top of page

Breaking Benjamin - Aurora

אז מה קורה כשמנתקים ללהקת מטאל חזקה ועוצמתית את החשמל?


מה שקורה נקרא בפשטות "Aurora", אלבום אוסף מיוחד של "Breaking Benjamin" ששוחרר ב- 24 לינואר 2020!!


ונפתח בציטוט קצת ארוך אבל שווה:

"This album is a celebration of our incredible fans; for those who have been there since hearing ‘So Cold’ for the first time in 2004, and the new ones who have joined us on this amazing journey along the way. We’ve always shared a unique emotional connection to our music with our fans, and this album attributes to those dark times and euphoric ones. From wherever you joined along the road to Aurora, this one is for you. Thank you."


אז מה קורה כאן בעצם?


מה שקורה הוא שהאלבום של Breaking Benjamin בשם "Aurora" לוקח 9 שירים, שרובם סינגלים בולטים מהאלבומים הקודמים, ופשוט הופך אותם לביצועים אקוסטים. נשמע די רגיל ופשוט אבל דווקא לא !!


החבריה העליזה לא לקחה את השירים הטובים והמפורסמים הללו ונתנה להם אינטרפטציה שונה או ביצוע אקוסטי מלנכולי ומלבב. לא, לא, לא!!

הם לקחו את השירים ופשוט ביצעו אותם עם כלים אקוסטיים, אתם בטח אומרים לעצמכם שגם זה נשמע פשוט, אפילו יותר פשוט ממקודם ואין פה שום "קונץ פטנט" !!


אז זהו שלא !!

מאוד קשה לקחת את המוסיקה העוצמתית עם קירות הדיסטורשנים והמשקל העצום ופשוט לנגן אותם עם גיטרות אקוסטיות. זה דיי ברור שזה ישמע אנמי, רדוד וחסר נשמה. כאן הלהקה עשתה משהו יפה ומיוחד ועל מנת לתמוך בגיטרות האקוסטיות שחסרות את העוצמה של הדיסטורשנים, היא שילבה איתן כלי מיתר שונים ומספר כלי נשיפה.


וזה נשמע פשוט מדהים!! בחלקים שאתה מחכה לעוצמה של הגיטרות או בקטעי השבירה והפתיחה שצריכה להגיע העוצמה, נכנסים כלי המיתר והופכים את זה לעוצמתי אך במימד אחר !!


בדיוק !! האלבום הזה הוא Breaking Benjamin במימד אחר.


ויש עוד יציאה יפה באלבום, התופים! בד"כ בהרכבים אקוסטים התופים לוקחים צעד אחד אחורה, כשהמתופפים עושים שימוש במברשות או מקלות קלים/דקים והתופים עצמם משתנים בעומק ובכיוון על מנת לתת צליל יותר שטוח ופחות עמוק וחזק וזאת על מנת להתאים לצליל האקוסטי והנמוך של הגיטרות. אבל לא כאן!!

המתופף Shaun Foist עובד עם אותו מבנה של תופים, עם אותם מקלות ונותן את כל מה שצריך לתת בהתאם לביצועים המקוריים וזה נשמע פשוט פגזזזזזז !!


מלבד תשעת הקטעים שהם ביצועים לשירים קודמים, ישנו שיר אחד חדש בשם "Far Away" שבו משתתף Scooter Ward הזמר של להקת Cold. בחמישה מתוך עשרת השירים מתארחים אמנים אחרים.

(Hollywood Records)


האלבום נפתח עם השיר "So Cold" שהוא הסינגל השני שיצא מהאלבום השני של הלהקה "We Are Not Alone" שיצא ב-2004 הוא ללא ספק פתיחה מדהימה לאלבום.


אחריו מגיע אחד השירים החזקים והכבדים של הלהקה "Failure". הוא הסינגל הראשון שיצא מהאלבום החמישי של הלהקה "Dark Before Dawn" שיצא ב-2015 והוא האלבום הראשון של הלהקה עם ההרכב הנוכחי והחדש שיצא לאחר 5 שנים של הפסקה והרבה מלחמות. בשיר מתארח הזמר Michael Barnes של להקת ה- Christian rock האמריקאית "RED" והשילוב של שניהם פשוט מפיל.

השיר השלישי באלבום הוא "Far Away" וכפי שהזכרנו הוא שיר חדש שנכתב לאלבום ומשתתף בו הזמר של "Cold".


השיר הרביעי הוא "Angels Fall" ששוחרר כסינגל שני אחרי "Failure" מהאלבום "Dark Before Dawn".


אחריו מגיע השיר "Red Cold River" שהיה הסינגל הראשון שיצא מהאלבום האחרון של הלהקה "Ember" שיצא ב-2018 והוא אחד השירים הקשים לביצוע עם גיטרות אקוסטיות, בגלל העוצמה של החשמליות בשיר המקורי, כשכאן מרגישים את התופים עושים עבודה מעולה. בשיר הזה מתארח הזמר Spencer Chamberlain של להקת "Underoath".


מאותו אלבום מגיע השיר הבא, "Tourniquet" שהוא הסינגל השלישי והאחרון שיצא מהאלבום והוא גם אחד השירים היפים באלבום.


בשיר השביעי "Dance With The Devil" מרגישים את העוצמה וההשפעה של כלי המיתר במיוחד בפתיחה, שיר שמתחיל עם הקול של ברנלי והגיטרה האקוסטית ומיד נכנס לכלי המיתר, פשוט ביצוע מעולה. השיר הוא מהאלבום השלישי "Phobia" שיצא ב-2006 ובו מתארח הזמר שהיה בעבר ב- "Three Days Grace" והיום הוא במין סופרגרופ קנדי אמריקאי בשם "Saint Asonia". כאן אנחנו חייבים לומר שמאוד מסקרן ומאוד חסר לנו ביצוע של שיר נוסף מהאלבום והוא "The Diary of Jane".

השיר הבא הוא "Never Again" מהאלבום "Dark Before Dawn" ומיד אחריו מגיע "Torn in Two" עם פתיחה קטלנית של בס אקוסטי ותופים, השיר מהאלבום האחרון של הלהקה "Ember".


השיר שסוגר את האלבום הוא "Dear Agony", שיר מדהים מתוך האלבום הרביעי של הלהקה שנושא את אותו השם והאלבום הראשון שברנלי כתב כשהוא פיכח לחלוטין אחרי תקופת שכרות קשה וארוכה. בשיר משתתפת הזמרת Lacey Sturm שהקימה את להקת Flyleaf והיום היא כובשת את המצעדים עם קריירת סולו.


למעריצי הלהקה באמת מצפה מתנה מדהימה שתיקח אותם בין אלבומי הלהקה ותכניס בהם תחושה שונה ומיוחדת, ממש מימד אחר של הלהקה. למי שלא מכיר זו הזדמנות טובה להאזין למשהו שהוא קצת שונה מבחינת ההרכב האקוסטי שלו ומעניק חוויה מיוחדת.


אסור לפספס את האלבום הזה גם אם אתם לא נמנים עם מעריצי הלהקה, להאזנה ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page