להצלחה מחודשת, כבשה מצעדים בארצות הברית ובאירופה ואפילו זכתה למועמדות ל"גראמי". באלבום הזה התאחרו מספר יוצרים גדולים מעולם המטאל

כמו: Dave Mustaine, Max Cavalera, Randy Blythe ועוד.



28. בשנת 2020, שלא תישכח במהרה, הוציאה הלהקה את אלבומה השביעי: "Carnivore". האלבום הזה המשיך את התנופה והעוצמה של האלבום הקודם וזכה להצלחה. זהו האלבום הראשון בו השתתף הבן של אייס שרשום כ: "Little Ice". גם באלבום הזה השתתפו אומנים אחרים כמו: Amy Lee, Dave Lombardo ועוד.



29. מלבד המוסיקה, "Ice-T" הוא גם שחקן, הוא אמנם לא זוכה "באוסקר" אך הוא גם לא רק שחקן משנה בסרט אחד או שניים. הוא שיחק בעשרות סרטים ובעשרות סדרות טלוויזיה, שמהם אתם בטח זוכרים את הסרט "New Jack City" ואת הסדרה "Law & Order" שם הוא משחק משנת 2000.


(Photo: NBC)


30. בין יתר מעשיו הידועים לשמצה הוא השתתף בתוכנית טלוויזיה דוקומנטרית של "HBO"

בשם "Pimps Up, Ho's Down" שמשקפת את "פועלו" של הסרסור בניהול יצאניות.


להאזנה לאלבום האחרון של Body Count ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


עריכת לשון: אורי ענבי/Ori Anabi

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page