top of page

Genesis - From Genesis to Revelation

ב- 7 למרץ 1969 שחררה "Genesis" את אלבומה הראשון - "From Genesis to Revelation".


באופן מדהים שמו של התקליט הזה - "מבראשית להתגלות" הוא במובן מסוים חוזה פני עתיד. נבואה שהגשימה את עצמה. ג'נסיס החלה באלבום הזה מ"בראשית" עם סגנון פופ בארוקי ובהמשך הדרך היא תגיע ל"התגלות", תשנה את פניה ותהפוך לאחת מעמודי התווך של ז'אנר הרוק המתקדם.


סיפורו של האלבום מתחיל אי שם בשנת 1965 עת נוצר החיבור הראשוני בין שניים מחברי הלהקה. באותה שנה הקים Peter Gabriel יחד עם חבריו לספסל הלימודים Tony Banks ו- Chris Stewart הרכב בשם "Garden Wall".


בשנת 1967 התפרק ההרכב וגבריאל, בנקס וסטיוארט חברו אל Anthony Phillips ו- Mike Rutherford והתחילו לעבוד על שירים חדשים.


השיר הראשון שנכתב בהרכב החדש היה "She is Beautiful" של בנקס וגבריאל. חברי הלהקה ערכו קלטת דמו אותה העבירו ל- David Jacobs - מנחה תוכנית הטלוויזיה "Juke Box Jury", אשר בנו למד איתם באותו בית ספר. במקביל הקלטת הועברה גם אל Jonathan King שהיה זמר, מפיק ויוצר שזכה בזמנו להצלחה מסחרית עם הלהיט "Everyone's Gone to the Moon" משנת 1965. קינג התלהב מאוד מהתוצאות במיוחד מקולו של Peter Gabriel ומיהר להחתים את הלהקה על חוזה הקלטות. חברי הלהקה היו אז קטינים בגילאים 15-17.


ללהקה לא היה אז שם וג'ונתן קינג הציע את השם "Gabriel's Angels", אבל החברים להוציא את גבריאל לא התלהבו, ולכן כולם התפשרו על ההצעה החלופית של קינג – "Genesis". קינג חשב שהשם מסמל התחלה של סאונד חדש וגם של הקריירה שלו כמפיק.


הלהקה הציגה בפני קינג כמה שירים עליהם עבדה, אך קינג לא התלהב מהם. בניסיון לקלוע לטעמו האישי של קינג החליטו חברי הלהקה לעבוד על שירי פופ עם דגש על ה- "Bee Gees", להקה שידעו שקינג מאוד אהב. ואכן, אחד השירים הראשונים שגבריאל ובנקס כתבו היה "The Silent Sun" בו ניתן לשמוע את ההשפעות של הבי ג'יז כפי שנשמעו באותה תקופה. גבריאל אפילו הודה אחר כך שהוא ניסה להישמע כמו רובין גיב מה"בי ג'יז", מה שאכן הצליח לו. השיר הפך לסינגל הראשון שהלהקה שחררה ב- 22 לפברואר 1968, כשהשיר "That's Me" משמש כבי סייד.


בחודש מאי 1968 שחררה הלהקה את הסינגל השני שלה "A Winter's Tale" אשר כלל את השיר "One-Eyed Hound" כבי סייד.


למרות שהסינגלים לא זכו להצלחה מרובה, קינג דחק בחברים להקליט אלבום מלא. הוא חשב שזה יסייע ללהקה לפרוץ החוצה. אבל לפני כן קינג דרש שהבסיסט והמתופף יפוטרו, כי חשב שהם לא מספיק טובים. הלהקה התנגדה לפיטוריו של רות'רפורד אך סטיוארט הועזב ובמקומו גויס המתופף John Silver, גם הוא למד עם החברים באותו בית הספר.


