top of page

Faith No More - Album Of The Year

המלצת המערכת...


והפעם אלבומה השישי "Album Of The Year" של להקת Faith No More יצא ב-3 ביוני 1997


אתם בטח מכירים את הקלישאה: "לא צריך הרבה בשביל לרגש" אז אנחנו ניקח אותה ונעשה בה שימוש אוונגרדי כאן ועכשיו. אנחנו נתעלם רגע ובהפגנתיות מהאלבום שהוא מעולה ומספק באופן חד משמעי את הריגוש המדהים שהלהקה הזו גורמת לנו ונתייחס לשיר אחד!


מבחינתנו יצירת מופת, לא סימפוניה משגעת, לא ריפים, אקורדים מסובכים, לא דינמיקה מגוונת ומורכבת אלא משפט אחד קטן, משפט אחד שמעלה לנו גולת רוק בגרון ודמעה בזווית העין:

“Smiling with the mouth of the ocean, And I'll wave to you with the arms of the mountain”

תלחצו על הלינק ב: Spotify, Apple Music ותבחרו את הרצועה השביעית באלבום, השיר "Ashes To Ashes".


ג'ון מלטף את מיתרי הגיטרה ברכות כשברקע מייק שר בקול עמוק את הבית הראשון ואז בשאגה גדולה נכנס הפזמון שפשוט קורע אותך לגזרים. דמיינו את עצמכם מרחפים באוויר מעל האוקיינוס עם חיוך ענק כשהידיים שלכם לצדדים ואת הים ואתכם מקיפים רכס הרים ירוקים ואפורים ענקיים.

אתם בטח חושבים שאנחנו הזויים, אבל זה מה שמדהים במוסיקה, אנחנו מרגישים, חווים ונסחפים לאן שבא לנו ולא מעניין אותנו איך זה נראה או מה זה אומר, עכשיו זה העולם שלנו ואנחנו נוכחים בו!! תכלס, אפשר לסיים כבר פה, אבל מאחר ויש לנו חובה לספק יותר, נספר עוד קצת (כי אנחנו מכורים ללהקה הזו).

כתיבת האלבום הייתה מאוד מאתגרת הואיל וחברי הלהקה היו עסוקים בפרויקטים העצמאיים שלהם וגם לא נכחו באותו מקום, כך שהיה קשה ליצור ביחד. האלבום נוצר ב"שלט רחוק" והוקלט בחלון זמן של שלושה שבועות, בהם נכחו כל חברי הלהקה בסן פרנסיסקו. השיר שהתייחסנו אליו למעלה הוא דוגמא טובה לאופן היצירה, הוא אחד מהשירים הראשונים שנכתבו לאלבום. ארבעת חברי הלהקה כתבו את המוסיקה ושלחו אותה ל- Mike Patton ששהה באותו זמן באיטליה. מייק מיד כתב את המילים ושלח חזרה לשאר החברים. גולד סיפר שזה היה אחד מהשירים האלה שיש בהם קליק מידי והיצירה מסונכרנת וזורמת.

(Photo: allmusic.com)


אל תחשבו שאין עוד דברים טובים באלבום הזה, חס וחלילה !! זהו אלבום מעולה שמחזיק בעוד מספר אוצרות נוצצים ומרגשים. השיר השני באלבום "Stripsearch" מרגיש כאילו נכתב בתקופה הראשונה של מייק עם הלהקה, שיר מקסים ומרגש. "Last Cup Of Sorrow" יצירה גאונית וחזקה, "Helpless" האוונגרדי ועוד ועוד טובים ומגוונים.


האלבום חטף ביקורות קשות מצד המבקרים והיה האלבום האחרון ששחררה הלהקה עד לאלבום השביעי

שלה "Sol Invictus" שיצא 18 שנה לאחר מכן. אנחנו בכל זאת אוהבים את האלבום והוא חלק בלתי נפרד מהרפרטואר המדהים של הלהקה המטורפת הזו!!

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page