top of page

Mother Love Bone - Apple

ב-19 ליולי 1990 שוחרר האלבום היחיד של אחת מהלהקות החשובות מסיאטל "Mother Love Bone".


אלבום הבכורה של ההרכב המיוחד הזה יצא תחת ענן כבד של טרגדיה, כשארבעה חודשים בלבד לפני יציאת האלבום, הדמות הצבעונית, האיש המוביל של הלהקה - הזמר Andrew Wood הלך לעולמו כתוצאה ממנת יתר.


עבור חבריו בסצנת המוזיקה בסיאטל, מותו היווה מכה חזקה, אפשר לומר אפילו אנושה לקהילה ולתרבות שהלכה והתגבשה בסיאטל. זה לא שאף אחד לא ידע שהוא מכור לסמים ואלכוהול אבל כמו בהרבה מקרים כאלה, הם לא ידעו עד כמה!! מותו של אנדרו וההשפעה שלו על הסצנה בסיאטל הוא זה שיצר את הניצוץ לסרט "Singles".

(Photo: James Bland)


"הרגשתי ממש לבד כשאנדי נפטר", אמר Chris Cornell ב-92. "ביליתי איתו הרבה זמן וניסיתי לעזור לו להוציא את הכאב באופן יצירתי. רוב הזמן באמת לא ידעתי שאנדי השתמש".


הדברים היו אמורים להתגלגל לגמרי אחרת עבור להקת "Mother Love Bone". במקור, האלבום היה אמור להשתחרר באותו החודש בו מת ווד והייתה סביבו ציפייה מאסיבית ובאז מאוד גדול, הרבה בזכות הצלחת ה- EP שיצא שנה לפני כן בשם "Shine", אבל לא רק. ההופעות המיוחדות של הלהקה היו ידועות בכל רחבי סיאטל. בנוסף לאנדרו, Jeff Ament על הבס, Stone Gossard על גיטרה, Bruce Fairweather על גיטרה יחד עם המתופף Greg Gilmore, יצרו סגנון מיוחד משלהם ששילב ז'אנרים מסורתיים עם טוויסט מחוספס.


באלבום הזה, החמישייה שילבה Fאנק-מטאל, פלאש (כן, יש כזה ז'אנר), רוק בלוזי כמו לד זפלין, כריזמה של גלאם עם תוקפנות של גראנג' והארד רוק והרבה, הרבה מאוד נשמה. למרות שמרגישים באופן ברור את ההשפעות של Robert Plant בשיר "Stargazer", הסגנון הגרובי והשונה של "Jane's Addiction" בשיר "Stardog Champion" ואפילו קצת Axl Rose בשיר "Holy Roller", לאלבום הזה היתה את הייחודיות שלו, הוא היה בין הראשונים לייצר סגנון חדש.


אם חושבים על זה לעומק, האלבום הזה קרוב יותר לגלאם מאשר לגראנג'. שירים כמו "Crown Of Thrones"

או "Gentle Groove" יכלו בקלות להתאים כבלדה באלבומים של "Fusion" או "Cinderella", מאשר לאלבומים של "Soundgarden" או "Nirvana". אבל למרות זאת, יש לאלבום הזה את הגרוב שלו, את האווירה הכל-כך ייחודית, אשר תשפיע כל-כך על הסצינה בסיאטל ותהיה בין המובילות והמשמעותיות בסגנון ההולך והמתהווה.


כידוע, עוד לפני שיצא האלבום ויחד עם מותו של ווד, הסתיימו גם חייה של "Mother Love Bone", לאחר תקופת אבל לא פשוטה המשיכו חברי הלהקה את הקריירה המוסיקלית שלהם והקימו את "Pearl Jam", ברוס הצטרף ללהקת "Love Battery" ו- גרג עבר אל מאחורי הקלעים והקונסולה והחל לעבוד כמפיק.


אי אפשר שלא לציין שאחד הדברים המדהימים שיצאו מהארוע הטראגי הזה, היה האלבום וההרכב

הזמני "Temple Of The Dog", אשר לקח את שמו מתוך אחד השירים היפים והמרגשים באלבום

הזה "Man of Golden Words".


אז אתם מוזמנים להאזין לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page