top of page

Dave Mustaine

הג'ינגי' האימתני הזה חוגג היום יומהולדת ואנחנו מאחלים לו עוד הרבה שנים בריאות של מטאל לפנים!!!


(Photo: Amy Harris)


בואו נספר עליו 20 עובדות מעניינות:


1. אמו היתה יהודיה מגרמניה, אך הוא גדל על ברכי הארגון המשיחי יוצא הנצרות Jehovah's Witnesses.


2. שם להקתו הראשונה היה "Panic".


3. בשנת 1981 הוא הגיב למודעה שפרסם לארס אולריך בעיתון מקומי, על להקה שמחפשת גיטריסט מוביל ועזב את "Panic" בכדי להצטרף ל- "Metallica" .


4. הוא פוטר ממטאליקה בהפתעה גמורה מבחינתו, עוד לפני ששוחרר האלבום הראשון של הלהקה "Kill 'Em All" בשנת 1983, בשל בעיות סמים, אלכוהול ואלימות שנקט כלפי חברי הלהקה.


5. לפני שעזב את מטאליקה, הוא הספיק להקליט עימה בשנת 1982 קלטת דמו שנקראת "No Life ’Til Leather". בשנת 2015 Lars Ulrich פרסם שהקלטת תשוחרר בקרוב אך בשל בעיות משפטיות היא לא שוחררה עד ליום זה.


6. למרות פיטוריו מהלהקה הוא קיבל קרדיט ככותב שירים באלבומים הראשון והשני של מטאליקה.


7. הוא טען לקרדיט על השיר "Leper Messiah" מאלבומה השלישי של מטאליקה ואמר שהוא מבוסס על שיר ישן של הלהקה "The Hills Ran Red".


8. לאחר שפוטר ממטאליקה הוא עבד בטלמרקטינג. במקביל הוא הקים הרכב שנקרא "Fallen Angels", אך הוא לא החזיק מעמד זמן רב.


9. הוא הכיר את Dave Ellefson ו- Greg Handevidt בדרך מקרה. הם התגוררו בדירה מתחתיו וניגנו את השיר "Runnin' with the Devil" של להקת "Van Halen", אחרי לילה של שיחות על מוזיקה הם החליטו לחבור יחד ולהקים את "Megadeth".


10. מאסטיין וחבריו קיבלו מחברת התקליטים קומבאט 8,000 דולר בכדי להפיק ולהוציא לאור את אלבומם הראשון. החברים בזבזו את מרבית הסכום על סמים ואלכוהול, דבר שגרם לכך שלא היה להם כסף לשלם למפיק והם נאלצו להפיק את האלבום בעצמם.


11. בשנת 2002 הוא כמעט איבד את היכולת שלו לנגן בגיטרה בגלל תאונה מוזרה, כשנרדם בתנוחה חריגה על היד שלו באופן שכמעט וגרם לו לנמק. לקחו לו ארבעה חודשים להחלים מהתאונה המוזרה ובתקופה הזו הוא היה מאוד קרוב לפרק את "מגאדת'".


12. הוא בעל דרגה גבוהה בשלוש אומנויות לחימה שונות, ביניהם טאקוואנדו וחגורה שחורה בקראטה.


13. מאסטיין האמין ב"מאגיה שחורה" ואף טען שהשתמש בכשפים. חלק משירי הלהקה נכתבו בהשראת האמונות הללו, בעיקר באלבום השני "Peace Sells... but Who's Buying". מאסטיין לא מנגן היום את השירים הללו בשל שינוי באמונה הרוחנית שלו, כך לטענתו.


14. את הרעיון לאלבום "Rust In Peace" הוא קיבל מסטיקר שבו נכתב" “May all your warheads rust in peace”.


15. בשנת 1998 הוא "נכשל" באודישן בתוכנית הקומדיה "The Drew Carey Show", ראו כאן:


16. לאחר שחרור האלבום "So Far, So Good... So What!" ובעקבות עזיבתו של הגיטריסט Jeff Young, ערך מאסטיין אודישן לגיטריסט Jeff Loomis שבהמשך יהיה ידוע בין היתר מחברותו בהרכבים "Nevermore" ו- "Arch Enemy". מאסטיין לא קיבל אותו ללהקה למרות שהתרשם מאוד מביצועיו וזאת בשל העבודה שהוא היה רק בן 16.


17. בשנת 1988 הוא הציע ללא אחר מאשר Dimebag Darrell את תפקיד הגיטריסט של "מגאדת'". דארל הסכים ובתנאי שגם אחיו Vinnie Paul Abbott יצטרף גם הוא ל"מגאדת'". מאסטיין לא נענה לבקשה כי רק לפני זמן קצר שכר את שירותיו של Nick Menza ולכן בסופו של דבר החיבור הזה לא קרה. מאוחר יותר מאסטיין ציין שהוא היה צריך להיענות לבקשתו של דימבאג ואז הייתה לו להקה הכי טובה בעולם.


18. בשנת 2001 הוא גילם תפקיד קטן בסדרה "Black Scorpion", ראו כאן:


19. בשנת 2014 הוא דורג יחד עם חברו ללהקה Marty Friedman במקום ה- 19 והמכובד ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים בהבי מטאל של מגזין "Guitar World".


20. עד היום הוא שחרר 15 אלבומי אולפן עם "Megadeth" ואלבום נוסף במסגרת ההרכב "MD.45" והוא גם היה לתקופה קצרה חלק מההרכב "Red Lamb".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page