top of page

Breaking Benjamin - Dark Before Dawn

בנג'מין חזר...


האלבום "Dark Before Dawn" של Breaking Benjamin יצא ב-23 ליוני 2015!!


אז ב-2015 Benjamin Burnley חזר והוא חזר לגמרי לבד, בלי אף אחד אחרי תקופה מאוד קשה של סכסוכים משפטיים ומחלה, אך הוא חזר בגדול ולמעריצי הלהקה זה היה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות.


באפריל 2010 במהלך סיבוב ההופעות של הלהקה בארה"ב ברנלי החל להרגיש לא טוב, הוא סבל מתופעה משולבת של חמרמורת (האנגאובר) ושפעת. ההרגשה לא הייתה לו זרה מאחר והוא היה שתיין כבד מאוד ב-10 שנים האחרונות, אבל ההרגשה הזו לא חלפה אחרי יום יומיים כמו בד"כ אלא נמשכה. ברנלי סיפר כי לאחר 3 ימים רצופים של שתייה תחושת ההאנגאובר לא חלפה והוא החל גם להרגיש תופעות של שפעת, כאבי ראש, חולשה וחום. הוא לא להצליח אפילו לעלות להופיע.

(Photo: billboard.com)

בתחילה הוא הלך לבדיקות אצל רופא המשפחה שלו (אין לו ביטוח משלים) ו"הגאון" לא ידע לזהות במה הוא חולה, בנג'מין ניסה לבדוק את העניין עם רופא נוסף אך עדיין לא קיבל תשובות. לאור כך הוא החליט שהוא עוצר הכל, לוקח הפסקה מהלהקה ומתחיל במסע לזיהוי ופתרון המחלה. אז נכון, לא באנו לספר לכם על ההיסטוריה הרפואית של ברנלי אבל יש לכך סיבה. כתוצאה מכך הוא הודיע שהוא לוקח הפסקה וכך גם הלהקה עד שהוא ימצא פתרון לבעיה הרפואית שיש לו.


כעבור שנה וקצת שני חברי הלהקה, הגיטריסט Aaron Fink והבסיסט Mark Klepaski קיבלו הצעה מחברת התקליטים של הלהקה Hollywood Record להוציא אלבום אוסף להיטים ובנוסף רמיקס לסינגל המפורסם שלהם "Blow Me Away" ועל כך יקבל כל אחד מהם 100 אלף דולר. שני החברים החליטו לקחת את ההצעה וחברת התקליטים אכן הוציאה באוגוסט 2011 את האלבום "Shallow Bay: The Best of Breaking Benjamin" ובנוסף רמיקס לשיר המדובר.

מששמע ברנלי על העניין הוא החליט לפטר את שני החברים (הוא פיטר אותם דרך הודעת מייל, שיגידו תודה שלא היה וואטסאפ אז) ולתבוע אותם על התנהלות לא חוקית וקבלת החלטות ללא הסכמה של חברי הלהקה. ברנלי התנגד נחרצות להוציא אלבום להיטים והרמיקס שנעשה לשיר היה רכושו הפרטי בלבד. מנגד שני החברים טענו כי ברנלי היה בהפסקה מהלהקה ולא הייתה לו הסמכות לקבל החלטות או להתנגד לפעילות של חברי הלהקה האחרים. מלחמות ארוכות בבתי המשפט ובוררות ארוכה ומסובכת הסתיימה באפריל 2013, בכך שברנלי מקבל את כל הזכויות לשם הלהקה ושני החברים המובטלים יכולים לחפש את המשך דרכם במקום אחר, כמו שאומרים "איחלתי לעובד בהצלחה בהמשך דרכו!"

אגב, שלושה ימים לאחר שברנלי הודיע על סיום הסאגה, Chad Szeliga המתופף הודיע שהוא פורש מהלהקה עקב חילוקי דעות.


במקביל להתנהלות המשפטית במהלך התקופה, ברנלי אובד העצות לא הצליח לקבל תשובות מהרופאים. הוא ביקר אצל עשרות רופאים ואף אחד לא הצליח לזהות את הבעיה שיש לו. הוא סיפר שבשלב מסויים הוא כבר היה כל-כך מתוסכל עד שהוא לקח את התיק הרפואי עב הכרס והטיח אותו על הריצפה. שבור ומותש הוא החליט שהוא מפנה את כל כולו ליצירת האלבום הבא של הלהקה בתקווה שזה ירפא אותו.


