top of page

The Day Dave Mustaine Fired From Metallica

ב- 11 לאפריל 1983 אמרו חברי "Metallica" לא עוד! והחליטו לפטר את הגיטריסט ומייסד הלהקה Dave Mustaine.

(Photo: Rockandrollgarage.com)


בבוקרו של אותו היום Lars Ulrich, James Hetfield ו- Cliff Burton העירו את Dave Mustaine והודיעו לו שהוא מפוטר מהלהקה. מה שחברי הלהקה לא אמרו למאסטיין הוא שהם כבר שכרו את שירותיו של גיטריסט חדש בשם Kirk Hammett אשר עשרה ימים קודם לכן, ב- 1 לאפריל הוזמן טלפונית לערוך אודישן ללהקה בעודו יושב "בבית הכיסא".


הפיטורין הגיעו למאסטיין בהפתעה גמורה. הוא היה אחד מעמודי התווך של הלהקה אשר תרם רבות לתהליך היצירה. רק ביום אתמול הוא עמד על במה אחת עם שלושת חבריו בהופעה שנערכה במועדון "L'Amour" שבברוקלין, ניו יורק וכבר בבוקר יום המחרת הוא מקבל את ההודעה שהלהקה בועטת אותו החוצה. כשדייב שאל את חבריו מתי הטיסה חזרה לקליפורניה, נאמר לו שהוא לא טס. הוא נוסע באוטובוס, מהלך נסיעה של ארבעה ימים ושהאוטובוס יוצא מהתחנה המרכזית במנהטן בעוד כשעה. Dave Mustaine ההמום והמבולבל ארז את תיקו, לקח את הגיטרה שלו ונכנס לרכב יחד עם James Hetfield שהסיע אותו לתחנת האוטובוס.


מיותר לציין שמאסטיין פשוט רתח מזעם והנסיעה לתחנת האוטובוס היתה מאוד קשה. לא רק שמאסטיין נבעט החוצה מהלהקה, לא זו בלבד שהוא נשלח בבושת פנים לחזור הביתה באוטובוס, אלא שהוא ידע שחברי הלהקה נכנסים להקליט את אלבום הבכורה שלהם, "Kill 'Em All" וכי חלק מהחומר לאלבום אותו כתב הולך להיות מנוגן על-ידי גיטריסט אחר.


מאסטיין לא בזבז זמן ובמהלך הנסיעה הארוכה הביתה החל לכתוב שירים, אחד המשפטים שכתב על גב שטר כסף יהפוך מאוחר יותר לשמה של הלהקה הגדולה שיקים. וכך הוא כתב: “The arsenal of megadeath can’t be rid”.


מאסטיין נשא את עלבון פיטוריו שנים לאחר מכן, גם לאחר הצלחתה הגדולה של להקתו "Megadeth". אבל אם נבקש לסנגר במעט על חברי "מטאליקה" נאמר כי הכתובת הייתה על הקיר' אבל Dave Mustaine סירב לקרוא אותה.


למאסטיין היתה בעיית אלכוהול קשה. זה לא שהאחרים לא היו שותים, אבל מאסטיין היה פשוט הופך לאלים בכל פעם שהיה משתכר. חבריו ללהקה ניסו להשלים עם ההתנהגות הקיצונית שלו, אבל בסופו של דבר הגיעו מים עד נפש.


אגב, זו לא היתה הפעם הראשונה בה דייב פוטר מהלהקה. יום אחד הביא מאסטיין את כלבו לחדר החזרות והכלב החל להרוס את מכוניתו של הבסיסט Ron McGovney. לאחר שהטפילד צעק על הכלב לרדת ממכוניתו של מקגובני, מאסטיין התעצבן ותקף פיזית ומילולית את שני חבריו ללהקה. הוא פוטר לאחר האירוע אך התחנן לחזור ללהקה.


באירוע אחר, מאסטיין השתכר ושפך בירה על צווארו של מקגובני ועל גיטרת הבס שלו, מה שגרם לה לנזק וכמעט חישמל את מקגובני. הוא ביקש ממאסטיין לעזוב את ביתו ועזב את הלהקה.


לפני שעזב את מטאליקה הספיק מאסטיין להקליט עמה את קלטת הדמו "No Life ’Til Leather" משנת 1982. בשנת 2015 Lars Ulrich פרסם שהקלטת המיתולוגית תשוחרר בקרוב, אך בשל בעיות משפטיות היא לא שוחררה באופן רשמי עד ליום זה.


למרות פיטוריו של Dave Mustaine מהלהקה הוא קיבל קרדיט ככותב שירים באלבומים "Kill 'Em All" ו- "Ride The Lightning". מאסטיין סיפר שהוא ביקש מחבריו לא לקחת את שיריו, אך הם לקחו.


לאחר פיטוריו מ"מטאליקה" הוא עבד בטלמרקטינג. במקביל הוא הקים הרכב שנקרא "Fallen Angels" שלא החזיק מעמד זמן רב. לאחר שאודישנים חוזרים ונשנים למציאת זמר ללהקתו לא צלחו, הוא החליט לקחת את תפקיד השירה על עצמו, שינה את שם הלהקה ל- "Megadeth" והשאר היסטוריה.


מגאדת' תהפוך תוך זמן קצר לאחת מהלהקות הגדולות והמשפיעות של ז'אנר הת'ראש מטאל, כאשר רוח הנקמה של Dave Mustaineעל פיטוריו מ"מטאליקה" מהווים את הדלק שיניע את מכונת הטקסטים שלו ויזניקו את הקריירה של להקתו, אשר תתחרה ראש בראש עם להקת האם שלו על תואר הלהקה הגדולה בת'ראש מטאל.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page