top of page

Neil Young - Sleeps With Angels

כשסנדק הגראנג' מספיד את מלך הגראנג' !!


ב- 16 לאוגוסט 1994 שחרר Neil Young את אלבומו "Sleeps With Angels".



ב- 8 לנובמבר 1993 נכנס Neil Young לאולפן יחד עם להקת הליווי שלו “Crazy Horse” בכדי להקליט את האלבום ה- 20 שלו. הכוונה של Neil Young הייתה לנסות ולשחזר את האווירה והמוזיקה מתקופת אלבומו "After the Gold Rush" משנת 1970.


בעיצומן של ההקלטות, מקבל יאנג את הידיעה על מותו של Kurt Cobain.


יותר מכך, יאנג מגלה שקוביין חתם את מכתב ההתאבדות של עם מילים מתוך שירו "Hey Hey, My My (Into the Black)" הלקוח מהאלבום "Rust Never Sleeps", וכך כתב קוביין לפני מותו:


"I don't have the passion anymore... And so remember, it's better to burn out than to fade away”


אם אתם זוכרים את הסיקור שכתבנו על האלבום "Tonight’s The Night" אתם בוודאי יודעים שהוא הושפע מאוד ממותם של שני חבריו של יאנג Danny Whitten, גיטריסט להקת הקרייזי הורס ו- Bruce Berry מי שהיה פועל הבמה של "Crosby, Stills, Nash & Young", יחד וגם לחוד.


גם הפעם יאנג לא נשאר אדיש למאורע הטראגי. האווירה באולפן משתנה מיד והדבר מקבל ביטוי בשירים חדשים שנכתבים על-ידי Neil Young בעקבות מותו של Kurt Cobain ובאווירה המלנכולית שמרחפת מעל כל שירי האלבום, ממש כמו באלבום Tonight’s The Night רק בלי האלכוהול...


בשל העובדה שחלק מהשירים נכתבו לפני המאורע הקשה, הגיוון המוזיקלי באלבום הזה רחב ונע מהפסנתר השבור של "My Heart", לאקוסטיות של "Train of Love" ועד לגיטרות המנסרות של "Change Your Mind" שחוצה את גבול 14 הדקות. אבל מה שמשותף לכל הקטעים היא האווירה האפלה והמלנכולית, למעט "Piece of Crap" שכולל קצת נגיעות של פאנק.


שני שירים באלבום "Western Hero" ו- "Train of Love" חולקים את אותה המוזיקה רק עם מילים שונות.


דיברנו על שירים חדשים שנכתבו בעקבות מותו של Kurt Cobain, אז יש גם קטע אחד שהושמט מהאלבום. השיר "Gone To Hell" שיאנג חשש שיקושר לקוביין ומצא את דרכו החוצה. השיר הזה היה אמור להיות קטע משלים לשיר "A Dream That Can Last" אשר שמו המקורי היה "Gone To Heaven" ואשר שמו שונה בעקבות השמטת השיר "Gone To Hell".


האלבום הזה מהווה הספד מכבד וראוי לקורט קוביין שהעריץ כל-כך את סנדק הגראנג'. Neil Young סיכם את מה שקורה באלבום הזה בצורה מושלמת במסגרת האוטוביוגרפיה שלו "Waging Heavy Peace".


"רציתי לתקשר איתו, רציתי לדבר איתו, רציתי להגיד לו שזה בסדר ושהוא יכול לנגן רק מתי שבא לו..."


ועכשיו תקשיבו לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page