top of page

Mike Rutherford

הנה כמה עובדות מעניינות על Mike Rutherford:

(Photo: Michael Putland)


1. הוא נולד בשם Michael John Cloete Crawford Rutherford, ב-2 באוקטובר 1950 ב- Chertsey, Surrey.


2. מייק קיבל את הגיטרה הראשונה שלו בגיל 8 וניגן בלהקתו הראשונה, "The Chesters", בשנה שלאחר מכן.


3. הוא למד ב- "The Leas", בית ספר ב- Hoylake, Merseyside לפני שעבר ל- "Charterhouse", בית ספר פרטי ב- Godalming, Surrey, בספטמבר 1964.


4. מייק לא אהב את תקופתו ב-"Charterhouse" ובסופו של דבר הורחק מבית הספר בגלל מקרים של התנהגות בלתי הולמת.


5. בשנת 1965, הוא הקים בבית הספר את להקת "Anon" יחד עם הגיטריסט Anthony Phillips.


6. בשנת 1967, רתרפורד, יחד עם Tony Banks, Peter Gabriel ו- Chris Stewart, הקימו את "Genesis".


7. ב- 7 במרץ 1969 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה "From Genesis to Revelation". האלבום נכשל מסחרית.


8. בעקבות הכישלון המסחרי של "From Genesis to Revelation", עברו חברי הלהקה לעסוק בעיסוקים אחרים.


9. בשנת 1970 חזרו חברי הלהקה לעבוד יחד וביוני החלו להקליט את אלבומם השני "Trespass".


10. בשנת 1971 שינתה הלהקה את ההרכב שלה עם Steve Hackett בגיטרה מובילה ו- Phil Collins בתופים, והוציאה את אלבום המופת "Nursery Cryme".


11. מייק ניגן את קטעי הסיטאר החשמלי באלבום "Selling England By The Pound" משנת 1973.


12. רתרפורד קיבל על עצמו את תפקידי הגיטרה המובילים עבור "ג'נסיס" בשנת 1977, לאחר ש- Steve Hackett עזב את הלהקה.


13. החל מהאלבום "...And Then There Were Three..." משנת 1978, רתרפורד ניגן כל תפקידי הגיטרה באולפן, לאחר שהרגיש בטוח מספיק לנגן הן בגיטרה מובילה והן בבס.


14. סגנון הנגינה של רתרפורד ב"ג'נסיס" עוצב על ידי דרישות התפקיד הלא שגרתיות שלו, אשר אילץ מעברים תכופים בין כלי נגינה שונים.


15. הרבגוניות של רתרפורד התרחבה לנגינה בכלים שונים, כולל גיטרה, גיטרות בס 4, 6 ו-8 מיתרים, בס פדאל, סיטאר ואפילו קטעי צ'לו מזדמנים בתקליטי הלהקה מתחילת שנות ה-70. מייק אפילו ניגן בתופים בביצוע ההופעה של השיר "Who Dunnit?" מהאלבום "Abacab".


16. מייק רתרפורד ניגן בבס פדאל הן בהופעה חיה והן באולפן, ולעתים קרובות ניגן בו-זמנית בגיטרה 12 מיתרים באופן סימולטני עם הבס פדאל.


17. בהופעות במהלך המחצית הראשונה של שנות ה-70, מייק רתרפורד ניגן לעתים קרובות בכלי צווארון כפול, שנבנה בהתאמה אישית מגיטרת 12 מיתרים Rickenbacker hollowbody ומגיטרת בס Rickenbacker 4001.


18. עם זאת, גיטרת הצוואר הכפול של רתרפורד מיקמה את הגיטרה בחלק העליון ואילו את גיטרת הבס בחלק התחתון בשונה מה- Rickenbacker 4080.

(Photo: Andrew St.Denis)


19. בנוסף לנגינה על מגוון רחב של כלי נגינה, רתרפורד שר גם קולות רקע בלהקה.


20. רתרפורד היה אחד מכותבי השירים הראשיים של "Genesis" לאורך הקריירה שלהם וגם כתב את המילים לכמה מהלהיטים הבינלאומיים הגדולים של הלהקה, כמו "Follow You Follow Me", "Turn It On Again", "Land of Confusion" ו- "Throwing It All Away".


21. יחד עם Tony Banks רתרפורד הוא חבר "Genesis" היחיד שניגן בכל 15 אלבומי האולפן של הלהקה, כולל "A Trick of the Tail", "Wind & Wuthering", "Duke", "Genesis", "Invisible". Touch" וכלה ב- "Calling All Stations" שיצא בשנת 1997 ושאותו גם הפיק יחד עם Tony Banks.


22. בשנת 1975 השתתף באלבום "Voyage of the Acolyte" - אלבום הסולו הראשון של Steve Hackett, לצד Phil Collins.


23. רתרפורד הקליט שני אלבומי סולו, "Smallcreep's Day" משנת 1980 בהשתתפות Anthony Phillips ו- "Acting Very Strange" משנת 1982 בהשתתפות Stewart Copeland בתופים.


24. הוא הקים את להקת "Mike + The Mechanics" במהלך הפסקה מ"ג'נסיס" בשנת 1985 והוציא את אלבום הבכורה שלהם "Mike + The Mechanics" כבר באותה שנה.


25. מאז הוציאה הלהקה 8 אלבומי אולפן נוספים, האחרון "Out of the Blue" בשנת 2019.


26. רתרפורד התוודה בשנת 2004 כי המילים של "The Living Years" נכתבו על ידי B.A. Robertson, בהתבסס על מערכת היחסים של רוברטסון עם אביו.


27. מייק רתרפורד שיתף פעולה עם אמנים אחרים, כולל Elton John, Paul Carrack, ו- Paul Young וכן חבריו ללהקה Peter Gabriel ו- Phil Collins, בפסקול "Against All Odds", בשיר "Making A Big Mistake".


28. בשנת 2004, הוא הופיע בקונצרט "Strat Pack", אשר ציין את יום השנה ה-50 לגיטרת "פנדר סטרטוקאסטר", לצד גיטריסטים ידועים כמו Brian May, David Gilmour ו- Joe Walsh.


29. מייק רתרפורד הופיע בטקס הסיום של אולימפיאדת הקיץ 2012 ב-12 באוגוסט 2012 כחבר אורח בלהקתו של Ed Sheeran, כשהוא מבצע את השיר "Wish You Were Here" של "Pink Floyd".


30. מייק רתרפורד נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול כחבר "Genesis" בשנת 2010.


31. בשנת 2014, מייק ראתרפורד פרסם את הספר "The Living Years: The First Genesis Memoir" עם Thomas Dunne Books, בו הוא מציע תובנות אינטימיות על חייו ועל הקריירה שלו.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page