top of page

Rush - Bastille Day

היום, 14 ליולי שנת 1789, הסתער המון פריזאי זועם על הבסטיליה, שחרר את אסיריה ולקח את כמויות הנשק והתחמושת הגדולות שהיו בה, ובכך החל את המהפכה הצרפתית.



נפילת הבסטיליה הפכה לסמל המהפכה, למודל של מאבק לחירות, לשחרור מעמדות, לשאיפה לשיויון ולהכרה בזכויות האדם.


היום ההיסטורי הזה שכונה "יום הבסטיליה" הפך לימים ליום העצמאות הרשמי של צרפת.


שנים לאחר מכן, בשנת 1975, כתבה להקת "Rush" שיר על היום המכונן הזה. השיר הפותח את אלבומה השלישי של הלהקה "Caress Of Steel" משתמש באקט ההסתערות על הבסטיליה, כאלגוריה ללהט מהפכני הנדרש במאבק נגד כל שלטון רודני.


מתופף להקת "Rush" - ניל פירט האגדי, הצליח ליצוק אל תוך מילות השיר בצורה כל-כך חכמה ושנונה, את המסר שכסף וכח אינם יכולים לעמוד בפני צדק ושוויון, ומילות השיר רלוונטיות היום בדיוק כפי שהיו בשנת 1975!!!


שורה אחת עומדת מעל מילות השיר המדהים הזה, וממשיכה להדהד פני מאות השנים והדורות שחלפו מאז: "Guide the future by the past" אומר Neil Peart, ומלמד אותנו שיש ללמוד מהעבר בכדי לעצב את העתיד שלנו.


השיר שימש במשך שנים כקטע הפותח בהופעות הלהקה כפי שניתן לשמוע בין היתר באלבום ההופעה הכפול "All the World's a Stage" משנת 1976.


מספר שנים אחר כך, לא רחוק מהמקום בו נכתב השיר, מעריץ אדוק ומתופף אגדי בפני עצמו, Mike Portnoy מאזין לשיר האלמותי הזה, בעיקר לקטע הסיום, ומפיו יוצאת המילה "Majestic". זה מה פורטנוי חשב על הסיום של השיר וזה השם שהוא החליט להעניק ללהקתו - "Majestic", אשר זמן קצר לאחר מכן הפכה ל- "Dream Theater".


ועכשיו אתם חייבים להאזין לשיר: הקליקו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page