top of page

Michael Schenker Group - Universal

ב- 27 למאי 2022 אגדת הגיטרה Michael Schenker הוציא את האלבום "Universal".

שנקר חוזר עם אלבום האולפן המי יודע כמה שלו ובהחלט מדובר באלבום מצוין שמהווה המשך ישיר ליציאות המעולות שלו בשנים האחרונות עם אלבומי Resurrection" (2018)" ו- Revelation" (2019)", שיצאו תחת "Michael Schenker Fest", והאלבום "Immortal" משנת 2021 ששוחרר תחת ההרכב הקלאסי "Michael Schenker Group".


חברי הגרעין שמלווה את Michael Schenker הפעם הם: Ronnie Romero (שירה), Bodo Schopf (תופים) ("Eloy"), Barend Courbois (בס) (Blind Guardian", Zakk Wylde"), Steve Mann (קלידים וגיטרה). בנוסף, מתארחים באלבום אומנים רבים וטובים כמו: מייקל קיסקה ("Helloween") ורלף שיפרס ("Primal Fear"), המתופפים סיימון פיליפס (Gary Moore, "Toto", "The Who"), בריאן טיצ'י ("Whitesnake", "Foreigner"), בובי רונדינלי ("Rainbow"), כמו גם הבסיסטים האגדיים בוב דייזלי ("Black Sabbath"), בארי ספארקס ("Yngwie Malmsteen, "Dokken) והקלידן טוני קארי ("Rainbow").


מי שאהב את אלבומיו האחרונים של Michael Schenker יאהב גם את האלבום הזה. את הצליל השנקרי ניתן לזהות כבר בשיר הפתיחה "Emergency" המטאל השורשי עם המבנה המלודי והסולו הקלאסי, צליל הרטרו של "Under Attack" שמחזיר אותנו ישר לאמצע שנות השמונים, הם הלחם והחמאה של Michael Schenker.


אבל אז בקטע השלישי והרביעי מגיעה ההפתעה הגדולה של האלבום הזה. אחת המחוות הכי יפות ששמענו ל- Ronnie James Dio ואחד השירים הגדולים של שנקר בשנים האחרונות. השיר "A King Has Gone" והאינטרו שלו "Calling Baal" מהווים הומאז' לדיו ובמיוחד לאלבום "Rainbow Rising" שצמד המילים שלו חוזרות במילות השיר. למי שקרא את הסיקור על האלבום "Long Live Rock 'n' Roll" יודע שגם כותרת קטע האינטרו "Calling Baal" אינה מקרית. כזכור, Ronnie James Dio סיפר כי במהלך הקלטת אותו אלבום חברי הלהקה ערכו טקסי סיאנס ובמהלך אחד מהם הם העלו את רוחו של השד "Baal" אשר הבטיח לפגוע בהם. גם העטיפה האחורית של האלבום כללה את המשפט: “No thanks to Baal”.


על מנת שהמחווה לזמר האגדי Ronnie James Dio תהיה מושלמת, גייס Michael Schenker את חברי "Rainbow" לשעבר Bobby Rondinelli, Bob Daisley ו- Tony Carey אשר גם מבצע את קטע אינטרו הסינתסי Moog בשם "Calling Baal" המתכתב עם קטע פתיחת אותו אלבום אלמותי "Tarot Woman". בנוסף מסתייע כאן שנקר בזמר Michael Kiske. אגב, זה לא השיר היחיד שיזכיר לכם באלבום הזה את "Rainbow", האזינו ל- "Sad is the Song" המאלף ותמצאו שם צלילים וסגנון שיזכירו לכם את "ריינבו", במיוחד בעבודת הגיטרה ובקטעים היותר "מזרחיים".


אבל שלא תטעו, אלו בהחלט לא השירים הטובים היחידים באלבום. יש כאן את הבלדה "Long Long Road" בה Gary Barden ורוני רומרו חולקים שירה, יש את הקטע הקצבי והסוחף "Wrecking Ball" עם השירה של Ralph Scheepers, את "Yesterday is Dead" המכוסח עם Brian Tichy ו- Barry Sparks, את "London Calling" הקליט (לא זה של "Clash") שמילותיו עושות כבוד ללהקות הרוק הבריטיות משנות ה-80 שהכניסו את ההארד רוק למיינסטרים, את "Au Revoir" בה שנקר מציג את יכולותיו המדהימות ועוד...


האלבום כולל שני רצועות בונוס, ביניהן "Turn Off the World" הפשוט מעולה!!!


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page