top of page

Rush - Rush In Rio

ב- 21 לאוקטובר 2003 שחררה "Rush" את אלבום ההופעה "Rush In Rio".



כשנה קודם לכן, ב- 23 לנובמבר 2002 מתייצבת Rush בפני 40,000 צופים באיצטדיון המרקנה המפורסם בריו דה ז'נרו בברזיל, כדי לתת את ההופעה ה- 66 בסיבוב ההופעות שנועד לקידום האלבום "Vapor Trails". זה סיבוב ההופעות הראשון של הלהקה מזה למעלה מחמש שנים של הפסקה.


בשל סופה טרופית קשה שהתחוללה באיזור, עולה הלהקה לבמה באיחור, בשעה 22:00, מבלי שקיימה סאונד צ'ק ומבלי שצוות ההקלטה בדק ובחן את ציוד ההקלטה.


לא ברור אם חברי הלהקה הונעו מהמתח והטירוף של אירועי היום או שהם פשוט באו מתוך כוונה ברורה לתת את הכל, להתאבד, להתפוצץ, בידיעה שזה המופע האחרון שלהם בסיבוב ההופעות, אבל "Rush" מעולם לא נשמעה כל-כך נהדר בהופעה חיה ששוחררה באופן רשמי. נגינת הבס של Geddy Lee אכזרית, כוחנית ואגרסיבית מאי פעם, עבודת הגיטרה של Alex Lifeson וירטואוזית, מרגשת, מבריקה וסוחפת לאורך הסטליסט כולו, ומה לגבי Neil Peart? התיפוף שלו ממשיך לעורר יראת כבוד, השראה והערצה. הוא דוחף את כל הלהקה במתקפת קצב חסרת תקדים ופשוט נותן את כל כולו בכל תו ושיר.


ההופעה הזאת מפגישה אותנו עם להקה שהולכת עד הסוף למרות הכל, ומצליחה להתעלות על עצמה בנגינה מושלמת ובביצועים מדוייקים ומהודקים. והסאונד, איזה סאונד... אמיתי, אותנטי, חי מאוד, דינמי. ולא רק שהלהקה צולחת את זה חרף כל הקשיים, היא נותנת את ההופעה החיה הכי טובה שלה אי פעם.


אבל זה לא נגמר בזה. כי בהופעה הזאת "Rush" מונה לראשונה 4 חברים. גדי, אלכס, ניל ו- "הקהל". הוא סוחף אחריו את הלהקה בטירוף שלו ועם האנרגיות הבלתי נגמרות שיש לו. 40,000 אלף קולות ששרים כקול אחד ודוחפים את הלהקה קדימה, כדי לתת את אחת ההופעות הטובות ביותר שלה.


אף פעם לא נשמע קהל ששר קטע אינסטרומנטאלי כמו שהקהל הברזילאי שר את "YYZ".


מהתו הראשון בשיר הפתיחה "Tom Sawyer" הקהל הזה לא נח לרגע ומלווה את הלהקה ככלי נגינה נוסף, בשירה, בריפים ובמעברים. תקשיבו לדוגמא לשירה שלו על הריפים ולשאגות שלו בכל ברייק בקטע "2112". אחרי שהיצירה הזאת עברה תחת גרונו של הקהל הפסיכי הזה, היא כבר לא נשמעה אותו הדבר, וכל קהל שבא אחריו כבר היה מחויב לחקות את הליווי הקולי של הקהל הברזילאי האדיר.


אבל מעבר לעובדה שהאלבום הזה כל-כך מיוחד מבחינה מוזיקלית, הוא גם מאוד ייחודי מבחינה סטטיסטית. אז הנה כמה עובדות מעניינות עליו:


1. זה אלבום ההופעה הראשון של הלהקה לאחר ההפסקה הארוכה שנכפתה עליה, בעקבות האסונות שפקדו את המתופף Neil Peart. זה אילץ את פירט להיכנס למשטר אימונים קיצוני כדי לחזור לכושר בו היה לפני האסונות ונראה לנו שהוא חזר אפילו מחוזר, מדויק ומדהם יותר.


2. זה גם אלבום ההופעה הראשון של הלהקה אשר שבר את הדפוס הקבוע של שחרור אלבום הופעה אחרי כל ארבעה אלבומי אולפן.


3. הוא גם אלבום ההופעה הראשון שכולל סטליסט שלם של ההופעה מתחילתו ועד סופו. בנוסף לסטליסט שכלל 29 שירים הוכנסו לאלבום שני קטעי בונוס של שירים, האחד "Between Sun & Moon" שהוקלט בפיניקס והשני "Vital Signs" בקוויבק, שניהם באותו סיבוב הופעות.


4. מדובר גם באלבום ההופעה היחיד של הלהקה אשר הוקלט כולו בהופעה אחת (למעט שני קטעי הבונוס), להבדיל מאלבומי ההופעות הקודמים שהורכבו מאוסף של הופעות.


5. זה גם אלבום ההופעה המשולש הראשון של הלהקה.


6. האלבום כולל כמעט שלוש שעות של מוזיקה רצופה בה הלהקה מנגנת שירים מ- 15 אלבומים מתוך 17 האלבומים שהוציאה עד אותו זמן, כאשר האלבומים היחידים שלא מקבלים ייצוג כאן הם: "Caress Of Steel" ו- "Hold Your Fire".


7. האלבום שלו הנציגות הכי גדולה בהופעה הוא "Moving Pictures" עם ארבעה שירים.


8. זו הפעם הראשונה בה הלהקה מופיעה בברזיל.


9. זה הקהל השני בגודלו בפניו הופיעה הלהקה אי פעם (ואין הכוונה לפסטיבלים אלא למופעי סולו של הלהקה).


10. ההופעה עם הקהל הכי גדול שבפניו הופיעה הלהקה, נערכה לילה אחד קודם לכן בסאן פאולו, שם ניגנה הלהקה בפני 60,000 איש.


11. זה גם אלבומה הראשון של הלהקה שכולל ביצוע "Unplugged" לשיר "Resist" אשר מבוצע על-ידי גדי ואלכס על גיטרות, בסיום סולו התופים של Neil Peart ולאחר שהוא יורד מהבמה.


12. סולו התופים של ניל פירט "O Baterista" פירושו "The Drummer" בפורטוגזית. הוא נמשך 8 דקות והוא חולף בין סגנונות מוזיקה שונים, רוק, ג'אז, ביג באנד, מוזיקה לטינית ואפילו אפריקאית.


13. זה אלבום ההופעה היחיד של הלהקה שכולל שלושה קטעים אינסטרומנטאלים, אפילו חמישה אם מחשיבים את "Cygnus X-1" ואת קטע התופים "O Baterista".


14. בעיצומו של הקטע האינסטרומנטאלי "La Villa Strangiato" נכנסת הלהקה לאילתור ג'אזי שכולל ליווי קולי של Alex Lifeson עם משפטים משעשעים כמו: "This is jazz...jazz is WEIRD!!" ונגינת קטע מהשיר "The Girl From Ipanema".


15. ללהקה לקח כמעט שנה למקסס את האלבום לאור העובדה שהיא הוקלטה בציוד מיושן יחסית.


ועכשיו אנחנו רק מקווים שתצליחו למצוא לכם 3 שעות פנויות כדי להאזין להופעה המדהימה הזאת. ווליום חובה, אוזניות מומלצות: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page