top of page

Breaking Benjamin - Phobia

האלבום “Phobia” של "Breaking Benjamin" שוחרר ב-8 לאוגוסט 2006, והחגיגה דיי קודרת אנחנו חייבים להודות...

בדיוק בהתאם לשם האלבום כך גם העטיפה שלו, התוכן שלו וכל מה שכרוך סביבו, כולם מדברים באותה שפה על פוביות ופחדים, אבל דווקא זה מה שעושה את האלבום הזה לכל כך מיוחד.


העובדה שהלהקה היא מהותו של Benjamin Burnley, היא לא חדשה, הוא המוביל העיקרי של כתיבת הטקסטים והמוסיקה. עכשיו תתארו לעצמכם אדם שמכור לאלכוהול כבר כמה שנים בצורה כל כך קשה שזה יצר אצלו מחלה כרונית של כאבי ראש, בחילות ותופעות אחרות, כל כך קשות שלעיתים הוא אפילו לא מצליח לתפקד. בנוסף למצב הפיסי הקשה הזה תוסיפו התפתחויות של חרדות שונות ומשונות כמו: פחד ממוות, פחד מחושך (כן, כן יש את זה גם למבוגרים), היפוכונדריה ופחד מטיסה. נשמע הזוי עד בלתי אפשרי אבל אמיתי, מספר פעמים ברנלי סיפר על המצבים הקשים והמצוקות שהוא עובר בעקבות החרדות הללו וזה כמובן גם מה שחיזק את ההתמכרות שלו לאלכוהול. כל אלה גורמים לו להיכנס למצבי לחץ, התמוטטויות עצבים ומצבים של מצוקה נפשית ופיסית.

(Photo: YouTube.com)


האלבום הזה חושף את נפשו הפצועה של ברנלי, ההתמודדיות שלו, המנגנונים הפנימיים, מצבי המצוקה וכל מה שקשור בפחדים שלו. מלבד המלודיות והריפים החזקים והכל כך מוכרים של הלהקה אנחנו מקבלים כאן גם את קולו של ברנלי בצורה יוצאת דופן. הקול שלו לעיתים נעים ומלטף ונשמע אופיטימי אך לעיתים רבות, צועק וחותך עד שמרגישים את המצוקה חודרת דרך עור התוף. יש כאן ללא ספק טקסטים קודרים ואפלים (לעיתים קצת אופטימיים), משפטים שיגרמו לכם לצמרמורות בעמוד השידרה וכל אלה משולבים עם הכוח והעוצמה המוסיקלית של הלהקה שיוצרים חבילה חזקה מאוד של מוסיקה עוצמתית.

להשלים את המוסיקה שבפנים, עטיפת האלבום מציגה דמות תלויה באויר עם כנפי מלאך מעל לנתיב טיסה, הניגודיות של נתיב הטיסה שהוא סמל לפחד של ברנלי מטיסות וכנפי המלאך שהם סמל לתקווה, יוצרים פה מעין שיקוף למה שקורה בפנים. האלבום גם נפתח ומסתיים בשני קטעים מוסיקליים כשברקע נשמעים קולות של טרמינל בשדה התעופה. שוב תצוגה של אחד הפחדים הגדולים של ברנלי רק כדי להכניס אותנו לאווירה של האלבום.


מספר סינגלים חזקים מאוד יצאו מהאלבום הזה, שעד היום מהווים סימן ההכר של הלהקה כמו “The Diary Of Jane” שהוא אחד השירים המפורסמים ביותר של הלהקה, “Dance With The Devil” , “Breath” ו-“Until The End”. אגב, יש גרסת Best-Buy וגרסת יפן של האלבום בהן יש שיר מספר 14 שהוא ביצוע אקוסטי לשיר “The Diary Of Jane”.

זהו האלבום השלישי של הלהקה ואחד הטובים שלהם, למי שלא מכיר את הלהקה אנחנו ממליצים להתחיל עם האלבום הזה.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page