קינג הציע שהלהקה תהפוך את האלבום לאלבום קונספט שיתחיל מספר בראשית ויסתיים בספר "ההתגלות" מהברית החדשה, וכך נולד השם והקונספט של "From Genesis To Revelation". ואכן האלבום הזה זורם כמו יצירה רציפה עם קטעי ביניים מוסיקליים קצרים בין השירים, כל אחד מהם מבוסס על נושא השיר שאחריו.

(Photo: Decca / Universal)


החזרות וכתיבת החומר לאלבום נערכו בבית הוריו של המתופף ג'ון סילבר באוקספורד. עם השלמת הכתיבה של החומר, נכנסה הלהקה לאולפן לצורך הקלטתו. זה היה באוגוסט 1968, בזמן החופשה מבית הספר. המוזיקה כולה הוקלטה בתוך יומיים ושלב העריכה והמיקסים לקחו עוד 10 ימים.


בשלב המיקסים הוספו להקלטה עיבודי כלי מיתר וכלי נשיפה ללא ידיעת הלהקה. העיבודים הוספו לצד אחד של הסטריאו בעוד כל הערוצים של הלהקה נדחסים לצד השני, עובדה אשר הרתיחה את חברי הלהקה, במיוחד את אנתוני פיליפס.


מעניין לציין כי עבור Tony Banks ההקלטה הזאת ציינה את הפעם הראשונה בה הוא ניגן באורגן האמונד. גבריאל ניגן כאן בחליל.


עובדה מעניינת נוספת היא שהשיר החותם את אלבום "A Place to Call My Own" היה במקור שיר מורכב וארוך יותר, מה שאולי מלמד על הסגנון אליו תיכנס הלהקה בהמשך. יחד עם זאת, השיר קוצר וקוצץ בכדי שיתאים לאווירה של ישתר השירים באלבום.


מעבר להשפעות של "Bee Gees" אותן הזכרנו לעיל, ניתן לשמוע באלבום הזה השפעות נוספות כמו של The Byrds", "The Moody Blues שאת כלי המיתר שלה ניסו לחקות בשלב המיקסים וכמובן "The Beatles".


האלבום שוחרר ב- 7 למרץ 1969, אך הוא נכשל מסחרית בזמן אמת. רק לאחר ההצלחה של הלהקה בשנת 1974 חזר האלבום למצעדים והתחיל למכור. חלק מהכישלון מיוחס להחלטה של קינג לא להציג את שם הלהקה עליו אלא רק את הכיתוב "From Genesis To Revelation" על רקע שחור, דבר שמיד קיטלג אותם ושלח את האלבום אל מדפי המוזיקה הדתית בחנויות התקליטים. הסיבה בגינה שם הלהקה לא הוצג בגאון על האלבום, היתה העובדה שלקינג נודע שקיימת כבר להקה אמריקאית העונה לאותו בשם.


בעקבות הכישלון המסחרי של האלבום, פנו חברי הלהקה לעיסוקים אחרים, למעט Peter Gabriel שהשתתף בנגינת חליל באלבומו השלישי של Cat Stevens שנקרא "Mona Bone Jakon".


בספטמבר 1969 חזרו חברי הלהקה לעבוד יחד, לאחר שהצליחו להשתחרר מהחוזה עם חברת התקליטים ועם קינג. כולם הסכימו פה אחד שסגנון הפופ שקינג כפה עליהם אינו מה שהם רוצים לעשות. בחודש יוני 1970 החלו החברים את ההקלטות למה שיהפוך לאלבום "Trespass" וזו כבר היתה התחלה של סיפור אחר לגמרי.


למרבה הצער האלבום הזה יזכר בזכות המכירות הדלות שלו, וחבל שכך, מכיון שיש כאן הרבה שירים טובים עם מלודיות יפות שמדהים לחשוב שנכתבו בגיל כל-כך צעיר. אז נכון זו לא "ג'נסיס" הקלאסית, למעשה האלבום הזה לחלוטין לא מזכיר את "ג'נסיס" הפרוגית, אבל זה עדיין אלבום רוק-פופ קלאסי לא רע.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page