top of page

Red Hot Chili Peppers - Unlimited Love

אחרי שתיקה של 6 שנים (הארוכה ביותר של הלהקה), "Red Hot Chili Peppers" חוזרת עם אלבומה ה- 12 "Unlimited Love" שיוצא לאור ב- 1 באפריל 2022.


זה האלבום הראשון של הלהקה מאז חזרתו של John Frusciante, אשר אלבומו האחרון עם הלהקה "Stadium Arcadium" שוחרר בשנת 2006. Frusciante הצטרף לראשונה ללהקה בסוף שנות ה- 80, בתקופה בה היא היתה פצועה ומדממת, לאחר מותו של Hillel Slovak. כמעריץ אדוק של הלהקה הצליח Frusciante לעצב את ה-Fאנק-רוק השורשי של הלהקה האהובה עליו למשהו מלודי יותר אשר יוביל לפריצה הגדולה שלהם. מאז הפך פרושיאנטה לחלק בלתי נפרד מה- DNA של הלהקה, למרות שעזב אותה פעמיים, לראשונה בשנת 1992 בשיא פריצת הדרך המסחרית שלהם, אחרי "Blood Sugar Sex Magik". הוא חזר בשנת 1998 והצליח להרים אותם שוב במהלך התקופה הפורה ביותר שלהם שהחלה עם האלבום "Californication", ולכן חזרתו באלבום הנוכחי ללהקה מעוררת ציפיות גבוהות. האם הגיטריסט שהשפיע כל-כך על הסאונד והסגנון של הלהקה וניסה להפוך את המוזיקה שלה לאומנותית ושאפתנית יותר יעשה זאת בפעם השלישית?


באלבום הזה הלהקה חוזרת לעבוד עם המפיק האגדי Rick Rubin שעבד עם הלהקה באלבומי המופת Blood Sugar Sex Magik [1991], Californication [1999], By the Way [2002], Stadium Arcadium [2006].


הלהקה ציינה שהעבודה על האלבום היתה מרוממת ומהנה. כשהתחילו לכתוב את החומרים לאלבום, הם האזינו לשירים ישנים של להקות כמו "The New York Dolls" ו- "The Kinks" ובהדרגה החלו להביא רעיונות חדשים. הם הוסיפו כי בילו שעות באולפן, ביחד ולחוד, כדי לעשות את האלבום הכי טוב שיכלו וכי הם פשוט אסירי תודה על ההזדמנות להיות יחד בחדר אחד.


האלבום "Unlimited Love" משחזר את האחווה הטבעית של "Red Hot Chili Peppers". הוא נשמע חי, מגוון ומשוחרר, אבל שלא תטעו, אף אחד מהשירים בו לא נשמע כמו "הלהיטים" הגדולים שנצרבו חזק בתודעה בשנות ה- 90 ובתחילת המילניום הנוכחי. בפעם האחרונה שפרושיאנטה הקליט עם ה- RHCP את האלבום הכפול "Stadium Arcadium" בשנת 2006, קיבלנו המנונים רועמים ולהיטים בלתי נשכחים שחרכו את רדיו המיינסטרים. ב- "Unlimited Love" אשר מגיע כמעט 40 שנה אך תוך הקריירה של הלהקה, ה- RHCP כבר לא צריכה להוכיח את עצמה ולכן כל מה שנותר להם הוא רק ליהנות מהמוזיקה עצמה. הם עדיין נשמעים כמו אף אחד מלבד עצמם. למעשה, הם נשמעים בדיוק כמו עצמם. המטרה של Flea, Anthony Kiedis, Chad Smith ו- John Frusciante היא להמשיך מאותה נקודה בה הפסיקו, להתנהג כאילו לא עבר זמן ולחזור לקסם הישן שלהם, מבלי להתאמץ ואם יצאו מזה כמה "להיטים" על הדרך, מה טוב.


לזכות ה- "Red Hot Chili Peppers" יאמר שכל נקודות החוזקה שלהם נמצאות עדיין באלבום הזה. החל מהבס המוביל והמקפיץ של Flea, התיפוף המדויק והעוצמתי של Chad Smith, המילים הישירות והבוטות של Anthony Kiedis אשר מסרב להתבגר וכמובן ההפקה הגאונית של Rick Rubin ורשימת השירים העמוסה והמגוונת שמזכירה את אלבומי המופת שלהם. אבל מעל הכל, יש כאן את הערך המוסף של John Frusciante אשר מרסק אותנו כל פעם מחדש. האזינו לגיטרה הגונחת והמינימליסטית שלו ב- "Not the One", שימו לב כמה יפה הוא משלב בין Fאנק לג'אז ב- "Aquatic Mouth Dance" או מכניס מוטיבים פסיכדלים ומחליף את האקורדים עם פידבקים מהגיטרה שלו בשיר “The Great Apes”, שלא לדבר על הסולו האדיר שלו שם, ואולי תצליחו להבין קצת מהגאונות שלו.


הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום "Black Summer" שוחרר ב- 4 לפברואר 2022 והוא מוכיח את המוטו של הלהקה באלבום הזה. לעשות כיף וליהנות מהעשייה יחד, בלי לחץ או מחויבות.

במקביל ליציאת האלבום קיבלנו את הסינגל השני "These Are the Ways" המכוסח יותר שמתרחק בפזמון שלו מהFאנק ומתקרב יותר אל הפוסט-גראנג', אבל המוטו של "ההנאה מהרגע" עדיין נשמר כאן וזה לא משנה באיזה אונד או סגנון הלהקה מנגנת:


האלבום כולל 17 שירים המתפרשים על-פני 73 דקות.


רשימת השירים:

1. Black Summer

2. Here Ever After

3. Aquatic Mouth Dance

4. Not The One

5. Poster Child

6. The Great Apes

7. It’s Only Natural

8. She’s A Lover

9. These Are The Ways

10. Whatchu Thinkin’

11. Bastards of Light

12. White Braids & Pillow Chair

13. One Way Traffic

14. Veronica

15. Let ‘Em Cry

16. The Heavy Wing

17. Tangelo

להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page