top of page

Rush - Tom Sawyer

ב- 28 לפברואר 1981 שחררה להקת "Rush" את הסינגל שיהפוך למצליח והמפורסם ביותר שלה "Tom Sawyer".


מדהים לחשוב שהלהקה ממש לא אהבה את השיר בזמן ההקלטות. באחד הראיונות עימו ציין Geddy Lee, כך:


"אני זוכר שהתאכזבתי באולפן וחשבתי שאנחנו באמת לא תופסים את הלב של השיר. חשבנו שזה השיר הגרוע ביותר בתקליט באותה תקופה - אבל הכל התחבר בזמן ביצוע המיקסים. לפעמים אתה לא מספיק אובייקטיבי כדי לדעת מתי אתה עושה את העבודה הטובה ביותר שלך"


בראיון אחר ציין Geddy Lee שהלהקה לא צפתה בכלל את ההצלחה הגדולה של השיר:


"זה השיר היחיד שעלינו להמשיך ולנגן למשך שארית חיינו. כשכתבנו אותו, לא היה לנו שום מושג שהוא ייגע בצורה כזאת עמוקה באנשים. במובנים רבים, זה השיר הזה מגדיר את Rush"


מעניין לציין שהלהקה בחרה ב- "Tom Sawyer" כשיר הפתיחה בסיבוב ההופעות של האלבום Vapor Trails משנת 2002, דבר שהלהקה מעולם לא עשתה לפני כן. אחרי כל הטראומה והטרגדיות שעבר המתופף Neil Peart עם מותן של בתו ובת זוגתו בתוך 10 חודשים, ונוכח האפשרות שהלהקה תתתפרק בעקבות כך, הרגישו החברים שהשיר Tom Sawyer יעביר בצורה הטובה ביותר את המסר כי Rush חזרה והיא כאן כדי להישאר.


עוד נתון מעניין הוא שהלהקה בדרך כלל נכנסה לשיר עם ספירה של 1 עד 4, אבל בסיבוב של "Vapor Trails" לא הייתה ספירה שכזו, לפחות לא באופן הרגיל. פירט נתן את האות להתחיל ולנגן את השיר בכך שהוא פשוט סגר את מצילת ה- Hi-Hat בלחיצה על הפדאל ברגלו, וזה נתן ללהקה את האות לספור בשקט (בלב) את הספירה הרגילה של 1 עד 4. ניתן לראות זאת ב- DVD של Rush In Rio - לפני תחילת ההופעה שומעים צליל מצלתיים מושתק שפשוט מתחיל את המופע. ראו כאן בדיוק בדקה 1:45.


עוד פרטים מעניינים על השיר ועל האלבום האלמותי ממנו הוא לקוח' קראו את הסקירה שכתבנו על "Moving Pictures".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page