top of page

Dave Lombardo

לרגליים שלו מחובר מנוע טורבו והידיים שלו יורות בקצב של מכונת ירייה, הוא אחד המתופפים הגדולים והמשפיעים במטאל, הוא ידוע בתיפוף המהיר והאגרסיבי שלו והוא מכונה "הסנדק של הדבל בייס דרום".

(Photo: Milosz Bauza)


בואו להכיר קצת יותר את Dave Lombardo:


1. הוא נולד בהוואנה, שבקובה ב- 16 לפברואר 1965 ויש לו 2 אחים ואחות המבוגרים ממנו.


2. בגיל שנתיים משפחתו היגרה לקליפורניה שבארה"ב.


3. כבר בגיל צעיר הוא תופף ברחבי הבית לצלילי המקצבים הלטיניים של "Santana".


4. אביו שראה עד כמה דייב מתמסר לתיפוף, קנה לו מערכת תופים כשהיה בן 10.


5. בהמשך הוא ניגן על תופים בלהקת בית הספר.


6. המתופפים שהכי השפיעו עליו היו Bill Ward, Mitch Mitchell, John Bonham, Ian Paice, Ginger Baker ו- Keith Moon.


7. האלבום הראשון שרכש היה אלבום ההופעה "Alive!" של להקת "Kiss," הוא למד לנגן אותו בעל-פה, כולל כל תו ותו בסולו התופים במהלך השיר "100,000 Years".


8. הוא ביקש מהוריו שירשמו אותו לשיעורי תופים, אבל לאחר זמן קצר עזב כי הם לא אתגרו אותו והוא הרגיש שהוא לומד הרבה יותר מהר לבד.


9. בתיכון הוא זכה בתחרות כישרונות צעירים לקול תשואות הקהל במהלך סולו התופים שנתן.


10. הלהקה הראשונה שלו נקראה "Escape" ובהמשך שמה השתנה ל- "Sabotage".


11. את הקריירה המוזיקלית הרצינית שלו הוא החל בגיל 16 כשפגש את הגיטריסט Kerry King שגר כמה רחובות ממנו. השניים חברו לגיטריסט Jeff Hanneman ולבסיסט זמר Tom Araya והקימו את להקת "Slayer".


12. לקינג ולטום אריאה היתה להקת קאברים ולומבארדו זוכר שהשירים הראשונים שהם נגנו יחד במרתף ביתו של לומבארדו היו של ואן הלן וג'ודאס פריסט.


13. לומבארדו היה זה שעיצב את הלוגו האייקוני והמפורסם של הלהקה, המוכר עד היום.


14. לומבארדו הוא שמאלי אבל מערכת התופים שלו מסודרת בצורה רגילה.


15. אלבום הבכורה של הלהקה "Show No Mercy" שוחרר בשנת 1983 כשלומבארדו היה רק בן 18. הוא היה אז בתיכון וניגן בהופעות הלהקה בלילות, קם בבוקר והולך לבית הספר. הלהקה יצאה לסיבוב הופעות רציני מיד כשסיים את לימודי התיכון.


16. מפיק האלבום Brian Slagel ביקש ממנו לנגן באלבום ללא מצילות, הואיל והם עשו רעש אדיר נוכח התיפוף העוצמתי של לומבארדו.


17. במהלך הקלטת השיר "Chemical Warfare" הלקוח מהמיני אלבום "Haunting the Chapel" בשנת 1984, הוא ביקש ממי שהיה בזמנו העוזר שלו - Gene Hoglan לאחוז חזק את התופים שמרוב עוצמת הנגינה זזו באולפן. הולגן שהיה גם מתופף להקת "Dark Angel", ייעץ ללומבארדו כיצד לשפר את טכניקת ה- double-bass שלו.


18. לומבארדו היה זה שגייס את המפיק Rick Rubin לעבוד איתם על האלבום "Reign in Blood" ששוחרר בשנת 1986. רובין לא עבד עד אותו זמן עם להקות מטאל.


