top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Metallica Vs. Jethro Tull

ב- 22 לפברואר 1989 אירע סקנדל גדול במהלך טקס פרסי הגראמי ה- 31.


זו הייתה השנה של "Metallica". מספר חודשים קודם לכן הם שחררו את האלבום "...And Justice For All". זה היה האלבום הראשון לאחר הטרגדיה בה קיפח הבסיסט Cliff Burton את חייו, והלהקה זכתה לחיבוק מהקהל והמבקרים. הקליפ לשיר "One" נחרש ב- MTV, מה שהגדיל את מכירות האלבום אשר הפך להיות האלבום השני הכי נמכר של הלהקה אי פעם, אחרי "האלבום השחור".


במקרה, באותה שנה מוסד הגראמי השיק קטגוריה חדשה שהוכתרה בשם הארוך: "Best Hard Rock/Metal Performance (Vocal or Instrumental)". הקטגוריה הזאת היתה תפורה בדיוק עבור מטאליקה, ממש כמו חליפה שיוצרה לחתן ביום חתונתו. לכולם היה ברור שמטאליקה הולכת לקחת את הגראמי בקטגוריה הנ"ל, ובגדול...

השטיח האדום נפרש ומטאליקה אפילו זכו להופיע בטקס עם השיר "One", כ"חימום" לדבר האמיתי, הרגע שבו יעלו לבמה ויקטפו את הפסלון הנכסף.


מי שהיו מועמדים איתם בקטגוריה, היו "AC/DC" עם "Blow Up Your Video", הזמר Iggy Pop עם האלבום "Cold Metal", להקת "Jane's Addiction" עם האלבום "Nothing's Shocking" ולהקת "Jethro Tull" עם אלבומם "Crest of a Knave".


אף אחד לא העלה על דעתו שללהקת "ג'טרו טול" יש סיכוי כלשהו לזכות בקטגוריה הזאת. כולם הבינו שזה הלילה של מטאליקה. חברי להקת ג'טרו טול אפילו לא טרחו להופיע לטקס, לאחר שחברת התקליטים הבהירה להם שלאור העובדה שאין להם כל סיכוי לזכייה, היא לא מתכוונת לממן להם את הוצאות הנסיעה. איאן אנדרסון ציין שעוד לפני הטקס, שמע שחברי "מטאליקה" הדפיסו כמה מאות חולצות עליהן נכתב "Metallica – Grammy Winners".


ואז... קרה אחד הסקנדלים הגדולים שאירעו בטקסי המוזיקה. Alice Cooper ו- Lita Ford שהציגו את המועמדים בקטגוריה פותחים את המעטפה, ואחרי רגע של תדהמה מנסים לעצור את צחוקם. אליס קופר ציין אחר כך שהיה בטוח שמדובר בטעות ונתנו לו את המעטפה הלא נכונה מהחזרות שבוצעו שעות קודם לכן. הזוכה של הערב היתה "Jethro Tull". אתם קולטים? הרכב פולק, רוק, פרוגרסיב ואם נמתח זאת אז לכל היותר רוק כבד עדין, הרכב שתור הזהב שלו היה כמעט שני עשורים קודם לכן, הרכב ששיחרר באותה שנה אלבום בינוני, עוקף מימין ולוקח את ענקית המטאל שאפילו השם שלה זועק "Metal"!!!


איאן אנדרסון וחברי להקתו לא היו כאמור בכלל בטקס בכדי לקבל את הפרס. מאוחר יותר ציין אנדרסון כי נראה לו שחברי האקדמיה שמורכבים מאנשי הענף - מפיקים, מוזיקאים, נציגי חברות תקליטים, פשוט חשבו שמגיע לג'טרו טול לקבל את הפרס כי הם "חמישה גברים נחמדים שמעולם לא זכו בגראמי לפני כן".


הסקנדל הזה הביא לשינוי ופיצול הקטגוריה הזאת שזו היתה לה השנה הראשונה והאחרונה. החל משנת 1990 נערכה ההצבעה בשתי קטגוריות: האחת "Best Hard Rock Performance", והשניה "Best Metal Performance", וזאת במטרה למנוע מקרים מביכים כגון אלה.


הצדק נעשה עם מטאליקה בשנה העוקבת כאשר בטקס הגראמי ה-32 שנערך בשנת 1990 היא זוכה בקטגוריתBest Metal Performance. יותר מכך, "מטאליקה" הפכה ללהקה שזכתה הכי הרבה פעמים בקטגוריה הנ"ל עם סך הכל 6 זכיות שונות.


מעניין לציין שבשנת 2012 ובמטרה לצמצם את כמות הפרסים, האקדמיה בחרה שוב לאחד את הקטגוריה, וכך הושקה קטגוריית "Best Hard Rock/Metal Performance", בה זכתה לראשונה להקת "Foo Fighters".


בשנת 1992 סגרה מטאליקה חשבון עם האקדמיה. כשחברי הלהקה עלו לבמה לקבל את הפרס עבור "האלבום השחור" ציין Lars Ulrich כי הוא מודה ל"ג'טרו טול" על כך שלא שחררה אלבום השנה, והוסיף כי הוא שמח על-כך ש"מטאליקה" היתה הראשונה לדפוק על "הדלת המזויינת", כך לדבריו, כשהוא מתכוון לפיצול שנערך בקטגוריה בכדי למנוע טעויות מביכות כגון אלה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט



פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page