top of page

Stone Gossard

הוא אמנם שקט ואינו נוטה להיחשף לאור הזרקורים אך הוא אחד הגיטריסטים המשמעותיים שהתחיל את התפתחותה של סצנת הגראנג' בסיאטל.

(Photo: Henry Ruggeri)


אז בואו נספר עליו עובדות מעניינות:


= הוא נולד בסיאטל ב-20 ליולי 1966 בשם Stone Carpenter Gossard.


= הלהקה הראשונה שאליה הצטרף גוסארד נקראה "March of Crimes", בה היה חבר גם Ben Shepherd שבהמשך יצטרף ללהקת "Soundgarden".


= בהמשך הוא הצטרף ללהקת "Ducky Boys" בה היה חבר Steve Turner, אשר בהמשך יהיה חבר בלהקות "Mudhoney". טרנר היה זה שהכניס לגוסארד את מוזיקת הפאנק רוק, אשר היוותה השראה לגוסארד בהמשך.


= בשנת 1984 הקימו השניים את להקת "Green River", שם פגש גוסארד לראשונה את הבסיסט Jeff Ament.


= גוסארד, אמנט, סטיב ו- Mark Arm כגרין ריבר שחררו את ה- EP הראשון שלהם "Come on Down" בשנת 1985, כבר אז החל שיתוף הפעולה בין אמנט לגוסארד לעבוד, כאשר הצמד מלחין את מרבית שירי המיני אלבום.


= בשנת 1987 שחררה הלהקה מיני אלבום שני בשם "Dry as a Bone", זו היתה ההוצאה הראשונה של הלייבל המיתולוגי "Sub Pop" המזוהה כל-כך עם הגראנג'.


= במסגרת הפרסומים לקידום המיני אלבום ציין הלייבל לראשונה את המושג "Grunge"

במילים הבאות: "Ultra-loose grunge that destroyed the morals of a generation".


= בשנת 1988 שחררה "Green River", את אלבומה היחיד בארוך מלא - "Rehab Doll". בתקופה זו היו היחסים בתוך הלהקה עכורים, כאשר אמנט וגוסארד בצד אחד ומארק וסטיב מנגד.


= המחלוקות הללו הביאו לפירוקה של גרין ריבר, אך מקומה בהיסטוריה של המוזיקה נותר כאחת מהלהקות הראשונות והמשפיעות על סגנון הגראנג'.

(Photo: Pearl Jam On Twitter)


= בשנת 1988 הקים אמנט יחד עם חברו לגרין ריבר, גוסארד את להקת "Mother Love Bone". הם יצרפו אליהם דמות מוכשרת וכריזמטית העונה לשם Andrew Wood אשר הגיע מלהקת "Malfunkshun".


= בתאריך ה- 23 למרץ 1989 שחררו אמנט והלהקה EP עם שישה שירים בשם "Shine" בכך הפכה "Mother Love Bone" ללהקה הראשונה בסיאטל שהוציאה אלבום עם חברת תקליטים גדולה.


= בסוף שנת 1989 חזרו גוסארד אמנט וחברי הלהקה לסטודיו שבקליפורניה להקליט את אלבום הבכורה שלה "Apple". האלבום כלל 13 שירים והיה מתוכנן לצאת במרץ 1990, אך מספר ימים בלבד לפני יציאת האלבום המתוכננת, ווד מת ממנת יתר.


(Photo: James Bland)


= מותו של ווד פירק כמובן את הלהקה אך איים גם לפרק את החברות בין אמנט וגוסארד, כאשר אמנט אפילו ניגן תקופה קצרה עם להקת "War Babies", לפני שהתעשת וחזר לשתף פעולה עם גוסארד.


= השניים צירפו אליהם את חבר הילדות של גוסארד - Mike McCready והשלושה ניסו להקים להקה.


= תוך כדי חיפוש חברים להרכב ההולך ומתהווה קיבלו השלושה הזמנה להצטרף לפרוייקט לזכרו של אנדרו ווד שהובל על-ידי מנהיג להקת סאונדגארדן Chris Cornell ונקרא "Temple of the Dog".


= בשנת 1990 הקימו אמנט, גוסארד ומקרידי יחד עם הזמר Eddie Vedder את להקת "Pearl Jam".


