top of page

The Beatles - Help!

ב- 6 לאוגוסט 1965 שוחרר אלבום האולפן החמישי של להקת "The Beatles" שהוא גם פסקול הסרט השני של הלהקה "Help!".



האלבום כולל 14 רצועות כאשר 7 מתוכן שנמצאות בצידו הראשון של הויניל מהוות גם את הפסקול לסרט שיצא במקביל לאקרנים.


והנה 20 עובדות מעניינות על האלבום והסרט:


1. שם התקליט היה אמור להיות "Eight Arms To Hold You", עם רמיזה לזוג ידיהם של כל אחד מארבעת המופלאים מחבקים מעריצה. רינגו הציע את השם, אבל לא מהסיבה המתוארת אלא בגלל שבסרט קיימת סצנה עם פסל Kali רב ידיים. שמו של האלבום שונה בשלב מאוחר, כך שסינגלים ראשונים ונדירים של השיר "!Help" ציינו שהוא מהסרט "Eight Arms To Hold".


2. עטיפת האלבום יועדה להציג את חברי "הביטלס" מסמנים בידיהם את האותיות H-E-L-P בשפת סימנים בה משתמשים בספינות. התוצאה לא מצאה חן בעיני הצלם בשל חוסר איזון בנראות ולכן הוא שינה את צורות ידיהם של חברי "הביטלס". התוצאה היא האותיות N-U-J-V שאין להן שום משמעות.


3. הסיבה לכך שהוכנס לשם הסרט והאלבום סימן קריאה "!", נעוצה בכך שהטייטל "Help" כבר היה שייך לסרט אחר ולכן רינגו הציע פשוט להוסיף לטייטל סימן קריאה (!)


4. . זה האלבום האחרון של "הביטלס" בו מופיעות גרסאות כיסוי לאומנים אחרים. מכאן והלאה יסתמכו ארבעת המופלאים על חומר מקורי בלבד עד לאלבומם האחרון "Let It Be", בו הופיעה גרסת כיסוי לשיר "Maggie Mae".


5. זה האלבום היחיד של "הביטלס" שכולל שני שירים שהגיעו למקום הראשון, אשר כותרתם בת מילה אחת: "Help!" ו "Yesterday".


6. השיר "Help!" היה השיר הראשון של "הביטלס" שהופיע בפרסומת בארצות הברית. זו הייתה פרסומת למכונית "פורד לינקולן". החברה שילמה סכום של 100,000 דולרים עבור הפרסומת, אך גם אז לא היה מדובר בשיר המקורי אלא בגרסת כיסוי שג'ורג' מרטין סייע להקליט.


7. השיר "Help!" היה איטי יותר במקור. חברי הלהקה האיצו את הקצב שלו כדי להפוך אותו לקליט ומסחרי יותר.


8. חברי להקת "Deep Purple" הקליטו את השיר כדמו וזה סייע להם לקבל חוזה הקלטות בשנת 1968. בהמשך, השיר נכלל באלבום הבכורה של הלקה: "Shades Of Deep Purple".


9. מי שמנגן את סולו הגיטרה בשיר "Ticket to Ride" הוא לא אחר מאשר Paul McCartney.


10. השיר "Ticket to Ride" הוא גם השיר הראשון של "הביטלס" שאורכו עולה על 3 דקות.


11. לג'ון ופול יש גרסאות שונות לגבי נושא השיר "Ticket to Ride". פול טען שהוא נכתב בהשראת נסיעה ברכבת ב Isle of Wight, ואילו ג'ון טען שהוא נכתב על יצאנית גרמנייה.


12. השיר "You're Going to Lose That Girl" הוא למעשה המשך של הסיפור שמאחורי הסינגל "She Loves You". הבחור מהשיר הראשון מבין שלמרות שהבחורה מאוהבת בו הוא חייב "לעשות מעשה" או שהוא יאבד אותה.


13. את הלחן לשיר "Yesterday" חלם פול בזמן שישן בבית של חברתו.


14. בהקלטת השיר השתתף Paul McCartney בלבד (בליווי כלי מיתר), יתר חברי "הביטלס" לא נכחו.


15. השיר "Yesterday" הוא גם השיר שזכה להכי הרבה גרסאות כיסוי בעולם.

(Photo: Pop Expresso)


16. זה האלבום הראשון בו George Harrison תרם שני שירים, "I Need You" ו "You Like Me Too Much", והראשון שלו מאז "Don't Bother Me" שיצא בשנת 1963, במסגרת האלבום "With the Beatles".


17. ג'ורג' הריסון קיבל את הרעיון לנגן בכלים הודיים ובעיקר בסיטאר בעקבות סצנה בסרט בה נראים מוזיקאים במסעדה הודית מנגנים את שירי "הביטלס".


18. השחקנית Eleanor Bron, ששיחקה לצד ארבעת המופלאים בסרט, הייתה ההשראה של Paul McCartney בכתיבת השיר "Eleanor Rigby", שיצא באלבום "Revolver" שאותו סיקרנו אתמול.


19. השיר "I've Just Seen a Face" היה אמור להיקרא במקור "Aunty Gin's Theme". הוא גם הראשון ואחד הבודדים של הלהקה בהם אין בייס ליין.


20. במהלך הקלטות האלבום הוקלטו שני שירים נוספים שלא נכנסו לאלבום ולסרט: "If You've Got Trouble" שיועד בתחילה לרינגו, אך במקומו נבחר לבסוף השיר "Act Naturally", והשיר "That Means a Lot" אשר ניתן לבסוף ל P.J. Proby והפך ללהיט. שני השירים הנדירים יצאו בסופו של דבר באלבום "Anthology 2" משנת 1996.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


עריכה לשונית: אורי ענבי/Ori Anabi

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page