19. זה אחד מהאלבומים החשובים במטאל. הוא ממוקם במקום ה- 6 ובמכובד ברשימת 100 אלבומי המטאל הגדולים בכל הזמנים של מגזין הרולינג סטון, לא מעט בזכות התיפוף האכזרי של דייב באלבום הזה, ובמיוחד עבודת הדאבל בייס דרום המטורפת כפי שרואים כאן:


20. דייב עזב את הלהקה במהלך סיבוב ההופעות שתמך באלבום בשל ויכוח כספי. הוא חזר ללהקה לאחר הפצרות של המפיק ריק רובין בשנת 1987.


21. אחרי שהקליט את האלבומים "South Of Heaven" משנת 1988 ו- "Seasons in the Abyss" לומבארדו עזב שוב את "סלייר" בשנת 1992, הפעם מסיבות משפחתיות, שכן רצה להיות נוכח בהולדת ילדו הראשון.


22. סגנון התיפוף של לומבארדו בחמשת אלבומיה הראשונים של "Slayer" היווה השראה ומודל לחיקוי למתופפים רבים במטאל.


23. אחרי הולדת בנו הקים לומבארדו את הרכב הגרוב מטאל "Grip Inc". החל משנת 1995 והאלבום Power of Inner" "Strength ישחרר לומבארדו עם ההרכב הזה ארבע אלבומי אולפן ומיני אלבום אחד.


24. בשנת 1997 הקים לומבארדו פרוייקט צדדי נוסף בשם "Philm" איתו ישחרר שני אלבומים. "Harmonic" משנת 2012 ו- "Fire from the Evening Sun" משנת 2014.


25. בשנת 1998 הוא יצטרף לפרויקט נוסף - "Fantômas" של הזמר Mike Patton. לומבארדו ישחרר עם ההרכב 5 אלבומי אולפן, החל מהראשון ששוחרר בשנת 1999 וקרוי על שם ההרכב - "Fantômas".


26. זה לא הפרויקט היחידי של דייב עם הזמר Mike Patton. דייב היה חלק מהרכב ההארדקור פאנק "Dead Cross" אשר שחרר בשנת 2017 את אלבום האולפן הראשון שלו, ושנה לאחר מכן שחרר EP.


27. בנוסף, בשנת 2020 דייב הקליט את האלבום "The Raging Wrath of the Easter Bunny Demo" יחד עם הרכבו של מייק פאטון - "Mr. Bungle".


28. בשנת 1999 הצטרף דייב ללהקת "Testament" והקליט איתם את האלבום "The Gathering".


29. בשנת 2001 חבריו ללהקת "Slayer" פנו אליו וביקשו ממנו ללוות אותם בכמה הופעות. דייב הסכים ובינואר 2002 ערך את הופעת האיחוד הראשונה עם הלהקה.


30. בשנת 2004 הוא החליף את מתופף מטאליקה Lars Ulrich בפסטיבל "Download", לאחר שאולריך אושפז בביה"ח.


31. בשנת 2006 הקליט דייב עם סלייר את אלבומה העשירי "Christ Illusion". הוא ימשיך לאלבום הבא ששוחרר בשנת 2009 ונקרא "World Painted Blood".


32. בשנת 2010 דייב היה חלק מהופעת הלהקה במסגרת סיבוב ה"ביג 4" - The Big 4 Live from Sofia, Bulgaria.


33. לומבארדו עזב שוב את סלייר בשנת 2013.


34. בשנת 2016 הצטרף לומבארדו ללהקת הקרוסאובר ת'ראש "Suicidal Tendencies" והקליט איתה שני אלבומי אולפן ו- EP אחד.

35. באותה שנה דייב היה חלק מהופעת האיחוד של להקת הפאנק-רוק המשפיעה "Misfits".


36. בנוסף לדייב יש לא מעט שיתופי פעולה ביניהם עם Sepultura" ,Lemmy" ועוד.


37. בשנת 2021 דייב הצטרף להרכב של "Annihilator" לצד Jeff Waters.


38. בשנת 2021 הוא גם הקים יחד עם אשתו פאולה (שירה ופסנתר) את ההרכב "Venamoris". הם שחררו בשנת 2023 את האלבום "Drown In Emotion" לו ניתן להאזין כאן: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page