(Photo: Wallpapercrafter.com)


= באוגוסט 1991 משחררת הלהקה את אלבום הבכורה שלה "Ten". למרות שבתחילה האלבום לא זכה להצלחה רבה, לקראת סוף 1992 הוא זוכה לפריצה משמעותית. הוא מגיע למקום השני בבילבורד 200, מקבל שתי מועמדויות לפרסי הגראמי וגורף שלל פרסים ב-MTV. האלבום יהפוך במהרה לאחד האלבומים הגדולים ביותר שיצאו מסצנת הגראנג' ואחד הגדולים של שנות התשעים, ובכלל.


= גוסארד היווה חלק מהותי וחשוב בלהקה כשכבר באלבום הראשון הוא תורם בכתיבת 8 מתוך 11 שירי האלבום וביניהם: "Alive", "Even Flow", "Black" ו- "Once".


= בשנת 1993 יוצא אלבומה השני של הלהקה "Vs". אלבום נוסק על גלי ההצלחה הישר למקום הראשון בבילבורד 200 ונשאר שם במשך 5 שבועות כשהוא שובר שיאי מכירות לשבוע.


= הלהקה משחררת עוד 9 אלבומים נוספים: "Vitalogy"(1994), "No Code" (1996), "Yield" (1998), "Binaural" (2000), "Riot Act" (2002), "Pearl Jam" (2006), "Backspacer" (2009), "Lightning Bolt" (2013) והאלבום האחרון שיצא ב-2020 "Gigaton" שאותנו ממש החזיר לתחילת הדרך, אנחנו התאהבנו מחדש בלהקה בעקבות האלבום !



= גוסארד ימשיך להיות שותף לכתיבת שירי מופת של הלהקה כמו "Animal", "Daughter", "Spin the Black Circle" "Of The Girl", "Life Wasted", "Of The Girl", "Bushleaguer" ועוד ועוד.


= למרות שגוסארד נחשב בדרך כלל לגיטריסט הקצב של הלהקה, הדינמיקה בינו לבין מייק מקרידי החלה להשתנות עם הפיכתו של אדי ודר לנגן גיטרה שלישי, כאשר גוסארד נוטל לעיתים קרובות יותר את תפקיד ההובלה.


= גוסארד מנגן בלהקה לעיתים גם בבס, פסנתר, מלוטרון, ושר קולות רקע.


= עיקר הכתיבה של גוסארד עבור הלהקה מתבטאת בהלחנה, אך הוא כתב גם מילים לחלק מהשירים כמו: "All Those Yesterdays", "Thin Air", "Of the Girl ועוד.


= גוסארד גם משמש כזמר מוביל בשני שירים של הלהקה – "Mankind" ו- "Don't Gimme No Lip".


= במקביל לפעילותו בלהקה, גוסארד הוא חבר בלהקת "Brad" שהוקמה בשנת 1992 והוציאה עד היום חמישה אלבומים.


(Photo: Billboard)


= באותה שנה הופיע גוסארד בסרט המיתולוגי "Singles" על סצינת הגראנג' בסיאטל.


= בשנת 1994 הוא הקים יחד עם Regan Hagar - חברו ללהקת "Brad" את הלייבל "Loosegroove Records". הלייבל הזה החתים הין היתר את "Queens of the Stone Age" דרכו שחררה הלהקה את אלבום הבכורה שלה.


= גוסארד הוא גם מפיק ובעליו של אולפן ההקלטות "Studio Litho" בסיאטל. באולפן הזה הקליטו להקות רבות כמו: "Soundgarden", "Screaming Trees", "Deftones", "Dave Matthews Band" וכמובן גם "Pearl Jam" ו- Brad.


= בשנת 2001, הפך גוסארד לחבר הראשון של פרל ג'אם ששחרר אלבום סולו, עם "Bayleaf" שם ניגן ברוב הכלים ואפילו בתופים.


= בשנת 2013 שחרר גוסארד את אלבום הסולו השני שלו "Moonlander".


= הוא נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול יחד עם חבריו לפרל ג'אם בשנת 2017.



= במהלך מגפת הקורונה הוא המשיך לעבוד יחד עם המוזיקאי Mason Jennings על פרוייקט משותף בשם "Painted Shield" שאותו התחילו יחד בשנת 2014. האלבום הראשון שנושא את שם ההרכב יצא בשנת 2020 והאלבום השני שנקרא "Painted Shield 2" יצא ב-2022.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page