הוא החל בכתיבת האלבום כשבמקביל הוא מגייס ללהקה הרכב חדש לחלוטין: Jasen Rauch גיטריסט שהיה בלהקת RED ותרם לכתיבת האלבום, "Dear Agony", גיטריסט נוסף שמבצע גם שירה, Keith Wallen מלהקת Adelitas Way, בסיסט שמבצע גם שירה Aaron Bruch והמתופף Shaun Foist שהיה בלהקת Picture Me Broken. מלבד המתופף את כולם הוא הכיר במהלך סיבובי ההופעות של הלהקה בעבר, כך שהוא בחר אותם אחד אחד... וכדי להשתפשף קצת יחד הם יצאו לסיבוב הופעות ב-2014, שכלל גם מספר הופעות אקוסטיות.


(Photo: spotify.com)


לאחר סיבוב ההופעות הקצר חברי הלהקה החדשה, משופשפים במעט בהופעות יחד, נכנסו לאולפן להקליט את האלבום. האלבום כמובן כבר היה כתוב ברובו, למעט קטע הפתיחה וקטע הסיום אותו כתב ג'ייסן. החברים החדשים רק הוסיפו את חלקם לעיבוד ולמילים שברנלי כבר כתב לבד. ברנלי סיפר באחד הראיונות שהעבודה עם ההרכב החדש הייתה הרבה יותר מהנה ויצירתית מאשר עם ההרכב הקודם, "אז, כל אחד בא לעשות את העבודה שלו, הוא ידע את התפקיד שלו והיה מכוון מטרה וקהל. כאן אנחנו עושים הכל ביחד בכיף גדול". ברנלי הוא גם זה שהפיק את האלבום, מה שקרה גם באלבומים הקודמים אך הוא אף פעם לא קיבל קרדיט על כך.


שם האלבום הוא בדיוק מה שעבר על ברנלי במהלך תקופת ההפסקה, מחושך לשחר של יום חדש, עם הרכב חדש הוא בא להוכיח לעצמו ובעיקר למעריצים שהסאונד הכל-כך מוכר של הלהקה לא אבד, אלא רק השתפר.

אכן, האלבום נשמע בדיוק כמו האלבומים הקודמים של הלהקה, יש אפילו שיאמרו שיש שירים שמזכירים ביצועים ספיציפיים מהאלבומים הקודמים.

ל-Breaking Benjamin יש סאונד משלה, נכון היא מזכירה או נשמעת כמו להקות אחרות, אבל עדיין הוא מיוחד ועקבי לאורך כל האלבומים שלה. ברנלי טען שהם לא מעוניינים לשנות את זה באלבום הזה, הוא לא רצה להמציא את הגלגל מחדש או לחקור תחומים חדשים. הוא רצה לשים את הסאונד המוכר של הלהקה עם העוצמה של ההרכב החדש, ואנחנו חייבים לומר שלדעתנו הוא הצליח בענק.


- הערת שוליים: באלבום הבא כן שומעים קצת שינויים בסאונד אבל זה רק הופך אותו ליותר טוב!!


האלבום נפתח עם קטע פתיחה אינסטרומנטלי שמוביל לשיר הפתיחה, שהיה גם הסינגל הראשון של האלבום וגם המצליח ביותר של הלהקה - "Failure". הפריטה בפתיחה וההתפוצצות בפזמון מכניסים אותך ישר לתוך המוזה של האלבום.


הסינגל השני מהאלבום "Angels Fall" מביא את עוצמת קולו של ברנלי עם סגנון קצת יותר קודר. באופן כללי עוצמת הגיטרות, קולו של ברנלי וסגנון התופים הם סימני ההיכר של הלהקה שמורגשים היטב ב- "Breaking the Silence", "Close to Heaven", "Bury Me Alive", "The Great Divide".


השיר "Ashes Of Eden" הוא מעט שונה וחורג מהסגנון המוכר של הלהקה, אבל מעניק חוויה יוצאת דופן והגדרה חדשה למושג בלדת רוק.


השיר "Dawn" סוגר את האלבום בצורה אופטימית ומעניק הרגשה של סיפוק מדהימה על כל החוויה שעברנו עכשיו. אגב, השיר משלב את הקולות של ברנלי ואשתו עם סימפולים של פעימות הלב של ילדם הבכור מיד לאחר שהוא נולד.


כמעריצי הלהקה האלבום הזה היה עבורנו רגע מכונן. החשש שהלהקה התפרקה, שזה לא יהיה כמו שהיה והצפייה לראות מה יקרה היו מורטי עצבים. כשיצא האלבום כבר בהאזנה הראשונה נשמנו לרווחה. כאילו מישהו לקח לנו את הגלידה, אבל רק הוסיף לה שוקולד חם מלמעלה והחזיר לנו אותה טעימה ומשודרגת יותר.


בהזדמנות זו אנחנו חייבים לפרגן למופע המחווה האדיר ללהקה שהתקיים לפני מספר שנים בארץ ומקווים שהוא יחזור שוב.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page