top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

The Wiz: Desert Rock Pt. 2



מיני פרוייקט שבוע דזרט רוק - חלק ב': הוא מולטי אינסטרומנטליסט , זמר, מפיק... עבור רבים הוא סנדק הסטונר/דזרט רוק... ⁦Brant Bjork


עוד בימיו בתיכון (1987) בפאלם דזרט, ייסד עם חבריו (ג'וש הומי ו-ג'ון גארסיה) את מי שתהפוך לבסוף לאחת מחלוצות ז'אנר הסטונר/דזרט רוק... Kyuss בה שימש כאחד הכותבים העיקריים ומתופף.

אחרי אלבומה השלישי של הלהקה, עזב ביורק את הלהקה (1994) לאור חילוקי דעות בינו לבין הומי (שייסד מאוחר יותר את Queens of the Stone Age) לגבי כיוונה המוסיקלי.

לאחר הפירוק, הקים ביורק לייבל תקליטים משלו, בעיקר עבור להקות בהן היה מעורב. הוא גם השתתף בחלק מקטעי קולקטיב המוסיקה של הומי - "דזרט סיישנס" (חלקים 1,2,5,6) שהוא מנגן על כלים שונים.

ביורק הפיק את אלבומה הראשון של להקת Fu Manchu עליה כתבתי אתמול....והצטרף ללהקה כמתופף בחלק משנות "הזהב" שלה. אפשר לראות אותו "מפרק" את התופים כאן (גרמניה 1998):

הוא ניגן על גיטרה ותופים במספר להקות סטונר ופאנק רוק נוספות וגם להקת המטאל Mondo Generator של חברו, בסיסט Kyuss בעבר, ניק אוליביירי. הופעה מ-2004 עם ביורק על התופים:

בשנת 2006 הספיק גם ליצור פסקול לסרט נופים/אומנותי (פסיכדלי לעיתים), על סצינת והווי המדבר⁦⁩ בקליפורניה (ביורק אף מופיע בחלק מהסרט):

לקראת סוף המאה החל במקביל את קריירת הסולו שלו, שנמשכת עד היום... ומאז הוציא בעצמו (ועם הרכבים שליוו אותו) 15 אלבומים, ברובם המכריע הוא מנגן על כל הכלים... כאשר בנוסף לגרוב המדברי המוכר שלו, ביורק לעיתים "מוריד הילוך" ופוזל לבלוז-רוק, סטונר מינימליסטי יותר (לפעמים אינסטרומנטלי בלבד).

האלבום האחרון (self titled) יצא בשבוע שעבר ...בהחלט מעביר לי את ה-וייב המדברי,⁩ "מעושן" רגוע...ויצא לטעמי מעולה... כבר מהקטע הראשון... איזה סטייל! ספוטי: https://open.spotify.com/album/5svHG5XDfCpthCG6JWm4qi... טיוב: https://youtu.be/Zr-XXO8pLoA

גם ה"עידון היחסי" הזה לפעמים.... לא מוריד מההופעות... שם הוא עדיין נותן בראש ומקפיץ - כמו כאן, בפסטיבל רוקפלאסט 2019:


נ.ב. האלבום האחרון של ביורק יצא בלייבל - HEAVY PSYCH SOUNDS המעולה, שבין היתר מתמחה גם בז'אנר הסטונר רוק והוזכר גם בהקשר פוסט על להקת The Sonic Dawn.




33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page